  • 1. Data: 2005-03-17 12:44:12
    Temat: PCC - UMOWA KOMISOWA - URZĄD SKARBOWY
    Od: "TTT" <t...@e...pl>

    Witam!
    Kto płaci 2% PCC przy sprzedaży komisowe?
    Np.
    Firma zajmuje się sprzedażą sprzętu komputerowego (nowego).
    Otwarła dział sprzedaży komisowej używanych laptopów.
    Przychodzi klient, zostawia laptopa, chce za niego 1500zł, sporządza się umowę
    komisową, laptopa wystawia się za 1700zł ... po kilku dniach zostaje sprzedany,
    osoba, która zostawiła sprzęt w komis dostaje 1500zł gotówki ...
    Firma jest na zasadach ogólnych, nie jest VATowcem, księguję zarobek 200zł ...
    od tej kwoty płaci podatek dochodowy ... a co z PCC 2%?

    Do US dzwonie przez pół dnia, ale nikt nie odbiera, albo zajęte.

    Za odpowiedzi z góry dziękuję!

    Pozdrawiam
    TTT

  • 2. Data: 2005-03-17 12:55:16
    Temat: Re: PCC - UMOWA KOMISOWA - URZĄD SKARBOWY
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "TTT" <t...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Kto płaci 2% PCC przy sprzedaży komisowe?

    art.1 ustawy o PCC, widzisz tam umowy komisowe ??

  • 3. Data: 2005-03-17 14:53:17
    Od: "ttt" <t...@e...pl>

    > art.1 ustawy o PCC, widzisz tam umowy komisowe ??

    tzn. ?

    na allegro odpowiedzieli mi tak:

    wygląda tak :
    Klient wstawia towar w komis i ustalana jest cena sprzedaży na np 1700 zł.
    Następnie dokonywane są odliczenia :
    marża 200 zł
    oraz opłata od czynności cywilno -prawnych 2% od 1500 zł - czyli 30 zł
    Komitent otrzymuje kwotę wynikającą z rozliczenia : 1700-200 -30 = 1470,00

    Komisant jest stroną zobowiązaną do wypełnienia i złożenia deklaracji PCC w US
    oraz do wpłaty pobranej od komitenta opłaty.

  • 4. Data: 2005-03-17 15:54:08
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "ttt" <t...@e...pl> napisał w wiadomości > tzn. ?

    > Komisant jest stroną zobowiązaną do wypełnienia i złożenia deklaracji PCC
    > w US
    > oraz do wpłaty pobranej od komitenta opłaty.

    bzdura

  • 5. Data: 2005-03-17 16:00:00
    Od: t...@e...pl

    > bzdura

    możesz mi pomóc i odpowiedzieć? :-)

    Proszę :-)

  • 6. Data: 2005-03-17 16:05:21
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik <t...@e...pl> napisał w wiadomości

    > możesz mi pomóc i odpowiedzieć? :-)

    umowa komisu jako nie wymieniona w art. 1 ustawy o podatku od czynności
    cywilnoprawnych nie podlega temu podatkowi, nie składa się deklaracji PCC-1,
    inna sprawa jeżeli twoja działalność polegałaby na skupie i sprzedaży ,
    wtedy owszem płacisz podatek PCC i składasz co miesiąc, do 07 kolejnego
    miesiąca deklarację PCC-2 i prowadzisz rejestr tego podatku...

  • 7. Data: 2005-03-17 16:12:46
    Od: t...@e...pl

> [...]
    > wtedy owszem płacisz podatek PCC i składasz co miesiąc, do 07 kolejnego
    > miesiąca deklarację PCC-2 i prowadzisz rejestr tego podatku...

    czyli przy braniu sprzęt pow. kwoty 1000zł w komis - po sprzedaży nie ma
    żadnego podatku prócz dochodowego z prowizji?

    Mam gotowe umowy komisowe, które między innymi można kupić w sklepikach w US i
    tam jest coś takiego "e) wysokość zobowiązań podatkowych % kwota" ...

    Hmmm?

    Dziękuję Ci za pomoc!

    pozdr

  • 8. Data: 2005-03-17 16:28:44
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik <t...@e...pl> napisał w wiadomości

    > czyli przy braniu sprzęt pow. kwoty 1000zł w komis - po sprzedaży nie ma
    > żadnego podatku prócz dochodowego z prowizji?

    o ile nie mylisz komisu ze skupem - sprzedażą to tak

  • 9. Data: 2005-03-17 17:33:13
    Od: t...@e...pl

    > o ile nie mylisz komisu ze skupem - sprzedażą to tak

    nie, nie myle ...

    przy komisie: biorę rzecz w komis, sprzedaje, płace podatek dochodowy 19% od
    swojej prowizji ...
    przy skupie sprzedaży: skupuje rzecz, przy kwocie wyższej od 1000zł płace 2%
    PCC ... sprzedaje, płace podatek dochodowy 19% do swojej prowizji ...

    dobrze?

    chodzi mi głównie o fakt aby wyszło jak najtaniej z podatkiem przy rzeczach o
    wartości większej niż 1000zł ... czyli komis ... napewno nie ma żadnego podatku?

    pozdr

  • 10. Data: 2005-03-18 14:34:26
    Od: "ttt" <t...@e...pl>