  • 1. Data: 2007-02-12 13:00:48
    Temat: PIT-28 vs PIT-37 z małżonkiem
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Hehhhh doznałem dzisiaj zaskoczenia.
    Otrzymałem info z urzędu skarbowego że mam z małżonką składać korektę
    PIT-37 złożonego wspólnie, ponieważ ja rozliczałem się metodą ryczałtu.

    No i jestem zdziwiony - ponieważ z tytułu DG złożyłem PIT-28 i wykazałem w
    nim cały uzyskany dochód "ryczałtowy".
    Z małżonką rozliczyłem się wspólnie PIT-37 z dochodów które uzyskaliśmy
    według skali i na zasadach ogólnych ...

    Nie rozumiem o co chodzi USowi :(
    Gdybym tylko osiągał dochody opodatkowane w formie ryczałtu to rozumiem i
    wiem że nie mógłbym się rozliczyć z małżonką - ale w tym przypadku który
    opisałem powyżej wydaje mi się że US trochę to nadinterpretuje :(

    --
    Herbi
    12-02-2007 13:57:43

  • 2. Data: 2007-02-12 14:43:19
    Temat: Re: PIT-28 vs PIT-37 z małżonkiem
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 12 Feb 2007 14:00:48 +0100, Herbi napisał(a):

> [...]
    > i wiem że nie mógłbym się rozliczyć z małżonką - ale w tym przypadku
    > który opisałem powyżej wydaje mi się że US trochę to nadinterpretuje :(

    Niestety US ma rację.
    Wystarczy podlegać pod ryczałt z DG (nawet gdybyś nie miał dochodu),
    aby stracic prawo do wspólnego rozliczenia.

    Art. 6. 2. Małżonkowie podlegający obowiązkowi podatkowemu, o którym mowa
    w art. 3 ust. 1, między którymi istnieje przez cały rok podatkowy
    wspólność majątkowa, pozostający w związku małżeńskim przez cały rok
    podatkowy, mogą być jednak, z zastrzeżeniem ust. 8, na wniosek wyrażony we
    wspólnym zeznaniu rocznym, z zastrzeżeniem art. 6a, opodatkowani łącznie
    od sumy swoich dochodów określonych zgodnie z art. 9 ust. 1 i 1a, po
    uprzednim odliczeniu, odrębnie przez każdego z małżonków, kwot określonych
    w art. 26 i art. 26c; w tym przypadku podatek określa się na imię obojga
    małżonków w podwójnej wysokości podatku obliczonego od połowy łącznych
    dochodów małżonków, z tym że do sumy tych dochodów nie wlicza się dochodów
    (przychodów) opodatkowanych w sposób zryczałtowany.

    8. Sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2 i 4, nie ma zastosowania w
    sytuacji, gdy chociażby do jednego z małżonków, osoby samotnie
    wychowującej dzieci lub do jej dziecka mają zastosowanie przepisy art.
    30c, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym lub ustawy z dnia 24
    sierpnia 2006 r. o podatku tonażowym.

  • 3. Data: 2007-02-14 09:40:33
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 12 lut o godzinie 15:43, na pl.soc.prawo.podatki, jureq napisał(a):

    > Niestety US ma rację.

    Dziękuje za odpisanie.
    Korekty już złożone wraz z ... pisemkiem o powodach złożenia korekt.

    --
    Herbi
    14-02-2007 10:40:30