  • 1. Data: 2008-08-17 22:33:00
    Temat: Optymalizacja amortyzacji samochodu na DG
    Od: z...@o...eu

    Witam

    Nowo rozpoczęta działalność gospodarcza - osoba fizyczna. Ponieważ
    w najbliższych 24 miesiącach mam zapewnione spore dochody zamieżam zakupić
    auto. Zależy mi na maksymalnie szybkim jego zamoryzowaniu.
    Auto ma być nowe - ok 50k brutto. Środki na zakup mam.
    Z tego co się zorientowałem aby nie musieć amortyzować stawką 20%
    mam w zasadzie 2 możliwości:
    - leasing
    - samochód ulepszony - stawka max 40%

    Leasing ze zględu na dodtkowe koszta traktuję jako ostateczność.

    wg definicji "samochód ciężarowy lub osobowy uważa się za ulepszony, zgodnie z
    art. 22j ust. 2 pkt 2 w/w ustawy, jeżeli przed wprowadzeniem do ewidencji
    wydatki poniesione przez podatnika na jego ulepszenie stanowiły co najmniej
    20%wartości początkowej."
    20% od 50k to 10k - sporo. Część wyposazenia przy zakupie myślę ze da się
    dokupić osobną faktua ale nie aż tyle. Myślę czy np nawigacja samochodowa +
    specjalistyczne oprogramowanie zbudowane na zamównienie będzie można zaliczyć
    do ulepszenia ?

    Proszę o poradę w jaki sposób dokonać zakupu by skożystać jak najlepiej
    podatkowo.

    Pozdrawiam,
    Zonek

  • 2. Data: 2008-08-18 11:31:07
    Temat: Re: Optymalizacja amortyzacji samochodu na DG
    Od: " " <a...@W...gazeta.pl>

    z...@o...eu napisał(a):

> [...]
    > Auto ma być nowe - ok 50k brutto. Środki na zakup mam.
    > Z tego co się zorientowałem aby nie musieć amortyzować stawką 20%

    Mozna od razu w koszta całosc, czemu by nie?

    and

  • 3. Data: 2008-08-18 14:59:23
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    a...@W...gazeta.pl w <news:g8bmhr$hso$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Mozna od razu w koszta całosc, czemu by nie?

    Z tego podkreślonego można wnioskować, że mowa o samochodzie osobowym,
    ale dopóki tego autor wątku nie napisze jasno, i dopóki będzie chciał
    porady zamiast dyskusji...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2008-08-18 21:29:07
    Od: z...@o...eu

    > Z tego podkreślonego można wnioskować, że mowa o samochodzie osobowym,
    > ale dopóki tego autor wątku nie napisze jasno, i dopóki będzie chciał
    > porady zamiast dyskusji...

    Witam

    No tak pominołem ten "drobny" szczegół - chodzi o samochód osobowy nowy.

    Pozdrawiam,