  • 1. Data: 2007-12-19 16:34:07
    Temat: PCC - szybkie pytanie
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    W ustawie o podatku od czynności cywilno prawych mamy między innymi:

    "Art. 6. 1. Podstawę opodatkowania stanowi:
    1) przy umowie sprzedaży:
    a) (uchylona),
    b) zawieranej przez nierezydentów - równowartość w złotych kwoty
    zagranicznych środków płatniczych, określonej w zezwoleniu dewizowym,
    przeznaczonych na zapłacenie ceny,
    c) w pozostałych przypadkach - wartość rynkowa *rzeczy* lub prawa
    majątkowego;"

    Czy ustawodawca - pisząc "rzeczy" - miał na myśli dopełniacz liczby
    pojedynczej czy mnogiej?

    Mając na uwadze dalszy ciąg punktu c) pewnie chodzi o liczbę pojedynczą.

    Mam - jak najbardziej rzeczywisty - przypadek, kiedy to na aukcji
    internetowej kupiłem od osoby fizycznej, nie prowadzącej DG, pięć sztuk
    przedmiotów identycznych co do rodzaju. Każdy przedmiot kosztował 300 plz.

    Czy w takim razie należy się PCC cz też się nie należy.

    Nie chodzi to oczywiście o obejście PCC i kupowanie jednego zabytkowego
    biurka w 5 kawałkach. Jest dokładnie tak jak napisałem.

    Help! :-)

    Jutro (ewentualnie) muszę złożyć PCC a naszły mnie wątpliwości.

    Piotrek

  • 2. Data: 2007-12-19 19:23:36
    Temat: Re: PCC - szybkie pytanie
    Od: <s...@a...pl>

> [...]

    > Help! :-)
    > Jutro (ewentualnie) muszę złożyć PCC a naszły mnie wątpliwości.

    A kupiłes je w pakiecie za 1500zł czy 5x300zł.

    W pierwszym przypadku uznałbym, że musisz zapłacić PCC.
    W drugim że nie.

  • 3. Data: 2007-12-19 20:03:54
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    s...@a...pl wrote:
    > A kupiłes je w pakiecie za 1500zł czy 5x300zł.
    >
    > W pierwszym przypadku uznałbym, że musisz zapłacić PCC.
    > W drugim że nie.

    Były sprzedawane na aukcji wieloprzedmiotowej. Niby mógłbym kliknąć pięć
    razy i za każdym razem kupić po jednym przedmiocie, ale na to nie
    wpadłem ;-)

    Swoją drogą to idą Święta i mam takie nieśmiałe życzenie:
    ażeby Ci nasi wybrańcy wzięli się w końcu do roboty i zaczęli tworzyć
    prawo, przy którym przestaniemy się zastanawiać "co - do jasnej cholery
    - autor miał na myśli" ...

    W końcu za to im płacimy!

    Piotrek

  • 4. Data: 2007-12-19 20:22:26
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > ażeby Ci nasi wybrańcy wzięli się w końcu do roboty i zaczęli tworzyć
    > prawo, przy którym przestaniemy się zastanawiać "co - do jasnej cholery -

    Moim zdaniem jest - jak na polskie warunki - wyraźnie napisane.

    Przeczytaj http://tiny.pl/pghq przynajmniej kilka pierwszych - istotnych
    dla Ciebie - akapitów.

  • 5. Data: 2007-12-19 21:04:11
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    s...@a...pl wrote:

    > Moim zdaniem jest - jak na polskie warunki - wyraźnie napisane.

    Ale ja bym chciał, żeby to było po prostu wyraźnie napisane.

    Bez ozdobników typu "jak na polskie warunki", bo to brzmi to zupełnie
    jak "demokracja socjalistyczna" - jeśli jeszcze ktoś pamięta takie terminy.

    > Przeczytaj http://tiny.pl/pghq przynajmniej kilka pierwszych -
    > istotnych dla Ciebie - akapitów.

    Przeczytałem.

    Wychodzi na to, że gdybym kliknął pięć razy to spokojnie dałoby się
    obronić tezę, że "zostały dokonane czynności pozorne w celu
    minimalizowania podstawy opodatkowania". Arghh!

    Swoją drogą to w poniższej interpretacji US odnosi się nie do wartości
    transakcji tylko do wartości pojedynczej rzeczy.

    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=143523&i_smpp_s_strona=4

    Coś często im się system wykrzacza tak więc cytuję:

    "Z wniosku wynika, iż na podstawie umowy kupna/sprzedaży nabywa Pan - w
    ramach prowadzonej działalności gospodarczej - pojazdy używane i
    zarejestrowane w kraju. Zatem mając na uwadze powyżej przedstawione
    przepisy, jest Pan zobowiązany - w przypadku każdego nabytego pojazdu,
    którego wartość rynkowa przekracza 1.000,00 zł - do złożenia w
    wyznaczonym terminie deklaracji na podatek oraz wpłacenia wynikającego z
    niej podatku należnego"

    Tak więc nie upierałbym się co do tej jasności i klarowności ustawy -
    skoro US się pogubił.

    Piotrek

    PS.
    Zapłacę te 30 plz bo już znacznie więcej kasy "spaliłem" ustalając czy
    pownieniem to zrobić czy też nie a wnioski - delikatnie mówiąc - mizerne...

  • 6. Data: 2007-12-19 21:07:03
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    s...@a...pl wrote:

> [...]

    którego wartość rynkowa przekracza 1.000,00 zł - do złożenia w
    wyznaczonym terminie deklaracji na podatek oraz wpłacenia wynikającego z

    Nie upierałbym się zatem co do tej jasności i klarowności ustawy - skoro