    From: "Marcin Bezegłów" <bezy@w(spam)b.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: PIT 36 + M + D PROBLEM Z URZĘDEM
    Date: Wed, 12 Jul 2006 21:38:56 +0200

    Witam
    Mamy taki maly problem moja mama sama wychowuje mojego 17 letniego brata
    (ojciec nie żyje) - osoba która rozliczała mamę wysłała pod zły adres PIT
    tj odbiorca był prawidłowy ale ulica sie nie zgadzała wiec poczta jakimś
    cudem (choć odbiorcą był urząd skarbowy) dostarczyła do domu a że to było po
    terminie to mama dostarczyla pit osobiście i wszystko bylo ok az do przed
    wczoraj. Urząd skarbowy kazał mamie zrobić korekte - wczesniej mama złożyła
    PIT 36 + M + D i zaznaczyła w polu nr 6 opcje osoba samotna wychowująca
    dziecko (brat dostaje rente po ojcu z ZUSu) i dołączyła PIT M i D - w
    zeznaniu wyszło żę jest nadpłaty 85 zł . Ale pani w urzędzie każe w polu 6
    zaznaczyć indywidualnie i rozliczyć się indywidualnie ale wpisać dochód
    również brata (z renty - dochód małoletniego - tgam gdzie sie wpisuje dane z
    PITU M) a PIT M dostaryczyć osobno. Teraz w picie wychodzi niedopłaty 1800

    Mam wielką proźbe o odpowiedz czy pani w Urzędzie ma racje bo wydaje mi się
    że jezeli ktoś się rozlicza indywidualnie to nie należy wpisywać dochodu
    osób trzecich w tym wypadku renty brata. A druga moja interpretacja to że
    mama się musi chyba rozliczać jako osoba samotnie wychowujaca dziecko ?

    Z góry bardzo dziękuje za odpowiedz i pomoc

    Marcin