  • 1. Data: 2009-07-03 10:39:54
    Temat: VAT-7 a stawka zwolniona
    Od: Basia <B...@g...com>

    Mam wlasnie czynnosci kontrolne w firmie. Pani kontrolująca
    stwierdziła ze rejestr VAT zakupu który jej wręczyłam nie zgadza się z
    deklaracja VAT-7.
    Problem wynikł z tego że wpisane zostały do rejestru VAT faktury ze
    stawką zw. W sumie rejestru brutto one występują jednak w rozbiciu na
    rozdzaje zakupów nie.
    Jesli wydrukuje sobie samo podsumiwanie deklaracji VAT (tj. Faktury +
    korekty) ta stawka zwolniona jest pieknie wyszczególniona i nigdy nie
    biore ja do VAT-7.
    Zaczynam sie zastanawiac czy dobrze robiłam gdyż Pni stwierdziła że
    albo powinnam nie wpisywać w ogole tej faktury do rejestru i nie
    ujmowac w VAT albo jak juz wpisalam to powinnam ując w VAT-7.
    Ktos mnie oswieci czy dobrze mysle ?
    Wlasnie googlam za jakas podstawa prawna ale nic nie widze.

  • 2. Data: 2009-07-03 12:06:35
    Temat: Re: VAT-7 a stawka zwolniona
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Basia" <B...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    >Ktos mnie oswieci czy dobrze mysle ?
    >Wlasnie googlam za jakas podstawa prawna ale nic nie widze.

    Pani ma racje, przeciez wlasnie po to sie prowadzi rejestr by na jego
    podstawie sporzadzic deklaracje

    --
    http://sklep.wielobranzowy.eu - sprawdź jak tanio!
    http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99

  • 3. Data: 2009-07-03 13:02:16
    Od: Basia F <B...@g...com>

    On 3 Lip, 14:06, "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>
    wrote:
> [...]
    > albo powinnam nie wpisywać w ogole tej faktury do rejestru i nie

    > Pani ma racje, przeciez wlasnie po to sie prowadzi rejestr by na jego

    A rejestry faktur VAT nie sa od tego zeby wpisywac tam faktury VAT ?

    Barbara

  • 4. Data: 2009-07-03 13:59:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jul 2009, Basia F wrote:

    wiadomościnews:57c1985d-ebcd-4774-bd06-58169d94d745@
    y9g2000yqg.googlegroups.com...
    [...]
    > A rejestry faktur VAT nie sa od tego zeby wpisywac tam faktury VAT ?

    Ano nie są (od tego), poza szczególnymi przypadkami, jawnie
    wskazanymi w ustawie.

    Celem prowadzenia ewidencji jest:

    +++
    3. Podatnicy, z wyjštkiem podatników wykonujšcych wyłšcznie czynnoœci
    zwolnione od podatku na podstawie art. 43 i 82 ust. 3 oraz zwolnionych od
    podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9, sš obowišzani prowadzić
    ewidencję zawierajšcš: kwoty okreœlone w art. 90, dane niezbędne do
    okreœlenia przedmiotu i podstawy opodatkowania [...]
    ---

    ...prawidłowe "wyliczenie" kwot dla deklaracji, jak widać!

    Jeśli f-ra nie podpada pod któryś z literalnie wymienionych nakazów
    ujęcia w ewidencji (co poskutkuje obligatoryjnym ujęciem na deklaracji!)
    ani nie wpływa na rozliczenie VAT, to wcale nie musi zostać ujęta.

    I nie ma dobrej odpowiedzi na pytanie "których f-r można nie ujmować",
    bo to zależy od rozliczeń które stosuje podatnik.
    Jak np. stosuje metodę proporcji zakupów, to oczywiście zakupy
    zwolnione towarów musi ująć.
    Ale jak jej nie stosuje, nie podpada pod inne wyjątki - np art.109.9
    i dalsze - to może nie ujmować, bo po co?
    Była kiedyś na deklaracji pozycja "zakupy paliwa dla samochodu
    osobowego" - no to wtedy trzeba było ujmować.
    Ale teraz nie ma AFAIR...

    kpzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-07-04 08:02:12
    Od: Basia F <B...@g...com>

    On 3 Lip, 15:59, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >   Była kiedyś na deklaracji pozycja "zakupy paliwa dla samochodu
    > osobowego" - no to wtedy trzeba było ujmować.

    Gotfryd zgadzam sie z wszystkim tylko ze ta faktura zw zw. jestr tylko
    i wylaczenie w kwocie brutto faktur (nazwijmy ja suma kontrolna) a w
    rozbiciu na poszczegolne rodzaje zakupow i w kwocie netto nie mam jej
    juz nigdzie.
    A przeciez do VAT-7 biore netto i VAT wiec nie powinno ja obchodzic co
    jest w brutto.

  • 6. Data: 2009-07-04 10:51:40
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Tak swoja droga jak rejestruje sprzedaz przy pomocy kasy fiskalnej to mam
    raport miesieczny wrzucic w ewidencje vat ?
    Czy sam ten raport spelnia role ewidencji vat ?

  • 7. Data: 2009-07-06 06:10:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Jul 2009, Basia F wrote:

> [...]
    > i wylaczenie w kwocie brutto faktur (nazwijmy ja suma kontrolna) a w
    > rozbiciu na poszczegolne rodzaje zakupow i w kwocie netto nie mam jej

    Tendencyjnie wycięłaś cytat :) - *celem* prowadzenia ewidencji
    jest wykazanie kwot na deklaracji.
    Jak coś jest w ewidencji ma być w deklaracji - jawnie tego nie napisali,
    ale powoduje to skutek uboczny taki, że jak coś musi być wpisane do
    ewidencji to musi "pojawić się" na deklaracji.

    A w pozostałych przypadkach, jeśli wartość nie wpływa na roliczenie
    VAT (a więc *mogłaby być* pominięta):

    > A przeciez do VAT-7 biore netto i VAT wiec nie powinno ja obchodzic co
    > jest w brutto.

    ...jest prosto: nie ma w ewidencji - może nie byc w deklaracji.
    Jest w ewidencji - to znaczy że *po to* tam jest, aby pojawiło się na
    deklaracji.
    A co do "nieobchodzenia" wyrażę wątpliwość - przecież definicja
    podatku VAT, czyli jak pozwalam sobie to określić: "postać kanoniczna
    wzoru na VAT", wychodzi od wartości *brutto*!

    To jest wartość pierwotna z której wynika kwota VAT, nawet, jeśli
    przepisy szczegółowe pozwalają inaczej (inną drogą) go policzyć :D
    Nie może być tak, że podstawa opodatkowania nie przystaje do
    wartości podatku, IMO.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-07-06 06:17:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Jul 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > Tak swoja droga jak rejestruje sprzedaz przy pomocy kasy fiskalnej to mam
    > raport miesieczny wrzucic w ewidencje vat ?

    Przecież to podatnik określa *jak* prowadzić ewidencję.
    Wymogi są proste:
    - ma być wszystko co pozwala wykazać kwoty na deklaracji (wartości na
    deklaracji mają wynikać z ewidencji)
    - ma byc wszystko co przykazano w odrębnych przepisach

    "Niewrzucenie" raportu z kasy IMHO będzie oznaczało, że wszystkie
    transakcje z kasy będą powielone w ewidencji, zgadza się?
    Zakazu "niewrzucania" nie widzę, szczególnie jak ktoś transakcji
    obowiązkowo polegających pod kasę ma kilka na krzyż.

    > Czy sam ten raport spelnia role ewidencji vat ?

    "Kompletnej i zupełnej"?
    A VAT z faktur wewnętrznych podatnik też będzie "kasował"?
    Zakazu nie ma...

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-07-06 12:03:56
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > "Kompletnej i zupełnej"?
    > A VAT z faktur wewnętrznych podatnik też będzie "kasował"?
    > Zakazu nie ma...

    zwyklej, przy zalozeniu ze nie wystawiam innych faktur, dla nich zrobie
    odrebne ewidencje .

    Ok czy na raporcie miesiecznym usi byc napis ewidencja sprzeadzy ? :)
    ok zalozenie nie, to czy zatem moge wpisac bezposrednio raport meisieczny do
    ksiegi skoro
    moge dokonac wpisu na podstawie ewidencji sprzedazy vat ? :)

  • 10. Data: 2009-07-06 18:04:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Jul 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > ok zalozenie nie, to czy zatem moge wpisac bezposrednio raport meisieczny do
    > ksiegi skoro
    > moge dokonac wpisu na podstawie ewidencji sprzedazy vat ? :)

    Możliwość wpisu do KPiR raportu z kasy jest AFAIR regulowana osobnym
    przepisem - zajrzyj do rozporządzenia, w tej chwili wybywam sprzed
    kompa :)

    pzdr, Gotfryd