  • 1. Data: 2002-05-11 19:43:43
    Temat: Umowa o dzieło rozliczenie
    Od: "Marzen@" <m...@k...net.pl>

    Spisałem umowę o dzieło.
    Jak teraz prawidłowo ją rozliczyć: wystawić rachunek i prawidłowo rozliczyć
    się z US

    pozdrawiam,
    Arek

  • 2. Data: 2002-05-11 23:24:57
    Temat: Re: Umowa o dzieło rozliczenie
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 May 2002, Marzen@ wrote:

    >+ Spisałem umowę o dzieło.
    >+ Jak teraz prawidłowo ją rozliczyć: wystawić rachunek i prawidłowo rozliczyć
    >+ się z US

    Jeśli wystawiasz rachunek to rozumiem, że jesteś osobą fizyczną
    nie prowadzącą DG która wykonuje dzieło na rzecz jakieś firmy ?
    Wtedy za rozliczenie i odprowadzenie podatku odpowiada owa firma.
    Nie zmienia to postaci rzeczy, że najprościej poprawnie
    wypisać wszystko na rachunku :)
    1. Czy masz zamiar rozliczać rzeczywiste koszty (rachunki !)
    wykonania dzieła, czy satysfakcjonuje cię ryczałt 20% ?
    2. czy to nie jest przypadkiem umowa "autorska" (50%) ?

    Jeśli "nie i nie" to:
    - masz umowę na sumę brutto, załózmy 2000zł
    - od tego potrącasz 20% KUP, czyli 400zł
    - od reszty (czyli 1600zł) płacisz 20% podatku, wyjdzie 320zł
    - "do wypłaty" zostanie jak widać 1680zł
    Wszystkie ww. wartości powinny być wymienione na rachunku,
    unika się problemów. Oczywiście również info kto wystawia,
    komu, za co i kiedy (oraz kiedy i w jakiej formie płatność:
    gotówka czy na konto [i jakie :>] ! Może być "według umowy"
    o ile umowa to reguluje)

    Z USem nie musisz się kontaktować, "dziełodawca" odprowadzi
    to co wskażesz na rachunku[1], dostaniesz jeszcze raz czasu[2]
    informację o przychodach i w przyszłym roku będziesz doliczała
    stosowne rubryki do rozliczenia rocznego.

    [1] - "wisi" moja jedna odpowiedź dla Maddy; zdopingowany
    zacząłem odświeżać Ordynację i zdumiałem się: Maddy miała
    więcej racji niż myślałem ;) co IMO *nie* zmienia (patrz:
    np. rozliczenie *FAKTYCZNYCH* kosztów) mojego zdania kto
    tu powinien sporządzić "świch" :) Tylko z Ordynacją
    skończę... (niedoczas :] :()
    [2] - to że ma być "po 15" było dla mnie zaskoczeniem :)
    (dostarczenie "raz za rok" ma same zalety !)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-05-12 11:15:03
    Od: "Marzen@" <m...@k...net.pl>

> [...]
    > informację o przychodach i w przyszłym roku będziesz doliczała
    > stosowne rubryki do rozliczenia rocznego.

    Mnie interesuje rozliczenie od strony pracodawcy.
    W Kwietniu zatrudniam pracownika ostatni miesiąc + drugiego na umowę o
    dzieło.
    I teraz mam pytanie czy umieścić umowę o dzieło na PIT 4 czy osobno w PIT 8a
    Jeżeli w PIT 4 to w której pozycji (inne przychody?) i w sumie wypłat (kwotę
    brutto? -)
    A jak od następnego miesiąca, gdzie będę miał tylko umowę o dzieło.

    pozdrawiam,
    Arek

  • 4. Data: 2002-05-12 17:29:23
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Marzen@ <m...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abliu1$93d$...@n...tpi.pl...

> [...]
    (kwotę
    > brutto? -)
    > A jak od następnego miesiąca, gdzie będę miał tylko umowę o dzieło.

    PIT-4 wartośc wypłat z tytułu umowy o pracę. W PIT-8a umowa o dzieło.
    W następnym miesiącu tylko PIT8a.
    WS