  • 1. Data: 2002-05-11 19:40:23
    Temat: PIT 37 korekta
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    prosze Państwa
    zapomniala osoba I grupa inwalidzka ze schorzeniem narządu ruchu skorzystac
    z ulgi na oplacenie przewodnika, ( czy dane tego przewodnika należy gdzies
    podawac , i czy on musi to co otrzymal od inwalidki wykazac w swoim
    PIT -cie) . Teraz po 30-04 -2002 należy zlożych korektę i wniosek o
    stwierdzenie nadplaty -- jak wygląda ten wniosek, czy jest to jakis formalny
    druk , czy można samemu napisac.

    dziekuje

    jacek

  • 2. Data: 2002-05-12 16:56:01
    Temat: Re: PIT 37 korekta
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik jacek <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:abjrth$l5i$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > PIT -cie) . Teraz po 30-04 -2002 należy zlożych korektę i wniosek o
    > stwierdzenie nadplaty -- jak wygląda ten wniosek, czy jest to jakis

    Hmm..czy była podpisana jakaś umowa o pracę, zlecenie z tym przewodnikiem?
    Jeżeli tak to musi on wykazać to wynagrodzenie jako przychód w swoim PIT.
    Właściwie co miesiąc powinny być płacone zliczki na podatek dochodowy od
    tegop wynagrodzenie ale nie wiem nic na temat umowy.
    Jeżeli umowy nie było (czyli dla US nie było dochodu ani podatku) to w takim
    razie nie można tego odliczyć.
    Wniosek o stwierdzeni nadpłaty pisze się samemu, nie ma na to oficjalnych
    druków. Normalne pismo do US, data, dane wnioskodawcy. Opis jaka ta
    nadpłata, jakiego pita dotyczy, skąd się wzięła itp. W miarę mozliwości
    dokładnie.
    WS