  • 11. Data: 2008-02-04 00:18:46
    Temat: Re: PIT-37, rozliczenie i doplata
    Od: interpio <i...@d...pl>

    On 3 Lut, 17:48, "dempsey kill" <d...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Wlasnie rozliczam PIT-37 (umowa o pracę) i wyszło mi do zapłaty kilkaset
    > złotych podatku. Próbuję jakoś z tego wybrnąć (znaleźć jakies koszta) ale
    > samemu ciężko mi to przychodzi. Uwzględniłem dojazd z innej miejscowości, ale
    > to mało.
    To pozostają ulgi, najpopularniejsze: internet odliczenie 760 zł. od
    dochodu, ulga prorodzinna 1145,08 odliczenie od podatku na dziecko i
    ulgi rehabilitacyjne dla niepełnosprawnych.
    Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)

  • 12. Data: 2008-02-04 07:38:17
    Od: "dempsey kill" <d...@g...pl>

    > 1. Jakim cudem jak miałaś tylko umowę o pracę wyszła ci niedopłata?

    Myślę już, że jest to spowodowane tym, że wpadam w 30% próg podatkowy. Zeby
    sprezycować te "kilkaset zł" - 210pln (żebyście nie myśleli, że 900...)

    > 2. Z okazji budowy domu za gotówke nie odliczysz nic.
    Dziękuję za tę informację.

  • 13. Data: 2008-02-04 08:27:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    witek pisze:

    > przecież 30% nie płaci się od całości tylko od tego co powyżej progu. Od
    > tego co poniżej dalej płaci się 19%, więc dlaczego niby miałaby powstać
    > tak duża niedopłata.

    Której części stwierdzenia "od miesiąc następnego po tym, w którym
    dochód do opodatkowania przekroczył limit dla 19%" nie zrozumiałeś?

    Umiejętność czytania ze zrozumieniem i matematyka na poziomie szkoły
    podstawowej powinny wystarczyć.

    Jeżeli delikwent w miesiącu np. sierpniu przekroczył limit dla 19%, czy
    to o 1zł czy to o 5tys zł, to pracodawca i tak do _całego_ wynagrodzenia
    za ten miesiąc potrącił 19%.
    Co oznacza, że pobrał "za mało" (w ogólnym rozrachunku, ale całkowicie
    zgodnie z przepisami) podatku od części wynagrodzenia.

    W następnym miesiącu już cała wypłata podpadnie pod 30% ale niedopłata z
    granicznego miesiąca zostanie zniwelowana dopiero w rozliczeniu rocznym.
    Co tez sie stało.

    Ktoś kto w połowie roku wpada w 30% musi zarabia dobrze ponad średnią
    krajową.
    To że komuś innemu takie kwoty wydają sie niewyobrażalne w takim
    stopniu, że nie jest w stanie sobie ich w pamięci przekalkulować, to już
    inna sprawa.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2008-02-04 08:29:27
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    witek pisze:

    > no to od wrzesnia.
    > Z tego i tak nie wychodzi kilkaset złotych dopłaty.

    Żeby w sierpniu wpaść w 30% potrzebne jest wynagrodzenie brutto na
    poziomie 6500zł. Zaliczka od takiej kwoty wyniesie około 1000zł w
    pierwszym progu albo ok 1600zł drugim progu. Z tych kalkulacji różnica
    podatku wychodzi 600zł (a wzięłam opcję minimalistyczną) a gość ma do
    dopłaty 200 z groszem.
    Wygląda że wpadł w 30% mniejsza częścią wynagrodzenia za sierpień, mógł
    mieć do dopłat 3 razy więcej.

    Bosz... kiedy znowu wprowadzą obowiązkową matematykę na maturze...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 15. Data: 2008-02-04 14:50:42
    Od: "dempsey kill" <d...@g...pl>

> [...]
    > mieć do dopłat 3 razy więcej.
    >

    > Bosz... kiedy znowu wprowadzą obowiązkową matematykę na maturze...

    Dzięki Maddy :)