  • 1. Data: 2007-04-29 17:39:07
    Temat: PIT-36L a 1%
    Od: "dropzone" <d...@N...gazeta.pl>

    Witam!
    Czy płacąc podatek liniowy nie można w zeznaniu rocznym zdeklarować 1% na
    rzecz OPP? Nie ma takiej rubryki.

    --
    dropzone

  • 2. Data: 2007-04-29 19:17:03
    Temat: Re: PIT-36L a 1%
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 29.04.2007 dropzone <d...@N...gazeta.pl> napisał/a:
    > Witam!
    > Czy płacąc podatek liniowy nie można w zeznaniu rocznym zdeklarować 1% na
    > rzecz OPP? Nie ma takiej rubryki.

    Nie można.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-04-30 08:52:18
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    .

    > Nie można.
    > --

    Dopiero od przyszłego roku.
    Graszka

  • 4. Data: 2007-04-30 14:21:49
    Od: "dropzone" <d...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "Samotnik" napisał:

    > Nie można.

    Dzięki. W takim dlaczego robią takie halo, że Polacy nie korzystają z
    możliwości przekazania części swojego podatku na OPP?

    --
    dropzone

  • 5. Data: 2007-04-30 14:25:58
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 30.04.2007 dropzone <d...@N...gazeta.pl> napisał/a:

    > Dzięki. W takim dlaczego robią takie halo, że Polacy nie korzystają z
    > możliwości przekazania części swojego podatku na OPP?

    Nie wiem, ale płacący podatek liniowy to kilka procent podatników (a może
    kilka promili?), więc nie w tym upatrywałbym źródła powszechnego
    niekorzystania z tej możliwości.

  • 6. Data: 2007-04-30 15:22:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@W...samotnik.art.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Nie wiem, ale płacący podatek liniowy to kilka procent podatników (a może
    > kilka promili?), więc nie w tym upatrywałbym źródła powszechnego
    > niekorzystania z tej możliwości.

    kilka procent, ale podatków placa pewnie kilkanascie procent.

    "W demokracji wolno głupcom głosować,
    w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell

  • 7. Data: 2007-04-30 17:20:25
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 30.04.2007 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał/a:

    > kilka procent, ale podatków placa pewnie kilkanascie procent.

    No, to ciekawe, ile płacą podatków. Wiesz, Kulczyk to ma 5678 holdingów za
    granicą i wątpię, czy płaci podatek dochodowy w Polsce, może jak już, to od
    zysków kapitałowych. Karkosik to chyba 100% czerpie z zysku na akcjach.
    Prezesi banków, menedżerowie itd to na ogół płacą wg skali, bo są na
    etatach, kontraktach menedżerskich itd. Właściciele prywatnych spółek
    kapitałowych teoretycznie też odciągają kasę w sposób wykluczający podatek
    liniowy, chociaż cholera wie, może jakoś kombinują... Tak czy siak, IMHO
    to ci *najbogatsi* nie płacą liniowego. Ale na pewno płaci go pewna część
    klasy średniej, zarabiającej ponadprzeciętnie. Tylko nie wiem, czy z tego
    się uzbiera aż kilkanaście procent... Chociaż kto wie... Fajnie byłoby
    zobaczyć jakieś dane statystyczne, jestem tego żywo ciekawy. Zwłaszcza
    średniego dochodu podatnika na liniowym. Ja ostro ten wskaźnik zaniżam,
    mam dochód poniżej granicy I i II progu, ale od dwóch lat zapominam zmienić
    na czas formę opodatkowania :)
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2007-04-30 17:53:40
    Od: "dropzone" <d...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "Samotnik" napisał:

    > Nie wiem, ale płacący podatek liniowy to kilka procent podatników (a może
    > kilka promili?), więc nie w tym upatrywałbym źródła powszechnego
    > niekorzystania z tej możliwości.

    Może są jakieś dane statystyczne, choć nie znam nikogo, kto ma własną DG i
    nie korzysta z liniowego.

    --
    dropzone

  • 9. Data: 2007-05-01 06:15:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    dropzone wrote:

    > Może są jakieś dane statystyczne, choć nie znam nikogo, kto ma własną
    > DG i nie korzysta z liniowego.

    A ja znam wielu, którzy korzystają, ale nie zdają sobie sprawy
    z tego, że dopłacają. Osiągają jakiś tam dochód rzędu 40-60 tys
    z tej DG i etatu współmałżonka łącznie i cieszą się, że płacą 19%
    zapominając o kwocie zmniejszającej podatek przy opodatkowaniu wg skali.
    Choć Ty znasz pewnie tych, którzy mają DG dodatkowo do etatu,
    z którego odzyskują "kwotę wolną".