    From: "Sherab Dolma" <j...@s...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: PIT-11/8B na przełomie roku a rozliczenie roczne
    Date: Mon, 9 Jan 2006 16:04:18 +0100

    Witam i proszę o poradę:
    do jakiego roku powinnam wliczyć swój dochód z umowy o dzieło,
    jeśli rachunek wystawiłam z datą 31. grudnia 2005 r.
    (wypłata przelewem na konto w przeciągu 2 tygodni)?

    Z tego co wiem, zleceniodawca ma do 15 następnego miesiąca
    (czyli do 15 stycznia '06) czas na odprowadzenie za mnie zaliczki
    do US za ten poprzedni miesiąc (czyli grudzień '05). Tak więc
    zaksięgowanie dochodu w rozliczeniu rocznym za 2005 wydaje
    mi się najbardziej logiczne, skoro dochód i zaliczka zostaną wypłacone
    w terminie przewidzianym przepisami, ale może się mylę?
    Uprzejmie proszę o pomoc w rozwikłaniu tej zagwozdki, bo tutaj
    podstawowa wiedza zebrana na użytek chwili chyba nie wystarczy...(?)

    Z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam
    - Kasia