  • 1. Data: 2009-07-02 11:14:50
    Temat: Oryginały faktur do spalenia
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Klienci z zagranicy nie za bardzo potrzebują czy chcą moich faktur.

    Czy więc utylizacja oryginału faktury minutę wystawieniu
    jest gdzieś zabroniona (pewnie nie wprost)?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-07-02 11:29:08
    Temat: Re: Oryginały faktur do spalenia
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
    > Klienci z zagranicy nie za bardzo potrzebują czy chcą moich faktur.

    Widzisz, bo tym klientom za granicą to się w dup*** poprzewracało.
    VATu nie znają. KUP sobie robią na podstawie wyciągu operacji na rachunku.

    Moi też tak mają. Po prostu dramat!

    > Czy więc utylizacja oryginału faktury minutę wystawieniu
    > jest gdzieś zabroniona (pewnie nie wprost)?

    Fakturę masz wystawić.

    Ale możesz też mieć oczywiście drukarkę sprzężoną z niszczarką. Takie
    dwa w jednym.

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-07-02 18:56:32
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-07-2009 o 13:29:08 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Widzisz, bo tym klientom za granicą to się w dup*** poprzewracało.
    > VATu nie znają. KUP sobie robią na podstawie wyciągu operacji na rachunku.

    Niektórzy znają, ale też koszty sobie potrącają na bazie ksera świstka z wyciągu.

    > Moi też tak mają. Po prostu dramat!

    :)

    > Fakturę masz wystawić.
    >
    > Ale możesz też mieć oczywiście drukarkę sprzężoną z niszczarką. Takie
    > dwa w jednym.

    Tak tak, o tym pisałem. Pytanie - czy oryginałem faktury wystawca może
    dowolnie rozporządzać (bo jeśli nie, to jest na to przepis karny).

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-07-02 19:07:38
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
    > Tak tak, o tym pisałem. Pytanie - czy oryginałem faktury wystawca może
    > dowolnie rozporządzać (bo jeśli nie, to jest na to przepis karny).

    IMHO zakazu robienia czegokolwiek z oryginałem FV (po wystawieniu) nie ma.

    Piotrek

  • 5. Data: 2009-07-02 22:08:46
    Od: "LA" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > IMHO zakazu robienia czegokolwiek z oryginałem FV (po wystawieniu) nie ma.

    Dla własnego spokoju radziłbym im je wysyłać. Co zrobisz gdy w razie
    kontroli krzyżowej oni powiedzą sorry my z nim nie współpracowaliśmy.

  • 6. Data: 2009-07-02 22:14:58
    Temat: Re: Oryginaly faktur do spalenia
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <h2jb5f$qhp$1@pyro.tvk.wroc.pl>, m...@i...pl says...>
    > U?ytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisa? w wiadomo?ci

    > Dla w?asnego spokoju radzi?bym im je wysy?a?. Co zrobisz gdy w razie
    > kontroli krzy?owej oni powiedz? sorry my z nim nie wspó?pracowali?my.

    Kontrola krzy?owa z podmiotem z zagranicy?

    ?o Jezu

  • 7. Data: 2009-07-03 03:32:29
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    LA pisze:

    > Dla własnego spokoju radziłbym im je wysyłać. Co zrobisz gdy w razie
    > kontroli krzyżowej oni powiedzą sorry my z nim nie współpracowaliśmy.

    Ta... a przelewy to się same wykreowały na rachunku

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 8. Data: 2009-07-03 03:40:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Daniel Stalica wrote:

    > Ta... a przelewy to się same wykreowały na rachunku

    Wiesz, a co US to obchodzi. :)
    Nie ma faktury po drugiej stronie i już. Dla nich wystarczy.

  • 9. Data: 2009-07-03 05:26:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    > Dla własnego spokoju radziłbym im je wysyłać. Co zrobisz gdy w razie
    > kontroli krzyżowej oni powiedzą sorry my z nim nie współpracowaliśmy.

    Obowiązku wysyłania oryginałów faktur nie ma. Musisz je tylko wystawić.
    Co z nimi zrobisz później to jest już Twój wybór i dobra wola.

    Natomiast kontrola krzyżowa firm z siedzibą w US jest - jakby to
    powiedzieć - mało prawdopodobne.

    A nawet gdyby w przyszłości ktoś drążył w tym kierunku, to zawsze są
    twarde dowody pod postacią regulowania należności z ich własnego
    rachunku bankowego.

    ----

    Niestety stopień zbiurokratyzowania DG w Polsce jest IMHO jest trudny do
    wyobrażenia dla Klientów z innych Państw (mam porównanie głównie ze
    Stanami).

    O ile tam podatnik nie jest traktowany jako potencjalny złodziej i KUP
    możesz zrobić na podstawie wyciągu z banku, slipa ze stacji benzynowej
    albo innego faxu biletu za dowóz Limo Service na lotnisko, to niestety w
    Polsce zapewne poległbyś podczas pierwszej kontroli.

    A później musiałbyś udowadniać w sądzie, że nie jesteś wielbłądem tylko
    minister finansów był łaskaw przekroczyć delegacje ustawowe podczas
    wydawania rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi
    przychodów i rozchodów.

    No ale cóż, taki urok.

    I tak po wejściu do EU przepisy nieco zelżały i nie nastąpił ani koniec
    świata, ani armagedon, ani nie było też innych siedmiu plag egipskich.
    Co zdaniem niektórych urzędników miało się zdarzyć - choćby po
    zniesieniu obowiązku podpisywania FV.

    Piotrek

  • 10. Data: 2009-07-03 05:30:53
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    LA wrote:

> [...]
    Co z nimi zrobisz później to jest już Twój wybór i dobra wola.

    Natomiast kontrola krzyżowa firm z siedzibą w US jest - jakby to
    powiedzieć - mało prawdopodobna.

    A nawet gdyby w przyszłości ktoś drążył w tym kierunku, to zawsze są
    twarde dowody pod postacią regulowania należności z ich własnego
    rachunku bankowego.

    ----

    Niestety stopień zbiurokratyzowania DG w Polsce jest IMHO trudny do