  • 1. Data: 2007-12-19 16:28:21
    Temat: podatek od samochodu
    Od: "Ziutek" <z...@o...pl>

    hej!
    wlasciciel firmy jednoosobowej (na podatku liniowym) kupil samochod
    prywatnie za 10tys zl , po tygodniu stwierdzil ze bedzie uzywal go do
    prowadzenia dzialalnosci i oświadczeniem wprowadza go do dzialalnosci (do
    ewidencji srodkow trwalych)

    w trakcie kolejnych 4 miesiecy jezdzi samochodem i odpowiednio amortyzuje
    koszt samochodu
    po tych 4 miesiacach sprzedaje samochod za kwote mniejsza niz kupil (np za 8
    tys)

    jaki podatek powinien zaplacic sprzedajacy? czy az 19% czy moze tak jak
    kazdy inny obywatel
    czyli 3% od czynnosci prawnych? a co z amortyzacja? ma zwrocic to co
    odliczyl przez pare miesiecy?

    z gory dzieki za pomoc

    pozdrawiam serdecznie

    Wojtek

  • 2. Data: 2007-12-19 17:11:58
    Temat: Re: podatek od samochodu
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Ziutek pisze:
> [...]
    > kazdy inny obywatel
    > czyli 3% od czynnosci prawnych? a co z amortyzacja? ma zwrocic to co

    Kwota otrzymana jest przychodem z działalności gospodarczej, kosztem zaś
    niezamortyzowana wartość samochodu. Obie kwoty wpisuje sie do KPiR,
    sumuje z reszta przychodów i kosztów, nie opodatkowuje sie tego oddzielnie.

    PCC płaci nabywca i jest to 2%. Jeden podatek nie wpływa na drugi.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2007-12-19 19:56:58
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > niezamortyzowana wartość samochodu. Obie kwoty wpisuje sie do KPiR, sumuje
    > z reszta przychodów i kosztów, nie opodatkowuje sie tego

    To rozumiem.

    >PCC płaci nabywca i jest to 2%. Jeden podatek nie wpływa na
    > drugi. Maddy

    A tego nie. Chyba że źle rozumiem. Bo moim zdaniem:

    PCC w tym przypadku nie będzie.

    Jeśli sprzedaje pojazd, który byl w EŚT to wystawia f-rę lub rachunek (jesli
    zwolniony z VAT). Jeśli jest VATowcem, to płaci 22% VAT (towar jest nowy -
    nie mineło pół roku od nabycia, by skorzystal ze zwolnienia z art. 43 ustawy
    VAT).

    Jesli sie mylę to mnie poprawcie.

  • 4. Data: 2007-12-20 16:46:24
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    chodzilo o samochod uzywany

    pozdrawiam
    Wasyl

  • 5. Data: 2007-12-20 16:49:37
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    czy na pewno musi doliczyc 22% vatu?

    z tego wynika, ze jesli kupi za 10tys i sprzeda po tygodniu za 10tys to jest
    w plecy o 2,2tys zl (vat) ?

    czy na pewno tak jest?
    pozdrawiam
    Wasyl

  • 6. Data: 2007-12-20 16:54:12
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Wasyl w <news:fke68d$dk4$1@node2.news.atman.pl>:

    > chodzilo o samochod uzywany

    Przecież dostałeś dokładne namiary na ustawę i artykuł:

    2. Przez towary używane, o których mowa w ust. 1 pkt 2, rozumie się:
    [...]
    2) pozostałe towary, z wyjątkiem gruntów, których okres używania przez
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    podatnika dokonującego ich dostawy wyniósł co najmniej pół roku.
    ^^^^^^^^^^^^

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2007-12-20 17:09:27
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

> [...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    podatnika dokonującego ich dostawy wyniósł co najmniej pół roku.

    Zastanawiam sie tylko dlaczego nie na art. 120.
    1. Na potrzeby stosowania niniejszego rozdziału:
    [...]
    4) przez towary używane rozumie się ruchome dobra materialne nadające się do
    dalszego użytku w ich aktualnym stanie

    i dalej

    4. W przypadku podatnika wykonującego czynności polegające na dostawie
    towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków
    nabytych uprzednio przez tego podatnika dla celów prowadzonej działalności
    lub importowanych w celu odprzedaży, podstawą opodatkowania podatkiem jest
    marża stanowiąca różnicę między całkowitą kwotą, którą ma zapłacić nabywca
    towaru, a kwotą nabycia, pomniejszona
    o kwotę podatku.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2007-12-20 17:21:11
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Wasyl w <news:fke6ed$dkf$1@node2.news.atman.pl>:

    > czy na pewno musi doliczyc 22% vatu?

    Tu nie mam wątpliwości.

    > z tego wynika, ze jesli kupi za 10tys i sprzeda po tygodniu za 10tys to jest
    > w plecy o 2,2tys zl (vat) ?

    A tu mam -- raz z powodu Twojego liczenia, z którego wynika, że sprzedał za
    10 tys. + 2,2 tys. Wtedy na pewno nie jest w plecy.
    Dwa z powodu artykułu 120 (jeśli ma zastosowanie) -- wtedy tez nie jest w
    plecy.
    Jeżeli art. 120 nie ma zastosowania i (szklana kula ON) miałeś na myśli, że
    10 tys. to całkowita kwota, którą płaci nabywca to w plecy na tych dwóch
    transakcjach jest cos koło 1,8 tys.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2007-12-21 19:25:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Dec 2007, Ziutek wrote:

> [...]
    > tys)
    >
    > jaki podatek powinien zaplacic sprzedajacy? czy az 19% czy moze tak jak

    A "każdy obywatel" najpierw ODLICZYŁ amortyzację wartości samochodu
    (od podstawy opodatkowania) w kosztach? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-12-21 19:29:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Dec 2007, s...@a...pl wrote:

> [...]
    > nie mineło pół roku od nabycia, by skorzystal ze zwolnienia z art. 43 ustawy

    Zastrzegam, ze piszę "z głowy czyli z niczego".
    Ale dla samochodów *osobowych* jest INNE zwolnienie!
    Zwolnienie nadane przez ministra, rozporządzeniem, do czego jest upoważniony
    z mocy ustawy.

    Oczywiście podatnik dostaje w plecy w inny sposób, bo z okazji
    "przeznaczenia towaru na cele nie opodatkowane" musi dokonać
    korekty VAT odliczonego przy nabyciu :O
    Ale jakby nie patrzeć - stawka VAT na f-rze sprzedaży powinna
    AFAIK być "zw".
    No chyba że to zwolnienie (nie chce mi się szukać :]) również
    przewiduje wyjątek dla nie dość starych samochodów...

    Jak się mylę to mnie poprawcie.

    pzdr, Gotfryd