  • 1. Data: 2008-08-17 20:10:15
    Temat: (Nie)doliczanie VAT do kosztów wysyłki
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Witam,
    prowadzę księgarnię internetową i do tej pory nie byłem vatowcem. Od
    jutra będę vatowcem i będę wystawiał faktury VAT (wcześniej wystawiałem
    rachunki).

    Nurtuje mnie sprawa związana z doliczaniem VATu do kosztów wysyłki. Na
    razie wszystkie paczki wysyłam Pocztą Polską, a ceny usług pocztowych,
    jak wiadomo, są zwolnione z VATu. Czyli do kosztów wysyłki będę musiał
    doliczyć 22 % VATu. Zdecydowana większość moich klientów to osoby
    indywidualne (nie firmy), które z doliczonym VATem nic nie zrobią - tzn.
    będzie on dla nich zbędnym wydatkiem.

    Zastanawiam się jak "obejść" płacenie VATu za koszt wysyłki. Mam przed
    sobą fakturę z konkurencyjnej e-księgarni i na tej fakturze nie ma
    pozycji "koszt wysyłki" - jest to tak rozwiązane, że w kolumnie "nazwa
    usługi" jest napisany tylko tytuł książki, w kolumnie "wartość" znajduje
    się kwota, która jest sumą kosztu wysyłki i wartości książki.

    Pod spodem jest napisane:
    "Koszt dostawy został wliczony do wartości towaru".

    Dodam, że na stronie internetowej tej księgarni koszt wysyłki nie jest
    wliczony w cenę książki - są dwie oddzielne pozycje przy zamawianiu:
    wartość książki, koszt wysyłki.

    Czy mogę zrobić tak jak zrobiła konkurencja, czy US nie przyczepi się do
    tego, że w ten sposób obchodzi się płacenie VATu?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    Pozdrawiam,
    Rex

  • 2. Data: 2008-08-18 08:33:28
    Temat: Re: (Nie)doliczanie VAT do kosztów wysyłki
    Od: r...@o...pl

    On 17 Sie, 22:10, Rex <w...@z...spamem> wrote:
    > Witam,
    > prowadzę księgarnię internetową i do tej pory nie byłem vatowcem. Od
    > jutra będę vatowcem i będę wystawiał faktury VAT (wcześniej wystawiałem
    > rachunki).

    Jestes pewien ze od jutra, a nie od 1/08 albo 1/09?