  • 1. Data: 2010-04-25 11:20:44
    Temat: PIT/B a zawieszona DG
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Witam!

    Mam takie pytanie:
    Jeżeli ktoś prowadzi DG ale przez cały rok nie uzyskiwał żadnych
    przychodów ani nie ponosił kosztów, a wartość remanentu na początek i na
    koniec roku jest taka sama, to:
    1. czy w zeznqaniu rocznym PIT 36 wypełnia zaącznik PIT/B?
    2. jeżeli tak, to czy w przychodach i kosztach wpisuje 0,00, czy też
    kwotę wynikającą z remanentu początkoqwego i końcowego?

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2010-04-25 12:01:40
    Temat: Re: PIT/B a zawieszona DG
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-04-25 13:20, cyklista pisze:
> [...]
    > 2. jeżeli tak, to czy w przychodach i kosztach wpisuje 0,00, czy też
    > kwotę wynikającą z remanentu początkoqwego i końcowego?

    <spekulacje>

    Chyba trzeba zlozyc PIT-B.
    Wpiszujesz 0,00. Te remanenty (poczatkowy i koncowy) zeruja sie przy
    wyliczaniu kosztow uzyskania przychodow.

    </spekulacje>

    --
    Adam

  • 3. Data: 2010-04-25 16:00:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cyklista wrote:
    > Witam!
    >
    > Mam takie pytanie:
    > Jeżeli ktoś prowadzi DG ale przez cały rok nie uzyskiwał żadnych
    > przychodów ani nie ponosił kosztów

    To prowadził DG ale nie uzyskiwał przychodów, ani nie ponosił kosztów
    czy miał zawieszoną działalność? Jeśli to pierwsze, to musi złożyć PIT-B na
    pewno.
    jeśli to drugie, to nie musi wg mnie
    składać.

  • 4. Data: 2010-04-25 18:12:54
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    cef pisze:

    > To prowadził DG ale nie uzyskiwał przychodów, ani nie ponosił kosztów
    > czy miał zawieszoną działalność?

    Działalność została zawieszona pod koniec stycznia '09 i tak jest nadal.
    W styczniu nie było żadnych przychodów ani wydatków.

    Jeżeli muszę wypełnić PIT/B, to czy w przychodach i kosztach wpisuję
    "0,00", czy też kwotę wynikłą z remanentu początkowego/końcowego (co w
    sumie wyjdzie na jeno...)?

  • 5. Data: 2010-04-25 18:27:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cyklista wrote:

    > Działalność została zawieszona pod koniec stycznia '09 i tak jest
    > nadal. W styczniu nie było żadnych przychodów ani wydatków.

    To musisz wypełnić PIT-B.

    > Jeżeli muszę wypełnić PIT/B, to czy w przychodach i kosztach wpisuję
    > "0,00", czy też kwotę wynikłą z remanentu początkowego/końcowego (co w
    > sumie wyjdzie na jeno...)?

    Wypełniasz rubryczki tak jak ustalasz te wartości wg książki na koniec roku,
    czyli z uwzględnieniem RÓŻNICY remanentowej. Jeśli się nic nie działo,
    to i tak będą zera we wszystkich rybrykach PIT-B
    (a nie było jakichs składek zapłaconych w styczniu 2009 za 2008 rok?)

  • 6. Data: 2010-04-25 19:17:58
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    cef pisze:

    > (a nie było jakichs składek zapłaconych w styczniu 2009 za 2008 rok?)

    Był "ulgowy" zus, ale nie wpisywałem go do kpir, tylko od razu do
    "wirtualnego" PIT-5
    Składki zdrowiotne wpisałem do pola 177 PT 36, a społeczne, skoro nie
    było dochodu i tak wychodzą na zero.

    Mam jeszcze jedno pytanie: skoro w polu 57 PIT 36 (część D) jest miejsce
    na wpisanie zaliczek na podatek z DG, to po co jeszcze raz o t osamo
    pytają w części N ? A może to nie to samo?

  • 7. Data: 2010-04-25 20:09:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cyklista wrote:

    > Był "ulgowy" zus, ale nie wpisywałem go do kpir, tylko od razu do
    > "wirtualnego" PIT-5

    To troche głupio, bo przepadnie, ale to niewiele jeśli tylko ta "stówka"

    > Mam jeszcze jedno pytanie: skoro w polu 57 PIT 36 (część D) jest
    > miejsce na wpisanie zaliczek na podatek z DG, to po co jeszcze raz o
    > t osamo pytają w części N ? A może to nie to samo?

    Ale w częsci N mają rozbite na miesiące i wiedzą
    kiedy było ile należne, a w częsci D jest tylko suma.
    Jeśli w częsci D podasz 100tys podatku (czego Ci szczerze życzę),
    to jest róznica czy było to nalezne w styczniu czy w grudniu.

  • 8. Data: 2010-04-25 20:29:52
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    cef pisze:

    > To troche głupio, bo przepadnie, ale to niewiele jeśli tylko ta "stówka"
    Skoro nie było przychodów to jakie to ma znaczenie? Przecież "strata"
    żony i tak nie zmniejsza mojego dochodu.

> [...]
    > Jeśli w częsci D podasz 100tys podatku (czego Ci szczerze życzę),
    > to jest róznica czy było to nalezne w styczniu czy w grudniu.
    Jaka? Jaki to ma wpływ na wysokość podatku za cały rok ma to, w którym
    miesiącu zarobiłem więcej, a w którym mniej?. Kwoty z poszczególnych
    miesięcy mają przecież na przelewach.

  • 9. Data: 2010-04-25 20:37:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cyklista wrote:

    > Skoro nie było przychodów to jakie to ma znaczenie? Przecież "strata"
    > żony i tak nie zmniejsza mojego dochodu.

    Nie zmniejsza, ale stratę można rozliczyć w latach przyszłych, a jak
    wpiszesz te składki do
    wirtualnego PIT5, to po prostu z tej kwoty składki rezygnujesz.
    Tym się rózni mozliwość zaliczania sładek społecznych do kosztów
    a odliczanie od dochodu. Jak jest dochód to nie ma róznicy, jak jest strata,
    to lepiej składki mieć w kosztach.

    > Jaka? Jaki to ma wpływ na wysokość podatku za cały rok ma to, w którym
    > miesiącu zarobiłem więcej, a w którym mniej?. Kwoty z poszczególnych
    > miesięcy mają przecież na przelewach.

    Nie każdy przelewa tyle ile było należne.

  • 10. Data: 2010-04-25 22:36:58
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Dzięki za informacje, mam jeszcze tylko jedno pytanie w związku z częścią N:

    Jak wiadomo zaliczkę za listopad płaci się w podwójnej wysokości.
    Wtakim razie w rubryce listopad wpisuję kwotę faktycznie zapłaconą a w
    rubryce grudzień "0", czy też taką samą kwotę (pojednyczą za listopad)
    wpisuję w obydwu rubrykach?