  • 1. Data: 2008-02-03 16:48:26
    Temat: PIT-37, rozliczenie i doplata
    Od: "dempsey kill" <d...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Wlasnie rozliczam PIT-37 (umowa o pracę) i wyszło mi do zapłaty kilkaset
    złotych podatku. Próbuję jakoś z tego wybrnąć (znaleźć jakies koszta) ale
    samemu ciężko mi to przychodzi. Uwzględniłem dojazd z innej miejscowości, ale
    to mało.
    I teraz pytanie: w 2007 rozpoczalem budowe domu (wszystko za gotówkę, bez
    kredytu). Czy z tego tytułu mogę "coś" odliczyć w PIT-37? (o uldze budowlanej
    i zwrocie VATu wiem, ale chciałbym uniknąć tej doplaty podatku).

    Dzięki za poradę.

  • 2. Data: 2008-02-03 18:27:00
    Temat: Re: PIT-37, rozliczenie i doplata
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Wlasnie rozliczam PIT-37 (umowa o pracę) i wyszło mi do zapłaty kilkaset
    > złotych podatku. Próbuję jako? z tego wybrn?ć (znaleĽć jakies koszta) ale
    > samemu ciężko mi to przychodzi. Uwzględniłem dojazd z innej miejscowo?ci, ale
    > to mało.

    Z umowy o pracę masz dopłate ? Jakim to cudem ? Musiałeś się gdzieś
    pomylić. Częste błędy to złe wpisywanie ubezpieczen - zdrowotnego i
    emerytalnego. Przeciez jesli pracodawca ryczałtem odciąga ci 19% to i
    tak powinienes mieć nadpłatę.

    Przejrzyj to jeszcze raz na chłodno.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 3. Data: 2008-02-03 18:56:46
    Od: "Ewa" <l...@o...eu>

    a może przekroczyłeś próg dochodu 19%?

    Ewa

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 4. Data: 2008-02-03 19:19:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    KsZZysiek pisze:

> [...]
    > pomylić. Częste błędy to złe wpisywanie ubezpieczen - zdrowotnego i
    > emerytalnego. Przeciez jesli pracodawca ryczałtem odciąga ci 19% to i

    Jakim "ryczałtem"? Tam nie ma żadnego ryczałtu.

    Pracodawca uznaje co miesiąc koszty uzyskania przychodu i potrąca 1/12
    kwoty zmniejszającej podatek (mylnie zwana kwotą wolną).
    Jeżeli pracownik nie przekroczył progu dla 30% podatku to nadpłata lub
    niedopłata powinna być co najwyżej kilkuzłotowa, wynikająca wyłącznie z
    zaokrągleń (przy zaokrągleniach do pełnego złotego 19% od sumy to
    niekoniecznie suma 19%).

    Jeżeli jest duża dopłata to wszystko wskazuje na to, że pracownik w
    ciągu roku wpadł w 30% stawkę podatku.

    Pracodawca zgodnie z przepisami ustawy zaczyna potrącać wyższą zaliczkę
    na podatek od miesiąc następnego po tym, w którym dochód do
    opodatkowania przekroczył limit dla 19%, nie od pierwszej złotówki ponad
    limit.
    W 99 przypadkach na 100 jest to powód dopłaty przy braku innych dochodów
    niż umowa o pracę.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2008-02-03 20:04:11
    Od: "dempsey kill" <d...@g...pl>

    Tak tak moi Drodzy,
    Bodajże w sierpniu wskakuje w 30% próg, rozliczam sie "normalnie" tzn bez
    zadnych praw autorskich itp.
    PIT wypełniam poprawnie, korzystam z programu Pity2007.
    No ale pytanie było jak wybrnąć z tej dopłaty...

    Dziękuje raz jeszcze.

  • 6. Data: 2008-02-03 21:21:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    dempsey kill wrote:
> [...]
    > kredytu). Czy z tego tytułu mogę "coś" odliczyć w PIT-37? (o uldze budowlanej
    > i zwrocie VATu wiem, ale chciałbym uniknąć tej doplaty podatku).

    1. Jakim cudem jak miałaś tylko umowę o pracę wyszła ci niedopłata?
    2. Z okazji budowy domu za gotówke nie odliczysz nic.

  • 7. Data: 2008-02-03 21:23:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maddy wrote:

> [...]
    > limit.
    > W 99 przypadkach na 100 jest to powód dopłaty przy braku innych dochodów

    przecież 30% nie płaci się od całości tylko od tego co powyżej progu. Od
    tego co poniżej dalej płaci się 19%, więc dlaczego niby miałaby powstać
    tak duża niedopłata.

  • 8. Data: 2008-02-03 21:25:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    dempsey kill wrote:
> [...]
    > zadnych praw autorskich itp.
    > PIT wypełniam poprawnie, korzystam z programu Pity2007.
    > No ale pytanie było jak wybrnąć z tej dopłaty...

    A pracodawca od sierpnia nie zaczął ci pobierać większej zaliczki?

    to nie jest niedopłata, to jest zwrot tego co ci od sierpnia powinni
    potrącać więcej, ale najwyraźniej ktoś zapomniał i dostawałaś wypłate
    wyższą niż powinnać. Teraz czas oddać. Odsetki możesz sobie zostawić :)

  • 9. Data: 2008-02-03 21:29:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello witek,

    Sunday, February 3, 2008, 10:25:00 PM, you wrote:

    > A pracodawca od sierpnia nie zaczął ci pobierać większej zaliczki?

    Nie miał takiego prawa - mógł dopiero w nastepnym miesiącu po
    przekroczniu progu.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2008-02-03 22:05:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie miał takiego prawa - mógł dopiero w nastepnym miesiącu po
    > przekroczniu progu.

    no to od wrzesnia.
    Z tego i tak nie wychodzi kilkaset złotych dopłaty.