  • 1. Data: 2008-04-13 08:58:55
    Temat: PIT-36L wątpliwości
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Wypełniam pierwszy raz, więc mam małe wątpliwości. :)
    W części D (Dochody / straty ze źródeł przychodów) podaję sumę zaliczek
    należnych. W części M podaję zaliczki należne rozbite na miesiące.
    Wątpliwości moje budzi 'grudzień'.

    Czy powinienem w tych polach wpisać sumę zaliczek / zaliczkę rzeczywistą,
    czy tą którą byłem zobowiązany wpłacić do 20 grudnia (czyli taką samą
    jak za listopad)?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2008-04-13 09:32:16
    Temat: Re: PIT-36L wątpliwości
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Wojciech Bancer w <news:slrng03iqi.d29.proteus@pl-test.org>:

> [...]

    > Czy powinienem w tych polach wpisać sumę zaliczek / zaliczkę rzeczywistą,
    > czy tą którą byłem zobowiązany wpłacić do 20 grudnia (czyli taką samą

    A to oglądałeś?:

    <http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_pod
    atkowe/pit_2007/obj_pit-36l.link.pdf>

    <q>
    W części M podatnicy wykazują należne za poszczególne miesiące lub kwartały
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    roku podatkowego zaliczki na podatek
    [...]
    </q>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-04-13 10:50:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Dnia 13.04.2008 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał/a:

    [...]

> [...]
    > W części M podatnicy wykazują należne za poszczególne miesiące lub kwartały
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Tak. Mam problem tylko z interpretacją tego.

    W przepisach [1] jest informacja, że zaliczka za grudzień jest płatna
    w terminie złożenia zeznania podatkowego, czyli wynikałoby z tego,
    że podać mam pełną kwotę.

    Natomiast natknąłem się w sieci na przykład, w którym w sekcji
    M za listopad i grudzień były wpisane te same zaliczki. Stąd też moje
    wątpliwości.

    :)

    [1] Art. 44. ust. 3a ust. o pdof.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2008-04-13 11:25:07
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Wojciech Bancer w <news:slrng03pc5.dee.proteus@pl-test.org>:

> [...]

    > [...]

    odatkowe/pit_2007/obj_pit-36l.link.pdf>

    > Tak. Mam problem tylko z interpretacją tego.

    Ale to nie ten artykuł raczej.

    Sekcja M PIT-36l, zgodnie z opisem w podanym wcześniej pedeefie dotyczy art.
    44 ust. 1 pkt 1

    > Natomiast natknąłem się w sieci na przykład, w którym w sekcji
    > M za listopad i grudzień były wpisane te same zaliczki. Stąd też moje
    > wątpliwości.

    No i rzeczony artykuł ustawy:

    Art. 44.
    1. Podatnicy osiągający dochody:
    1) z działalności gospodarczej, o której mowa w art. 14

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2008-04-13 15:44:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

> [...]

    > Ale to nie ten artykuł raczej.
    >
    > Sekcja M PIT-36l, zgodnie z opisem w podanym wcześniej pedeefie dotyczy art.

    [...]

    > No i rzeczony artykuł ustawy:
    >
    > Art. 44.
    > 1. Podatnicy osiągający dochody:
    > 1) z działalności gospodarczej, o której mowa w art. 14

    [...]

    Tak. I on odsyła do Art. 44. ust. 3. A ten z kolei traktuje tylko
    o zaliczkach wpłacanych do listopada. O grudniowych zaliczkach jest
    informacja dalej, ale ni cholery nie umiem wywnioskować z tego co wpisać
    do PITa.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2008-04-13 16:35:37
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Wojciech Bancer w <news:slrng04ai7.f0v.proteus@pl-test.org>:

    > Dnia 13.04.2008 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał/a:
    [...]

    [...]

> [...]
    > o zaliczkach wpłacanych do listopada. O grudniowych zaliczkach jest
    > informacja dalej, ale ni cholery nie umiem wywnioskować z tego co wpisać

    Czyli tu:

    6. [...] Zaliczkę za grudzień, w wysokości zaliczki należnej
    za listopad, uiszcza się w terminie do dnia 20 grudnia roku podatkowego.

    Jak dla mnie to za grudzień taka jak za listopad jest należna.

    B,a sam tak wpisałem w swojego pita, w okienku specjalnym w US miła pani
    miesiąc po miesiącu z tym, co w komputerze mieli sprawdziła i podpisała...
    I już mi nawet zwrot przelali :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2008-04-13 18:15:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

> [...]

    > za listopad, uiszcza się w terminie do dnia 20 grudnia roku podatkowego.
    >
    > Jak dla mnie to za grudzień taka jak za listopad jest należna.

    No to chyba za dużo myślę przy wypełnianiu PITa. Bo sobie pomyślałem.
    "Po co byłaby kratka na grudzień, jeżeli jest to podwójna stawka
    listopadowa?" I stwierdziłem, że w takim razie logiczniejszym jest wpisanie
    kwoty jaka faktycznie miałaby być do zapłacenia w grudniu :)

    > B,a sam tak wpisałem w swojego pita, w okienku specjalnym w US miła pani
    > miesiąc po miesiącu z tym, co w komputerze mieli sprawdziła i podpisała...
    > I już mi nawet zwrot przelali :D

    Dzięki. :)

    --
    Wojciech Bańcer