  • 1. Data: 2008-08-16 19:56:03
    Temat: PIT - przedawnienie
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Proszę o przypomnienie/wyjaśnienie "jak krowie na rowie" jak to jest z
    przedawnieniem roszczeń US z tytułu PIT.
    Krótko mówiąc i na przykładzie - z końcem 2008 mogę zapomnieć o roku
    podatkowym 200x, gdzie x wynosi ile?

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 2. Data: 2008-08-17 12:36:43
    Temat: Re: PIT - przedawnienie
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Telesfor Baudot w <news:g892o8$ll3$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Proszę o przypomnienie/wyjaśnienie "jak krowie na rowie" jak to jest z
    > przedawnieniem roszczeń US z tytułu PIT.
    > Krótko mówiąc i na przykładzie - z końcem 2008 mogę zapomnieć o roku
    > podatkowym 200x, gdzie x wynosi ile?

    W ogólnym przypadku 5 latach licząc od końca roku, w którym upłynął
    termin płatności podatku, czyli dla przykładu 2008-5 = 2003 a w 2003
    upłynął termin płatności rocznego PIT za 2002, tak więc x wynosi 2
    (ale czy dla wszystkich "papiórków", to sam decyduj i uważaj, żeby
    biegu przedawnienia nie przerwano ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-08-17 12:42:46
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Telesfor Baudot <T...@s...poczta.nie.onet.tu.pl> napisal:
    > Proszę o przypomnienie/wyjaśnienie "jak krowie na rowie" jak to jest z
    > przedawnieniem roszczeń US z tytułu PIT.
    > Krótko mówiąc i na przykładzie - z końcem 2008 mogę zapomnieć o roku
    > podatkowym 200x, gdzie x wynosi ile?

    2002

    x wynosi 6
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2008-08-17 12:45:37
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisal:
    > W ogólnym przypadku 5 latach licząc od końca roku, w którym upłynął
    > termin płatności podatku,

    Blad. Liczac od konca roku, w ktorym zostalo zlozone rozliczenie roczne.
    Czyli od konca roku 2003 dla rozliczenia rocznego za rok 2002.
    Efektywnie koniec wypada na koniec roku 2008.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2008-08-17 13:04:50
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    6 lat (ścislej - 5 lat plus niepełny rok w toku)

  • 6. Data: 2008-08-17 13:24:30
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jacek_P w <news:g896hh$m4q$4@srv.cyf-kr.edu.pl>:

    > Blad.

    Czyj? Sejmu?

    <http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id
    =WDU19971370926&type=3&name=D19970926Lj.pdf>

    Art. 70. § 1. Zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem 5 lat,
    licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin
    płatności podatku.

    > Liczac od konca roku, w ktorym zostalo zlozone rozliczenie roczne.

    A jeżeli nie zostało złożone?

    > Czyli od konca roku 2003 dla rozliczenia rocznego za rok 2002.
    > Efektywnie koniec wypada na koniec roku 2008.

    Art. 68.

    § 2. Jeżeli podatnik:

    1) nie złożył deklaracji w terminie przewidzianym w przepisach prawa
    podatkowego,
    2) w złożonej deklaracji nie ujawnił wszystkich danych
    niezbędnych do ustalenia wysokości zobowiązania podatkowego,

    zobowiązanie podatkowe, o którym mowa w § 1, nie powstaje, pod
    warunkiem że decyzja ustalająca wysokość tego zobowiązania została
    doręczona po upływie 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w
    którym powstał obowiązek podatkowy.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2008-08-18 03:52:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Telesfor Baudot pisze:
    > Proszę o przypomnienie/wyjaśnienie "jak krowie na rowie" jak to jest z
    > przedawnieniem roszczeń US z tytułu PIT.
    > Krótko mówiąc i na przykładzie - z końcem 2008 mogę zapomnieć o roku
    > podatkowym 200x, gdzie x wynosi ile?

    Pomijając to, co pisali inni, jest jeszcze jakiś "myk" przedłużający
    termin w przypadku, kiedy fiskus szuka zeznań podatkowych z zagranicy...

  • 8. Data: 2008-08-18 06:43:35
    Od: aw <w...@w...pl>

    ----

    > 2002
    >
    > x wynosi 6

    Tom N ma rację. x = 2.
    Sam też podajesz prawidłowy wynik (rok).
    Gdyby x = 6 to wynik = 2006.

  • 9. Data: 2008-08-18 06:44:50
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    aw <w...@w...pl> napisal:

    > ----

    > Tom N ma rację. x = 2.
    > Sam też podajesz prawidłowy wynik (rok).
    > Gdyby x = 6 to wynik = 2006.

    Cholera, masz racje. Zasugerowalem sie wlasna interpretacja,
    ze 'x' to opoznienie, czyli ile lat do tylu.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2008-08-18 07:22:05
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Mam już jasność w sytuacji.

    --
    Telesfor BAUDOT