  • 1. Data: 2003-09-02 18:24:21
    Temat: Organem nie jest juz US?
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    jaka ustawa reguluje zmianę, która nastąpiła od 01.09, i już decyzji,
    postanowień itd. nie wydaje Urząd Skarbowy, tylko Naczelnik Urzędu
    Skarbowego?

    z góry dzięki..

  • 2. Data: 2003-09-02 21:32:50
    Temat: Re: Organem nie jest juz US?
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Tako rzecze a...@o...pl:

    > jaka ustawa reguluje zmianę, która nastąpiła od 01.09, i już decyzji,
    > postanowień itd. nie wydaje Urząd Skarbowy, tylko Naczelnik Urzędu
    > Skarbowego?
    >
    > z góry dzięki..

    http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=153&id=2
    5000

    1 września br. weszły w życie niektóre rozwiązania przyjęte w ustawie z
    dnia 27 czerwca 2003 roku o utworzeniu Wojewódzkich Kolegiów Skarbowych
    oraz o zmianie niektórych ustaw regulujących zadania i kompetencje organów
    oraz organizację jednostek organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu
    do spraw finansów publicznych (Dz. U. Nr 137 poz. 1302). Ustawa ta
    nowelizuje 29 ustaw.

    Ciekawa jest zmiana ustawy o VAT z 93r.

    11) po art. 13 dodaje się art. 13a w brzmieniu:
    "Art. 13a. 1. Właściwym organem podatkowym w sprawie rozliczeń podatku
    jest naczelnik urzędu skarbowego, właściwy ze względu na miejsce
    wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu tym podatkiem, z
    zastrzeżeniem ust. 2-4.
    2. Jeżeli czynności wymienione w ust. 1 są wykonywane na
    terenie objętym zakresem działania dwóch lub więcej urzędów skarbowych,
    właściwość miejscową ustala się:
    1) dla osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych
    niemających osobowości prawnej - ze względu na siedzibę,
    2) dla osób fizycznych - ze względu na miejsce
    zamieszkania.
    3. W przypadku osób fizycznych niewykonujących innych
    czynności podlegających opodatkowaniu poza importem towarów, właściwym
    organem podatkowym jest naczelnik urzędu skarbowego właściwy ze względu na
    miejsce zamieszkania.
    4. Jeżeli nie można ustalić właściwości miejscowej w sposób
    określony w ust. 1-3, właściwym organem podatkowym jest Naczelnik Drugiego
    Urzędu Skarbowego Warszawa Śródmieście.
    5. Przepisy ust. 1-4 nie dotyczą przypadków, dotyczących
    poboru podatku od importu towarów, o których mowa w art. 11, art. 11c, art.
    11e ust. 1 oraz art. 11f.";

    Czuję się w obowiązku podać na forum, ponieważ kilka razy informowałem że w
    przypadku wykonywania czynności podlegących VAt na terenie 2 US podlegamy
    wg. siedziby, a teraz wg. miejsca zamieszkania.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest
    sprawienie, by ludzie wierzyli, że już ją znają." Frank Herbert

  • 3. Data: 2003-09-02 22:01:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Sep 2003, Slayer wrote:

    >+ jaka ustawa reguluje zmianę, która nastąpiła od 01.09, i już decyzji,
    >+ postanowień itd. nie wydaje Urząd Skarbowy, tylko Naczelnik Urzędu
    >+ Skarbowego?

    Tak kombinuję:
    ping... (długie, cóż poradzić)
    http://www.google.pl/search?as_q=&num=100&hl=pl&inla
    ng=pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szukaj+z+Google&as_epq=&as_
    oq=decyzje+wydaje+naczelnik+urz%EAdu+skarbowego&as_e
    q=&lr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&a
    s_dt=i&as_sitesearch=www.gazetaprawna.pl

    ...pong...
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/3.html?numer=844

    ...penk... ;)
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Main/WDU1993011005
    0?OpenDocument

    ...i tam gdzieś na koniec, pewnie to:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Wszystkie/WDU20031
    371302

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 4. Data: 2003-09-04 04:33:22
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    wiadomości

    /ciach/

    obu Panom dziękuję i przepraszam za swoje lenistwo....