  • Date: Sun, 19 Feb 2012 22:06:22 +0100
    From: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT-5, KPiR kasowo a kolumna 10

    W dniu 2/19/2012 9:51 PM, cef wrote:

    > Ale skoro go nie uwzględnisz teraz, to co Ci da remanent?

    Kombinowałem jakoś tak, że dopiero po remanencie zużyte surowce wliczam
    do KUP i na rozliczeniu rocznym wychodzi mi zwrot. Ale jeśli jest
    inaczej, to tylko się cieszyć.

    > A może jest w ogóle jakiś inny trik pozwalający wliczać
    >
    > A z czego wywnioskowaleś, że nie da się tak?
    > Jakiegoś zapisu boisz się szczególnie?
    > To nie pełna księgowość, że kosztem będzie jak sprzedasz.
    > Uwzględniasz na bieżąco wszystkie zakupy a na koniec roku
    > robisz mały porządek i to co "zalega"/"nie wyszło" po prostu wypada
    > z kosztów.

    Tu akurat chodziło mi o to, czy nie ma jakiegoś triku (typu n-ta
    nowelizacja wprowadzająca uproszczenia przy obrotach poniżej xxx)
    pozwalająca traktować kolumnę 10 jak 13, albo i ładować surowce od razu
    do 13, bez zastanawiania się, czy wypadnie, czy nie wypadnie.

    Reasumując, co zrozumiałem. Do zaliczek przyjmuję wariant optymistyczny
    i liczę 10 w koszty, co najwyżej w rozliczeniu rocznym oddam US-owi co
    US-owskie.

    Pozdrawiam i dziękuję,
    Arkadesh