  • 1. Data: 2004-04-12 12:05:31
    Temat: PIT-36 z malzonkiem - skladka na ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "wik" <t...@p...fm>

    Witam.
    Mam problem.
    W polowie 2003 roku rozpoczalem dzialalnosc gospodarcza jako osoba fizyczna,
    wczesniej krotko bylem na zasilku dla bezrobotnych i otrzymywalem zasilek
    chorobowy.
    W dzialalnosci za ubiegly rok ponioslem strate. Regularnie placilem skladki
    ZUS.
    Czy moge teraz w zeznaniu rocznym, rozliczajac sie wspolnie z zona, odliczyc
    od podatku skladki (ktore oplacalem prowadzac dzialalnosc) na powszechne
    ubezpieczenie zdrowotne? Czy to, ze ponioslem strate uniemozliwia takie
    odliczenie?
    Bede wdzieczny za pomoc.
    Pozdrawiam.
    Wik

  • 2. Data: 2004-04-14 01:07:08
    Od: "KEMOT" <kemot(USUŃ TO)@inetia.pl>

    Użytkownik "wik" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > od podatku skladki (ktore oplacalem prowadzac dzialalnosc) na powszechne
    > ubezpieczenie zdrowotne? Czy to, ze ponioslem strate uniemozliwia takie

    Możesz odliczyć 7,75% podstawy wymiaru składki na ubezpieczenie
    zdrowotne zapłacone w 2003 roku od wspólnego podatku dochodowego niezależnie
    od straty z DG.

  • 3. Data: 2004-04-14 15:24:03
    Od: "wik" <t...@p...fm>

    > Możesz odliczyć 7,75% podstawy wymiaru składki na ubezpieczenie
    > zdrowotne zapłacone w 2003 roku od wspólnego podatku dochodowego
    niezależnie
    > od straty z DG.

    Ucieszyłeś mnie tym bardzo. Wielkie dzięki.
    No to jeszcze jedno pytanie. Jak wygląda sytuacja ze składkami na
    ubezpieczenie społeczne oraz na FP i FGŚP, odliczanymi od dochodu?
    Pozdrawiam.
    Wik

  • 4. Data: 2004-04-14 21:35:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Apr 2004, wik wrote:
    [...]
    >+ No to jeszcze jedno pytanie. Jak wygląda sytuacja ze składkami na
    >+ ubezpieczenie społeczne oraz na FP i FGŚP, odliczanymi od dochodu?

    wKF: one nie są *odliczane*. Je się *odejmuje* od dochodu (jako
    koszt) celem wyznaczenia dochodu :) - niby drobna różnica, ale
    *miejsce* dokonania operacji inne.
    W twoim stanie (strata) po prostu "poszły w koszt" i masz je wliczone
    w stratę. Jedyną metodą uzyskania korzyści podatkowej z ich zapłacenia
    jest uzyskanie przez co najmniej dwa lata dochodu z DG czego życzymy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)