  • 1. Data: 2005-12-30 11:06:31
    Temat: Oświadczenie pracownika, a pit
    Od: "marek" <2...@W...gazeta.pl>

    witam,

    Wlasnie jestem przed podpisaniem umowy i jednym z zaświadczeń jakie musiałem
    wypełnić było Oświadczenie pracownika dla celów obliczania miesięcznych
    zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych pit2

    Jednak teraz patrze na wzór ( wspomnialem pracodawcy )i tam jest, że nie
    posiadam dochodow z najmu, dzierżawy i tu zaczyna się problem bo mam umowe
    dzierżawy praw autorskich.

    W poniedziałek bede mogl to poprawić tylko chcialbym sie dowiedziec jaki w
    takim razie obowiązuje mnie pit abym mogl pracodawca odliczac miesiaczna
    zaliczke gdy mam dochody z dzierzawy pra autorskich ?

    z gory dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2005-12-30 11:15:12
    Temat: Re: Oświadczenie pracownika, a pit
    Od: "dsad DSADSA" <2...@N...gazeta.pl>

    dodam tylko jeszcze, że z najmu rozliczam się co miesiąc nie czekając az
    uzyskam kwote wolna od podatku ok, 2,7 tys.
    czyli do 20 lutego zaplace podatek juz za styczen.

  • 3. Data: 2005-12-30 12:25:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Dec 2005, marek wrote:

    > Jednak teraz patrze na wzór ( wspomnialem pracodawcy )i tam jest, że nie
    > posiadam dochodow z najmu, dzierżawy i tu zaczyna się problem bo mam umowe
    > dzierżawy praw autorskich.

    A to nie jest dochód z praw majątkowych ?
    Tak luzem gdybając podejrzewam iż chodzi o te postacie dochodu przy
    których z racji prowadzenia KPiR podatnik sam odlicza "kwotę wolną"
    (w cudzysłowiu bo to nie pojęcie prawne, odlicza się wg. podatku
    w nie wg podstawy).
    Mi się *wydaje* że jeśli to o czym piszesz nazwałeś prawidłowo to
    jest to dochód z art. 10.1.7 (oraz art.18) a nie art.10.1.6
    Widziałem twój następny post i IMHO to co piszesz wskazuje iż
    tak jest... może daj księgowej pracodawcy zagwozdkę :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-12-30 12:26:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Dec 2005, dsad DSADSA wrote:

    > dodam tylko jeszcze, że z najmu rozliczam się co miesiąc

    *jak* ?
    Znaczy: "co wypełniasz i w której pozycji" :)
    Bo w sumie ciekawe to co piszesz :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-12-30 12:37:31
    Od: "marek" <2...@N...gazeta.pl>

    > *jak* ?
    > Znaczy: "co wypełniasz i w której pozycji" :)
    > Bo w sumie ciekawe to co piszesz :)

    Pit5 - co miesiac 20 za poprzedni. I mala wpadka nie najmu, a dzierżawy.

  • 6. Data: 2005-12-30 12:49:09
    Od: "marek" <2...@N...gazeta.pl>

    > A to nie jest dochód z praw majątkowych ?

    Nie. Mam stosowna umowę dzierżawy praw i co miesiac wystawiam im rachunek , a
    samemu rozliczam sie z US na postawie PIT5. Ponieważ zostałem poinformowany ze
    mam rozliczać sie identycznie jak przy dzierzawie mieszkania.

> [...]
    > Widziałem twój następny post i IMHO to co piszesz wskazuje iż
    > tak jest... może daj księgowej pracodawcy zagwozdkę :]

    Miedzy czasie udalo mi sie troche poczytac i zadzwonic do jednego z biur
    rachunkowych ( niestety w US juz nie ma osób ktore udziela mi informacji ;-(
    wkoncu juz zaczyna sie sylwester u nich )

    I tak: Wypełniłem PIT2 dla pracodawcy i mam go zostawić aby mi odliczał
    zaliczke, ale tym samym co miesiąc mam odprowadzać podatek z dzierżawy PIT5.
    Straciłem te możliwość, że w zeszłym roku pierwszy raz zaniosłem PIT5 wtedy
    gdy przekroczyłem kwote "wolna od podataku". Teraz musze roliczyć sie ( PIT5)
    nawet jak zarobie 500 zł. w pierwszym miesiacu.

    Tylko czy mogę teraz prosić o potwierdzenie lub zaprzeczenie mojego toku myslenia.

  • 7. Data: 2005-12-30 12:56:09
    Od: "dsad DSADSA" <2...@N...gazeta.pl>

    > Znaczy: "co wypełniasz i w której pozycji" :)

    PIT5:
    pozycje C23 C25
    C27 i C29
    D33
    H42
    I44
    J45,51,52,53,54,60,62
    M135 (100%),136 ( 0zł. ),137

  • 8. Data: 2005-12-30 13:09:41
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "marek" <2...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Pit5 - co miesiac 20 za poprzedni. I mala wpadka nie najmu, a dzierżawy.

    To jakim cudem i prawem nie uwzgledniasz kwoty wolnej?
    Czyzbys stosowal jakis wlasny sposob obliczania wysokosci zaliczki nie znany
    ustawie?

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 9. Data: 2005-12-30 13:18:05
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]
    > nawet jak zarobie 500 zł. w pierwszym miesiacu.
    >

    > Tylko czy mogę teraz prosić o potwierdzenie lub zaprzeczenie mojego toku

    Potwierdzic nie mozna - ale zaprzeczyc jak najbardziej.
    Niezaleznie od tego, czy zlozysz PIT-2 pracodawcu czy nei - z najmu zawsze
    odliczasz kwote wolna.
    Skladajac PIT-2 unikasz tylko klopotow z US-em (w najlepszym wypadku
    klopotliwego doplacania ponad 500 zl z rozliczenia rocznego)

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 10. Data: 2005-12-30 13:27:23
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Skladajac PIT-2 unikasz tylko klopotow z US-em (w najlepszym wypadku
    > klopotliwego doplacania ponad 500 zl z rozliczenia rocznego)

    Sorry - zamotalem.
    Jest nieco inaczej - Ty masz NIE SKŁADAĆ PIT-2 - albo zlozyc Anty-PIT2 :) -
    mnei np na formularzu pit-2 kazali napisac dzialalnosc gospodarcza.
    Ty masz odwolac ten PIT-2 - bo inaczej bedziesz doplacal ponad 500 zl w
    zeznaniu rocznym i moga Cie ciagac po US.
    Nie ma mozliwosci utraty prawa do odliczenia kwoty wolnej z najmu.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)