  • 1. Data: 2005-04-05 17:04:22
    Temat: PIT 37 ? jak to zrobic ...?
    Od: "Szymon Sokolowski" <s...@p...onet.pl.usunto.com.wiadomoze.to.wszystko.tez>

    Czytam i mysle i nie wiem :/

    W roku 2004 odbylem praktyke pracujac na umowe o dzielo,
    ale dostalem pit'a z tej firmy (8b) w ktorym wypelnione jest :
    10. Prawa autorskie i inne prawa o ktorych mowa itd...

    procz tego pracowalem na umowe o dzielo w innej firmie

    moje pytanie jest nastepujace:

    Czy w moim picie (zeznaniu) 37 mam wpisac
    to co z umowy zlecenia w pole 41 ("w tym umowy o dzielo i zlecenie")
    a to co z "umowy o dzielo" :/ przez ten ten pit ktory dostalem
    w pole 46 (Prawa majatkowe w tym prawo autorskie i inne prawa...)
    mimo ze pracowalem wlasnie z tytulu umowy o dzielo ??

    W programie w ktorym probowalem wypelnic deklaracje aby moc
    to tam wpisac musialem dodac zalacznik 8b i to mnie zdziwilo zupelnie:/
    i teraz juz sam nie wiem jak to wypelnic.

    Czy ktos mi powie czy:

    -> Zsumowac oba pity i wpisac w rubryke -> w tym umowy o dzielo i zlecenie
    (41)
    czy -> zgodnie z pitami ktore dostalem -> jedna w umowe o dzielo i zlecenia
    a drugie w "prawa majatkowe" (46) (z tym ze pracowalem w stosunku "umowy o
    dzielo"
    dlatego naprawde nie wiem jak mam to wypelnic :/)
    a jesli tak to czy musze dolaczac do zeznania jakis pit (np. ten 8b) ktory
    ma wlasnie
    wpisany dochod w polu "Prawa autorskie i inene prawa itd.."

    W instrukcji do pit 37 jest napisane ze pole 46 nalezy wypelnic zgodnie z
    informacjami
    imiennych informacji PIT 11/8B czy to znaczy ze mam taki pit tez dolaczyc
    do zeznania ?...

    Pierwszy raz probuje cos takiego wypelnic dlatego prosze o odrobine
    wyrozumialosci i pomoc :-(
    pozdrawiam
    Szymon Sokolowski

  • 2. Data: 2005-04-05 17:55:22
    Temat: Re: PIT 37 ? jak to zrobic ...?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Szymon Sokolowski wrote:
    > Czytam i mysle i nie wiem :/

    zacznij od wizyty na www.pity.pl i ściągnij sobie porządny program

    pity przepisz tak jak są
    prawa autorskie z paragrafu 18 (pole 68 i nastepne w pit 11) do pol 46 i
    nastepne w pit-37

    reszte wiersz wyzej

  • 3. Data: 2005-04-05 18:25:56
    Od: "Szymon Sokołowski" <s...@p...onet.pl.usunto.com.wiadomoze.to.wszystko.tez>

    Ok cale zamieszanie to wynik glupiego programu
    do obliczania zeznania

    tym samy "polecam" "zeznanie podatkowe 2004"
    na szczescie rowniez darmowe, bo jak bym za niego
    zaplacil to by mnie juz cos trafilo :D

    powyzszy program NIE pozwalal na wpisanie kwoty w pole
    46 i wymuszal wypelnienie pitu 8b nie wiedziec czemu
    i z niego dopiero przepisywal wartosc dochodu ... :/

    w kazdym razie dziekuje za pomoc bo zmiana programu
    wyjasnila sprawe :D

    pozdrawiam
    Szymon Sokolowski