  • 1. Data: 2005-12-29 20:29:57
    Temat: PIT-2 i adres zamieszkania
    Od: "Introligator" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!

    Głupia sprawia, ale wolę spytac niż później mieć jakieś problemy w 2007.
    Otóż, w US do którego zazwyczaj składałem co roku PIT-y mają info,
    że mam adres zamieszkania X oraz adres zameldowania Y. Oczywiście,
    US dla adresu Y jest gdzie indziej. I teraz w 2006 będę miał np.
    1) umowę o dzieło gdzie płatnik na PICIE bodaj 8B wpisze mój adres
    zamieszkania X, oraz 2) umowę zlecenie gdzie płatnik na PICIE
    ale-już-nie-wiem-którym wpisze jako mój adres zamieszkania adres Y.
    Ja w każdym bądź razie wpisałem ten adres Y na PIT-2.
    Czy tak może być? Tak sumie, to się przecież te adresy mogą z(a)mieniać
    w ciągu roku x-razy... ;-]

    pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi,
    Piotr Front

  • 2. Data: 2005-12-29 20:49:48
    Temat: Re: PIT-2 i adres zamieszkania
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Introligator <p...@g...SKASUJ-TO.pl>
    w wiadomości <news:dp1h04$ff8$1@inews.gazeta.pl> wstukał:

> [...]
    > Ja w każdym bądź razie wpisałem ten adres Y na PIT-2.
    > Czy tak może być? Tak sumie, to się przecież te adresy mogą z(a)mieniać

    Wszystko pięknie, tylko nie napisałeś, czy ten US, w którym zazwyczaj... to
    wg X, czy wg Y ;P

    Zresztą oni to maja w głębokim poważaniu i gdybyś sie przyjrzał
    zeszłorocznym deklaracjom rocznym, to jest tam wzmianka o zamieszkaniu 31
    grudnia... Ewentualnie NIP aktualizujący m.z. złożyć trzeba w odpowiednim
    terminie (praktycznie razem z deklaracja roczną). Czy będa mieli w 2007,
    pytaj wróźek.

    No i komu chcesz złożyć ten PIT-2, skoro wspominasz tylko o dziełach i
    zleceniach

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2005-12-29 21:30:36
    Od: "Introligator" <p...@W...gazeta.pl>

    'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał(a):

    > Wszystko pięknie, tylko nie napisałeś, czy ten US, w którym zazwyczaj... to
    > wg X, czy wg Y ;P

    wg X ;)

> [...]
    > terminie (praktycznie razem z deklaracja roczną). Czy będa mieli w 2007,

    No tak, to ma sens. Jeśli pod koniec roku będzie wszystko z moimi
    miejscami zamieszkania po staremu to właściwie nie mam się co przejmować.

    > No i komu chcesz złożyć ten PIT-2, skoro wspominasz tylko o dziełach i
    > zleceniach

    Tym zdaniem zasiałeś niepokój w mojej głowie... :-]
    Z tego co się zorientowałem w Googlach, to ten PIT-2 wypełniłem
    tylko po to, aby leżał sobie w papierach płatnika czyli w tym wypadku
    u zleceniodawcy, więc de facto to nigdzie nie będzie składany.
    Tylko teraz pytanie, czy się przyczepiłeś do tego ot tak ;)
    czy jak się ma umowy zlecenia to płatnik (zleceniodawca) nie powinien
    mi nic takiego podsuwać? Szczerze mówiąc to nie bardzo rozumiem
    o co w tym biega. Jak mam umowy o dzieło, to oddaje państwu 10%
    z każdego wynagrodzenia, aby później mi to wszystko wróciło po rozliczeniu
    rocznym. I to jest ok, bo tą kasą przez ten czas można obracać na lewo
    i prawo, więc jakiś zysk z tego będzie. Natomiast z umową zleceniem
    to jeszcze nie wiem ile zostanie odjęte (coś mi się obiło o uszy,
    że ~19% - jestem studentem), a na dodatek wypełniam ten PIT-2,
    który ma pomniejszyć i 1/12 to co mi chcą odjąć czyli być może
    dostanę o te 1/12 więcej dzięki temu PIT-2 ;-)

    pozdrawiam i dzięki za odpowiedź!
    PF

  • 4. Data: 2005-12-29 21:31:25
    Od: "Introligator" <p...@W...gazeta.pl>

    'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał(a):

    > Wszystko pięknie, tylko nie napisałeś, czy ten US, w którym zazwyczaj... to
    > wg X, czy wg Y ;P

    wg X ;)

  • 5. Data: 2005-12-29 21:54:21
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Introligator <p...@W...gazeta.pl>
    w wiadomości <news:dp1kjd$3di$1@inews.gazeta.pl> wstukał:

    > 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał(a):

    > No tak, to ma sens. Jeśli pod koniec roku będzie wszystko z moimi
    > miejscami zamieszkania po staremu to właściwie nie mam się co przejmować.

    A jak nie będzie, bo sie akurat 31 grudnia przeprowadzisz i o dziwo
    zameldujesz? ;)

    > Tym zdaniem zasiałeś niepokój w mojej głowie... :-]

    Niepokój rozwiąże uważne przypatrzenie się owemu formularzowi :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2005-12-29 22:31:29
    Od: "Introligator" <p...@W...gazeta.pl>

    > A jak nie będzie, bo sie akurat 31 grudnia przeprowadzisz i o dziwo
    > zameldujesz? ;)

    OK, rozumiem - w takiej sytuacji też nie ma się czym przejmować ;-)

    > Niepokój rozwiąże uważne przypatrzenie się owemu formularzowi :D

    Raptem strona, ale nie wiem co jest istotne. ;-/

    w każdym razie, dzięki za zainteresowanie :-)
    PF

  • 7. Data: 2005-12-29 22:43:12
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Introligator" <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Raptem strona, ale nie wiem co jest istotne. ;-/

    Po pierwsze tytuł.
    Jest to oświadczenie PRACOWNIKA
    Pytanie za 100% - co trzeba z kims podpisac, by byc pracownikiem?
    Umowe kupna-sprzedazy, darowizny, zlecenia - a moze jakas inna?

    Zgaduj zgadulo!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2005-12-29 23:31:17
    Od: "Introligator" <p...@W...gazeta.pl>

    SDD <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał(a):

> [...]
    > Pytanie za 100% - co trzeba z kims podpisac, by byc pracownikiem?
    > Umowe kupna-sprzedazy, darowizny, zlecenia - a moze jakas inna?

    Nie bardzo rozumiem czemu ten wątek zjechał do takich pytań.
    Przecież wiadomo, że umowe zlecenia. Zresztą pisałem o takowej.
    Tylko ja niestety nie wiem co ma piernik do wiatraka tutaj.
    Generalnie miałem wątpliwość przez Toma N czy rzeczywiście muszę/
    powinienem wypełniać tego PIT-2. Tymczasem to chyba nabijacie
    się z mojej głupoty, względnie niewiedzy ;-)

    pozdrawiam,
    PF

  • 9. Data: 2005-12-29 23:54:00
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Nie bardzo rozumiem czemu ten wątek zjechał do takich pytań.
    > Przecież wiadomo, że umowe zlecenia.

    Wlasnei NIE NIE NIE
    Po stokroć NIE
    Pracownik, to ten, ktory podpisal UMOWĘ O PRACE - tylko taki ktos jest dla
    swojego chlobodawcy pracownikiem!
    Czemu ludzie tak czesto zapominaja o tym!!!!
    Majac podpisana umowe-zlecenie NIE JESTEŚ DLA SWOJEGO ZLECENIODAWCY
    PRACOWNIKIEM. Zapamietaj to sobie, OK?
    Tylko PRACOWNIK sklada swojemu PRACODAWCY (a wiec podmiotu z ktorym podpisal
    swistek na ktorym widnieje "Umowa o prace" - gdyby wciaz ta oczywistosc do
    Ciebie nei docierala. Podpisuje ja wiwczas, gdy nie osiaga dochodow z
    takiego zrodla, ktore uwzglednia kwote wolna - a wiec najczesciej gdy nie
    prowadzi dzialalnosci gospodarczej.
    Jesli pracujesz na 2 etatach i nie masz dzialalnosci, skladasz tylko jeden
    PIT-2 jednemu ze swoich pracodawcow.
    Poniewaz umowy zlecenia i o dzielo maja jasno okreslone, jedne tylko sposoby
    obliczania zaliczek na podatek, przeto Twoich Zleceniobiorcow i
    Zamawiajacych nie obchodzi, czy gdzies pracujesz czy nie, podobnie jak nie
    maja znaczenia umowy zlecenia czy o dzielo, przy obliczniu przez Twojego
    pracodawce zaliczek na podatek, jakie odprowadza od podpisanej z Toba umowy
    o prace.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2005-12-29 23:56:45
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Ciebie nei docierala. Podpisuje ja wiwczas, gdy nie osiaga dochodow z

    Ją - znaczy "go" - czyli ten PIT-2.
    Pisalewm w pospiechu i podekscytowaniu, bo nie moge sie nadziwic, ze wciaz
    istnieja ludzie, ktorzy nie dostrzegaja roznicy pomiedzy umowa o prace a
    umowami cywilnoprawnymi!

    Pozdrawiam
    SDD