  • 1. Data: 2003-04-23 13:34:42
    Temat: PIT 8B w zeznaniu
    Od: "__\\/\\/aldek" <w...@o...pl>

    Proszę o pomoc:
    mam dwa PITy 8B: z jednego pobrano 20% ryczałtu od dochodu,
    nie pobrano i nie odprowadzono innych składek (poz. 66 i 67).
    Z drugiego pobrano zaliczkę oraz odprowadzono składkę na zdrowotne.
    Który z ww. PITów należy uwzględnić rocznym zeznaniu (PIT 36)?
    Może oba?
    Z góry dzięki i pozdrawiam -
    Waldek

  • 2. Data: 2003-04-23 14:50:48
    Temat: Re: PIT 8B w zeznaniu
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik __\/\/aldek napisał:
> [...]
    > Z drugiego pobrano zaliczkę oraz odprowadzono składkę na zdrowotne.
    > Który z ww. PITów należy uwzględnić rocznym zeznaniu (PIT 36)?

    Pytanie do wróżki...
    Chyba że zdradzisz nam czy oba pity dotycza tego samego dochodu od tego
    samego zleceniodawcy czy może róznych dochodów od róznych zleceniodawców...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-04-23 17:30:02
    Od: "__\\/\\/aldek" <w...@o...pl>

    > Pytanie do wróżki...
    > Chyba że zdradzisz nam czy oba pity dotycza tego samego dochodu od tego
    > samego zleceniodawcy czy może róznych dochodów od róznych
    zleceniodawców...

    Przepraszam: dwie różne umowy, dwaj różni zleceniodawcy.
    Pozdrawiam -
    Waldek

  • 4. Data: 2003-04-23 22:38:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Apr 2003, __\/\/aldek wrote:

> [...]
    >+ > > mam dwa PITy 8B: z jednego pobrano 20% ryczałtu od dochodu,
    >+ > > nie pobrano i nie odprowadzono innych składek (poz. 66 i 67).

    Znaczy: umowa o dzieło nie ze swoim pracodawcą. Najprawdopodobniej
    oczywiście (a nuż księgowy źle zaklasyfikował ;))

    >+ > > Z drugiego pobrano zaliczkę oraz odprowadzono składkę na zdrowotne.

    Znaczy: umowa zlecenia (z kimkolwiek) lub inna z własnym pracodawcą
    lub na jego rzecz. Najprawdopodobniej, jak wyżej :)

    >+ > > Który z ww. PITów należy uwzględnić rocznym zeznaniu (PIT 36)?
    >+ > > Może oba?
    >+ >
    >+ > Pytanie do wróżki...

    :)

    [...]
    >+ Przepraszam: dwie różne umowy, dwaj różni zleceniodawcy.

    Niemożliwe. Co najmniej jeden zamawiający (znaczy: umowa
    o dzieło :)).
    A nie jest dla ciebie oczywiste że żaden nie jest
    wyróżniony i trzeba oba PITy równo wpisać w trzeci ?
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-04-24 08:20:30
    Od: "___\\/\\/aldek" <w...@o...pl>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.
    pl...
    [...]
    | Niemożliwe. Co najmniej jeden zamawiający (znaczy: umowa
    | o dzieło :)).
    | A nie jest dla ciebie oczywiste że żaden nie jest
    | wyróżniony i trzeba oba PITy równo wpisać w trzeci ?

    Nie jest dla mnie oczywiste, dla tego pytam.
    Jeśli ktoś wie, proszę o jasną odpowiedź.
    Pozdrawiam -
    Waldek

  • 6. Data: 2003-04-24 10:19:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Apr 2003, ___\/\/aldek wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Nie jest dla mnie oczywiste, dla tego pytam.
    >+ Jeśli ktoś wie, proszę o jasną odpowiedź.

    Podatek płacisz od łącznej kwoty dochodów.
    Zastanów się chwilę - chciłbyś móc wybierać od którego z 2 dochodów
    musisz policzyć podatek ? ;)
    To wszyscy by chcieli - zorganizowałoby się jakiś dochód rzędu 100zł
    i od niego zapłaciło podatek (zapominając o reszcie) :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-04-24 12:26:16
    Od: "___\\/\\/aldek" <w...@o...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    | To wszyscy by chcieli - zorganizowałoby się jakiś dochód rzędu 100zł
    | i od niego zapłaciło podatek (zapominając o reszcie) :)

    Może inaczej sformułuję pytanie:
    Czy dochód z tyt. umowy o dzieło, z której zleceniodawca-płatnik
    potącił i odprowadził ryczałtowe 20% (kwota podatku wynosiła 70 zł),
    należy wykazać w zeznaniu rocznym?
    Pozdrawiam -
    Waldek

  • 8. Data: 2003-04-24 18:45:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ Czy dochód z tyt. umowy o dzieło, z której zleceniodawca-płatnik
    >+ potącił i odprowadził ryczałtowe 20% (kwota podatku wynosiła 70 zł),

    ...czyli sama kwota przekraczała magiczne sto czterdzieści parę zł...

    >+ należy wykazać w zeznaniu rocznym?

    ...jasne. Wszystko co masz m.in. na PIT-11 i PIT-8b sumujesz
    i to się składa na sumaryczne: przychód/koszty/dochód.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-04-24 18:47:09
    Od: "__\\/\\/aldek" <w...@o...pl>

    Dzięki wszystkim i pozdrowienia -
    Waldek
    .pl/usenet/

  • 10. Data: 2003-04-24 21:03:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Apr 2003, Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    >+ ...jasne. Wszystko co masz m.in. na PIT-11 i PIT-8b sumujesz
    >+ i to się składa na sumaryczne: przychód/koszty/dochód.

    To dla porzadku podparcie przepisami:
    Art. 3. 1. Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości
    swoich dochodów bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów
    (nieograniczony obowiązek podatkowy).
    Art. 9. 1. Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju
    dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52 i 52a oraz
    dochodów, od których na podstawie przepisów ordynacji podatkowej
    zaniechano poboru podatku. Jeżeli podatnik uzyskuje dochody z więcej niż
    jednego źródła, przedmiotem opodatkowania w danym roku podatkowym jest, z
    zastrzeżeniem art. 24 ust. 3, art. 28-30 i art. 44 ust. 7e i 7f (to
    podkreślone sformułowanie weszło w życie 26 października 2002 r.), suma
    dochodów ze wszystkich źródeł przychodów.

    (uwaga: kopiowałem z aktualnej ustawy, nie sprawdzałem z 2002 r).

    pozdrowienia, Gotfryd