  • 1. Data: 2004-09-15 15:07:17
    Temat: PIT-5 a ubezpieczenie chorobowe - POMOCY
    Od: "Yankes [Wroc]" <U...@e...pl>

    Mam maly problem z kwota ubezpieczenia chorobowego jaki mam
    wpisac w tym miesiacu do PIT-5
    przez caly rok dzialalnosc przynosila znikome dochody, w zwiazku
    z czym podatek "0" i tym samym w PIT-5 "Skladka na powszechne
    ubezpieczenie zdrowotne ..." tez "0"
    W tym miesiacu w koncu udalo sie odbic od dna i przekraczam
    kwote zwolniona od dochodu i teraz pytanie co wpisac w rubryce
    48 biorac pod uwage ze skladki za zdrowotne placilem w minimalnej
    kwocie co miesiac:
    1. 138,14 zl (7,75% z 1782,47) tylko za obecny miesiac w ktorym
    przychod przekroczyl kwote zwolniona.
    2. wyzsza kwote - tj. od poczatku roku zaplacilem 1191,64
    zdrowotnego od "hipotycznego dochodu 14264,11" czyli
    do rozliczenia powinna byc kwota 1105,47 zl - 216,23 zl
    = 889,24 (kwota zwolniona to 2790 * 7,75% = 216,23 zl)?
    Biorac pod uwage ze podatek do zaplaty przy "0" w poz. 48
    wychodzi mi ok 700 zl, t.j. mniej niz kwota powyzej, czy nie
    powinienem wpisac wlasnie tej kwoty w poz. 48 tak zeby podatek
    wyszedl na zero?

    T.P.

  • 2. Data: 2004-09-15 16:47:47
    Temat: Re: PIT-5 a ubezpieczenie chorobowe - POMOCY
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Sep 2004, Yankes [Wroc] wrote:

> [...]
    >+ przez caly rok dzialalnosc przynosila znikome dochody, w zwiazku
    >+ z czym podatek "0" i tym samym w PIT-5 "Skladka na powszechne

    [...]
    >+ 2. wyzsza kwote - tj. od poczatku roku zaplacilem 1191,64

    "A dlaczegóżby nie" ?
    Tam jest chyba czytelny komentarz: "odliczenie nie może przekroczyć
    kwoty z poz..." ? Tyle i tylko tyle...

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-09-16 10:01:09
    Od: "Yankes [Wroc]" <U...@e...pl>

    > [...]
    >
    > "A dlaczegóżby nie" ?
    > Tam jest chyba czytelny komentarz: "odliczenie nie może przekroczyć
    > kwoty z poz..." ? Tyle i tylko tyle...

    Komentaz moze i czytelny ale powoluja sie na ustawe ktorej nie moglem
    nigdzie znalezc w sieci ..a tam moze byc napisane ze np. ze odliczenie
    zdrowotnego
    nie przesluguje za miesiace kiedy sie nie osiagnelo zadnego dochodu etc.

    Dzieki za info, zawsze to milo nie musiec zaplacic podatku za dany
    miesiac...

    T.P.

  • 4. Data: 2004-09-16 12:56:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Sep 2004, Yankes [Wroc] wrote:
    [...]
    >+ Komentaz moze i czytelny ale powoluja sie na ustawe ktorej nie moglem
    >+ nigdzie znalezc w sieci

    Ustawy o dochodowym nie mogłeś znaleźć ??
    No to marsz zarejestrować się na www.podatki.pl :)
    A "urzędowe" treści (aczkolwiek "kancelaria nie odpowiada") są
    na isip.sejm.gov.pl (mniej poręczne bo w PDFie - duże toto, często
    "poprawiane" i po cut&paste człowiekowi oczy z orbit wyłażą...)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)