  • 1. Data: 2009-11-20 11:00:29
    Temat: Oprogramowanie w firmie
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    O ile dobrze rozumiem to licencje na oprogramowanie uznaje się za
    wartości niematerialne i prawne i ujmuje w ewidencji środków trwałych/
    wyposażenia? Ale czy prawo wymaga prowadzenia jeszcze jakieś
    dodatkowej specjalnej ewidencja oprogramowania?
    Druga sprawa, to czy firmy internetowe podlegają jakimś dodatkowym
    kontrolom poza kontroli z US? Co podczas takiej kontroli jest
    sprawdzane?

    Pozdrawiam.
    http://megalotto.pl - Lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat

  • 2. Data: 2009-11-20 11:12:13
    Temat: Re: Oprogramowanie w firmie
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-11-2009 o 12:00:29 Rafał K. <r...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > Druga sprawa, to czy firmy internetowe podlegają jakimś dodatkowym
    > kontrolom poza kontroli z US? Co podczas takiej kontroli jest

    Pierwsze z brzegu:
    ZUS, UKS, PIP (jeśli zatrudnisz kogoś),
    IOŚ (tutaj uwaga na drakońskie kary które w tej chwili są procedowane w
    Sejmie,
    potencjalnie każdy z nas się na nie łapie bo mało kto słyszał o
    obowiązkach z ustawy
    o odpadach),
    a po wprowadzeniu katalogu stron zakazanych (http://tiny.pl/hxc5d),
    pewnie doczekamy się jakiegoś gestapo webowego :)

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-11-20 11:21:42
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 20 Lis, 12:12, Tomek <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    > a po wprowadzeniu katalogu stron zakazanych (http://tiny.pl/hxc5d),
    > pewnie doczekamy się jakiegoś gestapo webowego :)

    A jakieś kontrole firm typowo INFORMATYCZNYCH, np. kontrola legalności
    oprogramowania?

  • 4. Data: 2009-11-20 11:22:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Rafał K. pisze:
    > O ile dobrze rozumiem to licencje na oprogramowanie uznaje się za
    > wartości niematerialne i prawne i ujmuje w ewidencji środków trwałych/
    > wyposażenia?

    W żadnej z powyższych. Ujmuje sie je w ewidencji wartości
    niematerialnych i prawnych.

    A co to jest "firma internetowa"?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2009-11-20 11:26:25
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 20 Lis, 12:22, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > W żadnej z powyższych. Ujmuje sie je w ewidencji wartości
    > niematerialnych i prawnych.

    > A co to jest "firma internetowa"?

    Przepraszam, miałem na myśli oczywiście firmę informatyczną :)

  • 6. Data: 2009-11-20 11:54:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-11-2009 o 12:21:42 Rafał K. <r...@g...com>
    napisał(a):

    > A jakieś kontrole firm typowo INFORMATYCZNYCH, np. kontrola legalności
    > oprogramowania?

    IMO nie ma czegoś takiego, jest co najwyżej przeszukanie
    gdy konkurencja (z gamedev.pl?) złoży donos :)

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2009-11-20 12:23:40
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 20 Lis, 12:54, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > IMO nie ma czegoś takiego, jest co najwyżej przeszukanie
    > gdy konkurencja (z gamedev.pl?) złoży donos :)

    Oprogramowanie mam legalne w 100%, więc w tym względzie kontroli nie
    muszę się obawiać :) I co z tego, że "zaoszczędziłbym" np. na
    Windowsie, jak później musiałbym zapłacić drakońską karę :) Interesuje
    mnie jak ta kontrola miałaby wyglądać, np. czy to kontroler musi
    udowodnić, że mam legalne oprogramowanie, czy ja sam? Jeśli ja, to jak
    to zrobić? W przypadku programów w wersji pudełkowej jest to chyba
    dość łatwe. Mam przecież klucz produktu, oprogramowanie jest
    zarejestrowane, na pudełkach są certyfikaty autentyczności, dowody
    zakupu i inne "znaczki" :) To chyba wystarczy? Ale gdy program jest w
    wersji elektronicznej?

    Po za tym, jakie są kompetencje takiej kontroli? Bo skoro to jest
    kontrola firmy, to nie mają prawa kontrolować moich komputerów
    prywatnych, poza siedzibą firmy (np. w innym pokoju mojego
    mieszkania)? Napisałeś "przeszukanie". Ale przez kogo, policję? Czy
    policja musi mieć w takich wypadkach nakaz prokuratora, czy może sobie
    tak po prostu wejść, bo konkurencja złożyła donos?

  • 8. Data: 2009-11-20 12:38:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-11-2009 o 13:23:40 Rafał K. <r...@g...com>
    napisał(a):

    > mieszkania)? Napisałeś "przeszukanie". Ale przez kogo, policję? Czy
    > policja musi mieć w takich wypadkach nakaz prokuratora, czy może sobie
    > tak po prostu wejść, bo konkurencja złożyła donos?

    Przeszukanie robi policja, nie ma póki co Urzędu d/s Kontroli
    Oprogramowania.
    Więc jak konkurencja złoży donos to mogą przetrzepać mieszkanie na wylot,
    bo to nie jest kontrola która ma swój zakres, tylko łapanie przestępcy.

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2009-11-20 12:59:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > Więc jak konkurencja złoży donos to mogą przetrzepać mieszkanie na wylot,
    > bo to nie jest kontrola która ma swój zakres, tylko łapanie przestępcy.

    Innymi słowy żadna to kontrola. To REWIZJA. :-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2009-11-20 20:08:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Nov 2009, Rafał K. wrote:

    > A jakieś kontrole firm typowo INFORMATYCZNYCH, np. kontrola legalności
    > oprogramowania?

    IMVHO kładzenie nacisku na kontrolę legalności oprogramowania w firmie
    informatycznej jest hm... dziwne.
    To tak, jakby kontrola ruchu ciężarówek (ITD - "krokodyle") miała
    skupiać się na kontroli ciężarówek producenta ciężąrówek :>
    Abstrahując od samej "kontroli" (i pewnych bezprawności, które
    przy okazji występowały a zdaje się zostały co nieco ograniczone),
    to jakby mnie kto pytał, oczekiwałbym kontrolowania (jako kontrolowania
    "sensownego") firm zajmujących się:
    - budownictwem i architekturą
    - DTP, fotografią i videofilmowaniem (o ile z obróbką)
    ...i być może paru innych "kategorii".

    Ale firmy INFORMATYCZNE byłyby gdzieś między typowym biurem (świadczącym
    outsorcing, tak jak np. podatkowe) a dajmy na to NFZ i firmami
    przewozowymi :|

    Dlaczego akurat "firmy typowo informatyczne" wziąłeś na tapetę?

    pzdr, Gotfryd