  • 1. Data: 2003-03-24 17:06:39
    Temat: Umowa najmu
    Od: "Jarek" <j...@p...com>

    Witam,
    będę wynajmował lokal dla DG.Najemca ma mi płacić za energię el. w/g wskazań
    licznika.Czy mogę wystawić mu FV? Czy może powinienem zmienić dane odbiorcy
    w zakładzie energetycznym ?
    pozdrawiam Jarek

  • 2. Data: 2003-03-24 18:20:40
    Temat: Re: Umowa najmu
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Jarek chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > Witam,
    > będę wynajmował lokal dla DG.Najemca ma mi płacić za energię el. w/g
    > wskazań licznika.Czy mogę wystawić mu FV? Czy może powinienem zmienić
    > dane odbiorcy w zakładzie energetycznym ?

    A ten najem to w ramach Twojej DG?

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 3. Data: 2003-03-24 18:48:17
    Od: "Jarek" <j...@p...com>

    > A ten najem to w ramach Twojej DG?
    >
    > --
    > Jacek

    Tak to maja DG.Jarek

  • 4. Data: 2003-03-24 20:27:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Mar 2003, Jarek wrote:

    >+ Witam,
    >+ będę wynajmował lokal dla DG.Najemca ma mi płacić za energię el. w/g wskazań
    >+ licznika.Czy mogę wystawić mu FV?

    Umknął mi spod ręki wyrok (NSA ?) sankcjonujący pojęcie "refaktury"
    (chyba na inforze był...). W skrócie komentarz był w tym stylu: prowadząc
    DG i przekazując "w odsprzedaży" część własnego zakupu można wystawiać
    fakturę na ową część, warunkiem jest że podstawą wskazania jest
    rozliczenie na podstawie mierników (tu: licznik energii; nie można
    ustalać wyceny "na oko" ani "negocjacyjnie" czy ryczałtem) oraz
    że na tym nie zarabiasz (bez marży).
    Dzięki takiej wykładni można nie rozliczać akcyzy a sprzedawać już
    oakcyzowane towary, takie jak prąd :)
    Zakładam optymistycznie że przy zeszłorocznym młynku ze zmianami
    w ustawach posłowie niechcący nie zabronili refaktury :]

    >+ Czy może powinienem zmienić dane odbiorcy
    >+ w zakładzie energetycznym ?

    A to już wedle uznania...

    pzdr, Gotfryd