  • 1. Data: 2008-08-16 12:19:29
    Temat: podatek ze sprzedazy mieszkania otrzymanego w drodze spadku
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Witam!
    czy musze placic 19% podatek od nieruchomosci jak bylam zameldowana dlugo
    ale dawno temu (przze okres conamniej 12 miesiecy)

    P.

    --
    http://wspolna-flaszka.pl - a Ty z kim dzisiaj pijesz? :-)

  • 2. Data: 2008-08-16 20:31:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Troll wrote:
    > Witam!
    > czy musze placic 19% podatek od nieruchomosci jak bylam zameldowana
    > dlugo ale dawno temu (przze okres conamniej 12 miesiecy)

    w ustawie jest 12 miesiecy przed datą zbycia, czyli zapłacisz.

  • 3. Data: 2008-08-16 23:47:25
    Od: "luneta" <l...@l...pl>

    > w ustawie jest 12 miesiecy przed datą zbycia, czyli zapłacisz.

    Bzdura

    kk

  • 4. Data: 2008-08-17 01:59:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    luneta wrote:

    > Bzdura

    - jeżeli podatnik był zameldowany w budynku lub lokalu wymienionym w
    lit. a)-d) na pobyt stały przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy przed
    datą zbycia, z zastrzeżeniem ust. 21 i 22,

    teraz możemy się tylko spierać jak US interpretuje zwrot "przed datą
    zbycia".
    Ja się spotkałem z interpretacją " data zbycia minus 12 miesięcy"

  • 5. Data: 2008-08-17 06:48:47
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

> [...]
    > zbycia".
    > Ja się spotkałem z interpretacją " data zbycia minus 12 miesięcy"

    a czyz nie powinno byc wtedy wedlug zasad jezyka polskiego slowa
    'bezposrednio' przed data zbycia ?

    P.

  • 6. Data: 2008-08-17 07:17:00
    Od: r...@o...pl

    On 17 Sie, 03:59, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > zbycia".
    > Ja się spotkałem z interpretacją " data zbycia minus 12 miesięcy"

    Rp z soboty:

    http://www.rp.pl/artykul/56711,177210_Wystarczy_stal
    y_meldunek_w_odleglej_przeszlosci.html

    cyt: "Ministerstwo potwierdza, że ze zwolnienia skorzystać może
    podatnik, który był zameldowany w zbywanym budynku lub lokalu
    mieszkalnym w okresie nieprzypadającym bezpośrednio przed dniem
    sprzedaży. Prawo do zwolnienia daje także zameldowanie na pobyt stały
    w okresach krótszych niż rok, jeśli w sumie trwało 12 miesięcy."

  • 7. Data: 2008-08-17 08:45:37
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    no to ja w takim razie z innej beczki, czy placi sie podatek od pienieznej
    darowizny siostra siostrze?
    Bo tak pomyslalem, by siostra ktora nie spelnia warunku przepisala siostrze
    swoja polowe, ta sprzedaala bez podatku
    i podarowala jej polowe kwoty. Przejdzie legalnie czy nie za bardzo?

    P.

    --
    http://wspolna-flaszka.pl - a Ty z kim dzisiaj pijesz? :-)

  • 8. Data: 2008-08-17 09:22:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Troll wrote:

    > no to ja w takim razie z innej beczki, czy placi sie podatek od
    > pienieznej darowizny siostra siostrze?

    to zależy ile i w jakiej formie i czy zgłoszone.
    Formalnie nie, ale jak się zawali terminy to się zapłaci po staremu.

    > Bo tak pomyslalem, by siostra ktora nie spelnia warunku przepisala
    > siostrze swoja polowe, ta sprzedaala bez podatku
    > i podarowala jej polowe kwoty. Przejdzie legalnie czy nie za bardzo?

    I tak i nie.
    Była już na ten temat dyskusja.
    Liczy się cel. Jeśli US skojarzy obie transakcje to naliczy podatek.
    Szansa taka sobie, ale nie zerowa.