  • 1. Data: 2012-02-19 20:22:11
    Temat: PIT-5, KPiR kasowo a kolumna 10
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W tym miesiącu po raz pierwszy pojawił mi się w KPiR (metoda kasowa)
    materiał, który sobie obecnie zalega [i w KPiR jest wpisany w kolumnie
    10] i teraz zastanawiam się, czy można go uwzględnić przy wyliczaniu
    zaliczki na dochodowy, czy należy go ignorować aż do remanentu rocznego.
    A może jest w ogóle jakiś inny trik pozwalający wliczać towary i surowce
    od razu w KUP?
    Od paru godzin grzebię w zasobach internetu, ale wszędzie ta kolumna 10
    jest traktowana po macoszemu, a to moim skromnym zdaniem jedna z
    największych pułapek przy samodzielnym prowadzeniu KPiR.
    Będę niezwykle wdzięczny za wszelkie sugestie i głosy.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 2. Data: 2012-02-19 20:51:48
    Temat: Re: PIT-5, KPiR kasowo a kolumna 10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Arkadiusz Dymek wrote:
> [...]
    > 10] i teraz zastanawiam się, czy można go uwzględnić przy wyliczaniu
    > zaliczki na dochodowy, czy należy go ignorować aż do remanentu

    Ale skoro go nie uwzględnisz teraz, to co Ci da remanent?

    A może jest w ogóle jakiś inny trik pozwalający wliczać
    > towary i surowce od razu w KUP?

    A z czego wywnioskowaleś, że nie da się tak?
    Jakiegoś zapisu boisz się szczególnie?
    To nie pełna księgowość, że kosztem będzie jak sprzedasz.
    Uwzględniasz na bieżąco wszystkie zakupy a na koniec roku
    robisz mały porządek i to co "zalega"/"nie wyszło" po prostu wypada
    z kosztów.

  • 3. Data: 2012-02-19 21:06:22
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 2/19/2012 9:51 PM, cef wrote:

    > Ale skoro go nie uwzględnisz teraz, to co Ci da remanent?

    Kombinowałem jakoś tak, że dopiero po remanencie zużyte surowce wliczam
    do KUP i na rozliczeniu rocznym wychodzi mi zwrot. Ale jeśli jest
    inaczej, to tylko się cieszyć.

> [...]
    > Uwzględniasz na bieżąco wszystkie zakupy a na koniec roku
    > robisz mały porządek i to co "zalega"/"nie wyszło" po prostu wypada

    Tu akurat chodziło mi o to, czy nie ma jakiegoś triku (typu n-ta
    nowelizacja wprowadzająca uproszczenia przy obrotach poniżej xxx)
    pozwalająca traktować kolumnę 10 jak 13, albo i ładować surowce od razu
    do 13, bez zastanawiania się, czy wypadnie, czy nie wypadnie.

    Reasumując, co zrozumiałem. Do zaliczek przyjmuję wariant optymistyczny
    i liczę 10 w koszty, co najwyżej w rozliczeniu rocznym oddam US-owi co
    US-owskie.

    Pozdrawiam i dziękuję,
    Arkadesh

  • 4. Data: 2012-02-19 22:44:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Arkadiusz Dymek wrote:

    > Kombinowałem jakoś tak, że dopiero po remanencie zużyte surowce
    > wliczam do KUP i na rozliczeniu rocznym wychodzi mi zwrot.

    W sumie porównując inne mechanizmy podatkowe, to miałeś prawo
    oczekiwać takiego rozwiązania. Tylko patrzeć jak potrzeby budżetu
    wymuszą taką nowelizację.

> [...]
    > pozwalająca traktować kolumnę 10 jak 13, albo i ładować surowce od
    > razu do 13, bez zastanawiania się, czy wypadnie, czy nie wypadnie.

    Na razie tak jest niezależnie od obrotu (tzn dopóki możliwe KPiR)

    > Reasumując, co zrozumiałem. Do zaliczek przyjmuję wariant
    > optymistyczny i liczę 10 w koszty, co najwyżej w rozliczeniu rocznym
    > oddam US-owi co US-owskie.

    Tak.