  • 1. Data: 2003-03-24 18:29:47
    Temat: PIT 8B
    Od: "m" <...@...c>

    Witam!
    Mam kłopot z pewną firmą, która wydanie PIT-a 8B uzależnia od podpisania
    przeze mnie rachunków płacowych z roku 2001 (podobno coś im się wtedy
    pomyliło i dają do podpisu dopiero teraz), jednak nie pozwalają tego
    zweryfikować, a przecież ja się już rozliczyłem z podatku za rok 2001, więc
    nie chcę narobić sobie kłopotów w razie niezgodności między tym, co oddałem
    fiskusowi a tym co podpisałem w ramach wypłat. I stąd następujące pytania:
    1. Czy istnieje sposób na prawne wyegzekwowanie PIT-a 8B?
    2. Czy mogę zignorować tego PIT-a, rozliczyć się na podstawie posiadanych
    dokumentów z innych firm i po prostu poinformować pisemnie skarbówkę, że nie
    otrzymałem rozliczenia z firmy XYZ?
    3. Czy wspomniana firma jest w prawie każąc mi podpisywać jakieś rachunki z
    roku 2001 i uzależniać od tego wydanie PIT 8B (w zasadzie to pytanie powinno
    nosić nr 1)?
    4. Jeśli się nie mylę, to termin na wydanie PIT przez firmę pracownikowi już
    chyba minął? Czy w takim razie (w przypadku pozytywnej odpowiedzi na pyt. 2)
    mogę już teraz rozliczać się z fiskusem, czy czekać jeszcze miesiąc do końca
    kwietnia?

    Za odpowiedzi dzięki z góry.

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2003-03-24 18:52:04
    Temat: Re: PIT 8B
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "m" <...@...c> wrote in message news:b5nimt$hpr$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    2)
    > mogę już teraz rozliczać się z fiskusem, czy czekać jeszcze miesiąc do

    Przede wszystkim nic nie podpisuj wstecz. Trudno powiedzieć co oni chcą ci
    podrzucić do podpisania, może i mają rację, że coś chcą, ale gdybać to sobie
    można.
    Przede wszystkim wszystko ma mieć dzisiejszą datę, jak nie chcesz sobie
    narobić kłopotu.
    Firma nie ma prawa uzależniać wydania pit-u od czegokolwiek, ma ci go dać i
    już.
    Fakt, że może to zrobić do 30 marca i pewnie tak będzie.
    Jeżeli nadal się będą upierać to zadzwoń do ich urzędu skarobowego.
    ja coś takiego przerabiałem, ale nie wiem jak to się kończy, bo firma po
    jednym telefonie do US i drugim do firmy pit wysłała.

    Przede wszystkim poczekaj do końca marca + parę dni na "dojście" pita.
    potem zadzwoń do firmy, z pytaniem czy wysłali, a jak nie to powiedz,że
    dzwonisz do US.
    Potem dzwoń do US i pytaj się jak masz postąpić.
    W razie czego rozlicz się z tego co jest.
    Jak ci przyślą pit, to zachowaj kopertę, żeby była data wysłania i zrobisz
    korektę z informacją dlaczego ją robisz.
    Przede wszystkim dzwoń do US i pytaj się co masz robić.

  • 3. Data: 2003-03-24 20:32:15

    Dzięki, tak zrobię
    Pozdrawiam
    Maciek