  • 1. Data: 2004-09-15 15:14:57
    Temat: Eksport do Niemiec-Jakie formalnosci?
    Od: "ralf78" <r...@p...onet.pl>

    Witam szanownych grupowiczow,

    Chce po raz pierwszy w zyciu wyslac moj towar a sa to opakowania z papieru
    do niemiec...
    Niestety nie mam pojecia co musze zrobic...:(
    Podobno potrzebuje NIP europejski...Nie wiem w jakiej walucie faktura, jaki
    Vat, czy na granicy cos trzeba zalatwic na cle?
    Nie zajmowalem sie takimi sprawami dlatego pytam ekspertow...
    Jakie inne dokumenty potrzebne?CMR?Gdzie to zdobyc?

    Jezeli moglby mnie ktos poprowadzic za "reke", krok po kroku od poczatku az
    po przelew gotowki na konto przez kontrachenta to bylbym bardzo wdzieczny,

    pozdrawiam serdecznie,

    Rafal
    P.S. Zapraszam na priva...

  • 2. Data: 2004-09-15 16:00:43
    Temat: Re: Eksport do Niemiec-Jakie formalnosci?
    Od: "Piotr/inw" <p...@w...art.alto.com.pl>

    Nie odpowiem Ci wyczerpująco ale chociaż trochę:
    1. Potrzebujesz europejski NIP
    2. Waluta? obojetnie jaka:) - pewnie zrobisz sobie Euro.
    3. Sprawdzasz czy odbiorca na europejski NIP np tutaj:
    http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/vies/en/v
    ieshome.htm
    4. Jeżeli ma EuroNIP to ceny podajesz netto i nie doliczasz VATu.

    --
    Piotr

  • 3. Data: 2004-09-15 17:04:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Sep 2004, Piotr/inw wrote:
    [...]
    >+ 2. Waluta? obojetnie jaka:) - pewnie zrobisz sobie Euro.

    Tia... Z rozporządzenia MF:

    § 12. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży
    [...]
    6. Kwoty podatku wykazuje się w złotych bez względu na to,
    w jakiej walucie określona jest kwota należności w fakturze.
    [...]

    Powiadasz że jest wyjątek od tej zasady ?
    Poproszę o namiar, nie doczytałem !
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-09-16 10:33:39
    Od: "Yankes [Wroc]" <U...@e...pl>

> [...]
    > w jakiej walucie określona jest kwota należności w fakturze.
    > [...]
    >
    > Powiadasz że jest wyjątek od tej zasady ?

    Jak najbardziej dowolna (t.j. prawie - powinna byc w walutach
    wymienialnych dla ktorych jest kurs NBP z powodu jak nizej)
    w firmie w ktorej pracuje (Sp. z o.o.) od lat wystawiamy faktury
    w walutach obcych (prawie 100% to eksport) - glownie w GBP
    i EUR - a to ze kwoty PODATKU wykazuje sie w PLN to inna
    inszosc - trzeba tylko sobie kwote faktury przeliczyc na PLN wg
    oficjalnego kursu NBP

    A tak wogole to ciekawe czy ta jedna wysylka do Niemiec
    jest tego warta ...t.j. czy beda kolejne wysylki zagraniczne.
    1.) najpierw nalezy uzyskac NIP UE...ok 160 zl
    2.) wysylajac do UE nalezy miec jednoznaczne potwierdzenie
    ze towar tam dotarl, zeby nie naliczac VATu....
    (w calej Europie czegos takiego sie nie wymaga ale nasi ustawodawcy
    musieli wspanialomyslnie wymyslec inaczej...i czasami jest klopot
    z usykaniem potwierdzenia od odbiorcy na fakturze/liscie przewozowym
    ze towar odebral) nalezy tez sprawdzic czy numerek VAT podany nam
    przez odbiorce zagranicznego jest autentyczny...bo w obu przypadkach
    nasz urzad skarbowy moze zakwestionowac fakture i kazac naliczyc VAT
    z odsetkami, karami etc....za ktory oczywiscie sam bedzie musial zaplacic.
    2.) potem raz na kwartal trzeba tez skladac zestawienie dostaw
    wewnatrzwspolnotowych
    etc.
    Istnieje jednach chyba mozliwosc wystawienia faktury bez posiadania
    numerka VAT UE...ale wtedy bylaby za to normalna faktura VAT +22%
    (chyba...nie wiem pod co podpadaja opakowania kartonowe
    ale zapewne tak samo jak wiekszość rzeczy dzisiaj)...odbiorca wprawdzie
    tego VATu nie moze sobie u siebie odliczyc - t.j. bedzie musial cala kwote
    brutto sobie wrzucic w KUP i od tego naliczyc wlasny Niemiecki Mvst.
    wiec pytanie czy na cos takiego pojdzie.

  • 5. Data: 2004-09-16 21:58:13
    Od: "Mx My" <m...@o...pl>

> [...]
    >i EUR - a to ze kwoty PODATKU wykazuje sie w PLN to inna
    >inszosc - trzeba tylko sobie kwote faktury przeliczyc na PLN wg

    Zaraz, moment...
    Ale te kwoty podatku to się chyba wykazuje na fakturze?
    To jak ona w takim razie wygląda - dwuwalutowa, czy co?
    Mógłbyś coś przybliżyć?

    pozdro

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 6. Data: 2004-09-17 07:49:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Sep 2004, Mx My wrote:
    [...ktoś...]
> [...]
    >+ Ale te kwoty podatku to się chyba wykazuje na fakturze?
    >+ To jak ona w takim razie wygląda - dwuwalutowa, czy co?

    IMO może być "dwuwalutowa", aczkolwiek przytoczony przepis wymaga
    podania tylko kwoty podatku - więc jak poda kwotę netto w EU,
    podatek w EU, kurs i wyliczony podatek w zł to tenże przepis
    spełni...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-09-17 08:40:12
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Mx My pisze:

    > Zaraz, moment...
    > Ale te kwoty podatku to się chyba wykazuje na fakturze?

    A jaka jest kwota podatku przy stawce 0 ?

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-09-17 08:40:52
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 17-09-2004 10:40, Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

    > A jaka jest kwota podatku przy stawce 0 ?

    W EURosach zero, w złotówkach zależy od bieżącego kursu.
    ;-)

    --
    xyz

    Inteligo, mechanizm oszustwa:
    http://tinyurl.com/43o6f

  • 9. Data: 2004-09-17 09:42:50
    Od: "Mx My" <m...@o...pl>

> [...]
    >podania tylko kwoty podatku - więc jak poda kwotę netto w EU,
    >podatek w EU, kurs i wyliczony podatek w zł to tenże przepis

    No tak, ja to wszystko rozumiem. Zaskoczyło mnie jednak
    kilka rzeczy - czy to powszechna praktyka, że na dokumencie
    dla zagranicznego odbiorcy pojawiają się jakieś zupełnie
    dla niego obce PLNy? I oni się tam nie dziwią co to jest?
    A do tego jeszcze jakies tajemnicze wyliczenia oparte na
    kursach jakiegoś NBP - i to wszystko tak sobie idzie za granicę
    prosto na fakturze?
    Nie żebym cokolwiek kwestionował - nie wystawiałem jeszcze
    niczego dla zagranicy i trochę mnie to wszystko dziwi, a
    jaka jest praktyka wiedzieć warto bo nigdy nie wiadomo co się
    za chwilę przyda.

  • 10. Data: 2004-09-17 09:50:54
    Od: "Mx My" <m...@o...pl>

    >A jaka jest kwota podatku przy stawce 0 ?

    Formalnie rzecz biorąc to 0 też powinno być w czymś nominowane.
    Ale zupełnie nie w tym rzecz, a chodzi raczej o zasadę ogólną,
    czyli "jak to się robi".
    Raz jest rzeczywiście 0, a raz co innego (chociażby wtedy gdy
    brakuje NIPu UE), tak więc samą konkretną wartość możemy spokojnie
    pominąć w rozważaniach.