  • 1. Data: 2007-12-19 14:28:56
    Temat: Pomyłka w deklaracji ZUS za zleceniobiorce (zdrowotne) HELP
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Witam

    Dzisiaj przy obliczaniu zaliczki na podatek zauwazylem, ze machnalem sie
    nieznacznie w obliczeniu podstawy skladki na ubezpieczenie zdrowotne za
    zleceniobiorce (za listopad). W sumie wyszlo, ze wplacilem skladke nizsza
    o... 93 grosze. Tak, wiem, to straszny i bardzo szkodliwy spolecznie czy....
    co teraz?

    Po pierwsze jaka postac ma miec deklaracja korygujaca (i raport of koz) -
    czy wszystko to co w oryginalnej byc powinno tylko identyfikator 02112007?
    Juz takie cos wygenerowalem w platniku - pytanie - czy tak wlasneie ma
    byc...

    Po druugie - czy jakies wyjasnienie i czynne zale?

    I - po trzecie - czy nie zaszkodzi mi to w ciaglosci ubezpieczenia
    chorobowego - podkreslam, pomylka dotyczyla wylacznie skladki zdrowotnej -
    wiec o 93 gr zanizona zostala tylko wplata na konto przeznaczone dla skladek
    zdrowotnych. Speleczne co do grosza sie zgadzaja.

    A po czwarte - kiedy wplacic te brakujace 93 gr?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2007-12-19 20:15:47
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]
    nizsza
    > o... 93 grosze. Tak, wiem, to straszny i bardzo szkodliwy spolecznie

    Od pewnego czasu (2 lat?) jeżeli jest błąd w podstawie do ~6 zł, to
    chyba nawet tego nie trzeba korygować. Imo lepiej to zrobić aby potem
    zus się nie czepiał. Najlepiej zadzwonić do zusu.

> [...]
    > czy wszystko to co w oryginalnej byc powinno tylko identyfikator
    > 02112007? Juz takie cos wygenerowalem w platniku - pytanie - czy tak

    tak, korygująca deklaracja z nr 02, robisz całość - tylko że do wysyłki
    dajesz tylko to co prostujesz - nie musisz innych rzeczy wysyłać. Tam w
    prawym górnym roku jest przycisk [Do wysyłki] i nią można zmieniać.

    > Po druugie - czy jakies wyjasnienie i czynne zale?

    Na szczęście to nie urząd skarbowy. Nie ma czegoś takiego w zusie.

> [...]
    dla
    > skladek zdrowotnych. Speleczne co do grosza sie zgadzaja.

    Imo nie, ale lepiej zapytać w zusie.

    > A po czwarte - kiedy wplacic te brakujace 93 gr?

    Ja bym z następną wpłatą.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)