  • 1. Data: 2009-11-20 11:14:45
    Temat: Oprogramowanie w firmie
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    O ile dobrze rozumiem to licencje na oprogramowanie uznaje się za
    wartości niematerialne i prawne.
    Czy aby ująć wartości niematerialne i prawne w ewidencji, muszę
    stworzyć odrębną ewidencję wartości materialnych i prawnych, czy też
    mogę stworzyć wspólną ewidencję ewidencja środków trwałych oraz
    wartości niematerialnych i prawnych w której będę razem ujmował ŚT
    oraz WŃiP? Czy oprócz tej ewidencji muszę stworzyć jakąś dodatkową
    specjalną ewidencję, w której bardziej szczegółowo opisane jest np.
    jaki program zainstalowany jest na którym stanowisku?
    Druga sprawa, to czy firmy internetowe podlegają jakimś dodatkowym
    kontrolom poza kontroli z US? Co podczas takiej kontroli jest
    sprawdzane?

    Pozdrawiam.
    http://megalotto.pl - Lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat

  • 2. Data: 2009-11-20 20:11:23
    Temat: Re: Oprogramowanie w firmie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Nov 2009, Rafał K. wrote:

> [...]
    > mogę stworzyć wspólną ewidencję ewidencja środków trwałych oraz
    > wartości niematerialnych i prawnych w której będę razem ujmował ŚT

    Skoro przepisy nie przewidują szczególnej FORMY prowadzenia ewidencji
    (wymieniają jedynie minimalny zestaw danych, który musi w niej być
    ujęty), to nie ma przeszkód do prowadzenia ewidencji wspólnej.

    To mniej więcej tak jak np. z fakturą: skoro nie ma przeszkód,
    na fakturze może być umieszczona gwarancja, protokół wydania
    oraz potwierdzenie zapłaty.

    > Druga sprawa, to czy firmy internetowe podlegają jakimś dodatkowym
    > kontrolom

    Pytanie zadałem w poście obok - dlaczego uczepiłeś się
    firm informatycznych (akurat)? (co do meritum odpowiedzi
    są w innych postach :))

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-11-24 19:34:05
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 20 Lis, 21:11, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >
    >   Pytanie zadałem w poście obok - dlaczego uczepiłeś się
    > firm informatycznych (akurat)? (co do meritum odpowiedzi

    No bo firmy informatyczne, zwykle mają najwięcej różnego
    oprogramowania i zawsze tutaj jest największa "szansa", że chodź jeden
    program będzie nielegalny. Mam oczywiście na myśli oprogramowanie,
    które firma kupuje od innych firm (np. po to, by móc tworzyć grafikę
    lub własne oprogramowanie na sprzedaż), a nie oprogramowanie które
    sprzedaje sama.

  • 4. Data: 2009-11-27 12:14:03
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    A jeżeli jest to licencja na program w wersji elektronicznej zakupiona
    poza granicami Polski, to z punktu widzenia przepisów NIE mamy chyba
    do czynienia z WNiP, tylko usługą? W takim razie, NIE wolno chyba tego
    programu dodawać do ewidencji WNiP, tylko "zaksięgować" normalnie tak,
    jak się księguje wydatki z importu usług?

    Pozdrawiam.
    http://megalotto.pl - Wyniki lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat

  • 5. Data: 2009-11-27 12:14:33
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-11-2009 o 13:14:03 Rafał K. <r...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > programu dodawać do ewidencji WNiP, tylko "zaksięgować" normalnie tak,
    > jak się księguje wydatki z importu usług?

    W VAT masz import usług, w PIT masz potencjlanie WNiP.

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2009-11-27 13:53:10
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 27 Lis, 13:14, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > W VAT masz import usług, w PIT masz potencjlanie WNiP.

    To znaczy w jakim sensie mam uwzględnić ten import usług w PIT?

  • 7. Data: 2009-11-27 14:04:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-11-27, Rafał K <r...@g...com> wrote:
> [...]
    > programu dodawać do ewidencji WNiP, tylko "zaksięgować" normalnie tak,
    > jak się księguje wydatki z importu usług?

    Przecież WNiP to są m.in. licencje.
    Z jakiego przepisu wnioskujesz, że licencja nabyta za granicą nie jest WNiP?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2009-11-27 14:42:03
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 27 Lis, 15:04, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > Przecież WNiP to są m.in. licencje.
    > Z jakiego przepisu wnioskujesz, że licencja nabyta za granicą nie jest WNiP?

    Z tego co pamiętam, to oprogramowanie w wersji elektronicznej,
    zakupione przez Internet, to usługa elektroniczna. Ale może one też
    zalicza się do WNiP?

  • 9. Data: 2009-11-27 16:31:07
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Rafał K. pisze:
    > Z tego co pamiętam, to oprogramowanie w wersji elektronicznej,
    > zakupione przez Internet, to usługa elektroniczna.

    Owszem, ale tylko w rozumieniu ustawy o vat, w której zresztą udzielenie
    licencji też jest nazwane usługą :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 10. Data: 2009-11-27 16:38:26
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-11-27, Rafał K <r...@g...com> wrote:

    [...]

    > Z tego co pamiętam, to oprogramowanie w wersji elektronicznej,
    > zakupione przez Internet, to usługa elektroniczna. Ale może one też
    > zalicza się do WNiP?

    No ale przepis poproszę! :)

    --
    Wojciech Bańcer