  • 1. Data: 2004-09-15 14:35:39
    Temat: Ubezpieczenie samochodu (nie w ST) a koszty przychodu
    Od: "mirro" <b...@g...pl>

    Witam

    Troszke poczytalem w internecie i troszke jestem zakrecony....

    Samochod prywatny, nie na ST, prowadze KPiR. Swego czasu doradzono mi (biuro
    rachunkowe), zeby ubezpieczenie OC/AC placone raz w roku rozbijac na 12
    czesci i odliczac po 1 czesci na miesiac (majac oczywiscie na to pokrycie w
    kilometrowce). Teraz w necie znalazlem informacje, ze mozna wrzucic to
    jednorazowo (o ile pozwala na to kilometrowka). Cala rzecz polega na tym, ze
    do wrzesnia mam oplacone ubezpieczenie jednorazowo w tamtym roku i odliczam
    mieiseicznie 1/12 kwoty. Teraz bede mial to w 4 ratach (uklony dla
    Generali).

    Pytania sa dwa:
    1) Jezeli odliczalem co miesiac 1/12 wartosci ubezpieczenia to robilem to
    zgodnie z "zasadami" i nikt nie bedzie tego kwestionowal?
    2) Przy platnosci w ratach bede mial nastepujace kwoty do odliczenia (200zl
    i 300zl co kwartal) - czy mam je odliczac w miesiacu zaplaty, czy dzielic na
    3 czesci ?

    PS Mam straaasznie duzo kilometrowki (glowny klient ma siedzibe prawie 30km
    ode mnie) a jezdze do niego 5-10 razy w miesiacu.

    Mirro