  • 1. Data: 2003-05-19 13:24:42
    Temat: PCC a koszt uzyskania przychodu
    Od: "Pinky" <p...@c...pl>

    Witam,
    czy zaplacony podatek od czynnosci cyw-prawnych stanowi koszt uzyskania
    przychodu (kupilem komputer od osoby fizycznej na potrzeby mojej DG w ramach
    umowy sprzedazy)?

    Prosze o podpowiedzi

    Pozdr
    Pinky

  • 2. Data: 2003-05-19 16:55:43
    Temat: Re: PCC a koszt uzyskania przychodu
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    "Pinky" <p...@c...pl> wrote in message news:3ec8e248@news.vogel.pl...
> [...]
    > czy zaplacony podatek od czynnosci cyw-prawnych stanowi koszt uzyskania
    > przychodu (kupilem komputer od osoby fizycznej na potrzeby mojej DG w

    jeśli komputer <3500 to jak najbardziej, a jeśli komputer >3500 to PCC
    powiększa wartość początkową środka trwałego.

    Magda

  • 3. Data: 2003-05-21 12:03:29
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ramach

    > jeśli komputer <3500 to jak najbardziej, a jeśli komputer >3500 to PCC
    > powiększa wartość początkową środka trwałego.
    >
    > Magda

    Ostatnio w ustawie o PCC czytalem, ze jesli jedna ze stron transakcji jest
    podatnikiem VAT
    to czynnosc cywilnoprawna nie podlega PCC (Dzieki Godfryd..)....

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-05-21 12:25:14
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Ostatnio w ustawie o PCC czytalem, ze jesli jedna ze stron transakcji jest
    > podatnikiem VAT
    > to czynnosc cywilnoprawna nie podlega PCC (Dzieki Godfryd..)....

    AFAIR to nie do końca - nie mam akurat pod ręką więc
    dokładnie nie zacytuję, ale tam jest raczej mowa o opodatkowaniu
    VATem _z tytułu_ tej konkretnej transakcji.
    Sugeruję zacisnąć zęby i przeczytać jeszcze raz, tak na
    wszelki wypadek ;-)

    Pix

  • 5. Data: 2003-05-21 12:30:44
    Temat: Re: Re: PCC a koszt uzyskania przychodu
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Wed, 21 May 2003 14:03:29 +0200, "Boguslaw Szostak"
    <a...@u...agh.edu.pl> wrote:

    >Ostatnio w ustawie o PCC czytalem, ze jesli jedna ze stron transakcji jest
    >podatnikiem VAT
    >to czynnosc cywilnoprawna nie podlega PCC (Dzieki Godfryd..)....

    Chyba nie tak to idzie? Jeżeli chociaż jedna ze stron z tytułu tej
    transakcji jest opodatkowana VAT lub zwolniona. Niby to samo ale nie
    do końca. Dajmy na to jedna firma sprzedaje drugiej stare krzesło
    biurowe:
    1. VATowiec sprzedaje nieVATowcowi - PCC nie ma
    2. nieVATowiec sprzedaje VATowcowi - PCC jest.
    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 6. Data: 2003-05-21 20:02:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 May 2003, pix wrote:

> [...]
    >+ AFAIR to nie do końca [...] tam jest raczej mowa o opodatkowaniu
    >+ VATem _z tytułu_ tej konkretnej transakcji.

    Dobrze gada :)
    Przyznaję się bez bicia że dość dawno temu napisałem źle :( na
    którąś grupę ale zagonili mnie do obejrzenia w ustawie i dalej już
    zapodaję prawidłowo :)
    W którymś z sąsiednich wątków ("z pożyczką") właśnie powoływałem
    się na ten argument... (nie objęte VAT -> zagrożone PCC !)

    pozdrowienia, Gotfryd