  • 1. Data: 2008-08-15 13:57:23
    Temat: Firma zarejestrowana na Malcie, zatrudniajaca pracownikow w Polsce
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Witam,

    Czy jesli zaloze firme w innym kraju niz Polska, przykladowo na Malcie,
    to czy zatrudniajac na etat osoby mieszkajace na stale w Polsce i takze
    w Polsce wykonujace calosc swojej pracy dla tejze firmy przez wiele lat
    z kolei musze zglosic je do polskiego ZUS-u i tutaj oplacac wszystkie
    skladki oraz podatki?

    Jesli tak to w jaki sposob zglosic takiego pracownika do polskiego ZUS-u
    jako firma zagraniczna?

    Pozdrawiam,
    BB

  • 2. Data: 2008-08-16 08:11:14
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Fri, 15 Aug 2008 15:57:23 +0200, Bad Behaviour napisał(a):

> [...]
    > skladki oraz podatki?
    >
    > Jesli tak to w jaki sposob zglosic takiego pracownika do polskiego ZUS-u

    No nie. Moim skromnym zdaniem:
    Jeśli firma zagraniczna zatrudnia Polaków, to Polacy ci pracują za granicą
    i tamtejsza firma wg prawa lokalnego płaci wszelkie składki i podatki.
    W zalezności od umowy "podwójnopodatkowej" pracownik taki płaci także
    podatek w Polsce, ale pracodawca zaliczek dopolskiego US nie odprowadza.
    Czytaj art. 3 uopdof

    Co do ubezpieczeń społecznych... to nie wiem, ale przykładowo norwedzy od
    pracowników kontraktowych z Polski wymagają dowodu opłacenia składek w
    polskim ZUS za cały czas kontraktu.

    Jednak jest to dość skomplikowane, więc wolałbym aby ktoś jeszcze
    potwierdził lub zaprzeczył moją teorię.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria http://foto.3mam.net

  • 3. Data: 2008-08-16 10:18:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Bad Behaviour wrote:

> [...]
    > firmy przez wiele lat z kolei musze zglosic je do polskiego ZUS-u i
    > tutaj oplacac wszystkie skladki oraz podatki?

    Musisz sobie odpowiedziec na pytanie:
    czy jesli te osoby wykonuja calosc pracy dla Twojej firmy w Polsce,
    i to przez wiele lat, to czy przypadkiem Ty nie prowadzisz dzialalnosci w
    Polsce.
    A to wymaga odpowiedniego zgloszenia.

    > Jesli tak to w jaki sposob zglosic takiego pracownika do polskiego
    > ZUS-u jako firma zagraniczna?

    Majac zalegalizowana dzialalnosc w Polsce bez problemu zglosisz
    firme jako platnika podatków w US i pracowników do ZUS.

  • 4. Data: 2008-08-17 20:21:34
    Od: B <b...@o...pl>

    Bad Behaviour wrote:

> [...]
    > w Polsce wykonujace calosc swojej pracy dla tejze firmy przez wiele lat
    > z kolei musze zglosic je do polskiego ZUS-u i tutaj oplacac wszystkie

    Odpowiem ci z odwrotnej strony. Jestem zatrudniowy w opisywany
    przez ciebie sposób (firma jest z UE, ale nie Malty) i nie place w Polsce
    ani grosza. Wyplata, podatki i ubezpieczenia sa oplacane w kraju
    gdzie ma siedzibe firma która mnie zatrudnia a ja mam tam konto przez
    które sa realizowane wszystkie niezbedne platnosci.
    Na wypadek starcia z polska sluzba zdrowia mam europejska karte
    ubezpieczeniowa potwierdzajaca oplacanie przeze mnie skladek w
    kraju zatrudnienia.