  • 1. Data: 2002-05-09 18:19:31
    Temat: PIT-D mojego dziadka...
    Od: "Wojtek" <w...@p...com>

    Mój dziadek złożył PIT w terminie, jedka okazało się, że być może ma prawo
    dokonać odliczenia na cele mieszkaniowe - wtedy złoży korektę.
    Kilka dni temu otrzymał ze spółdzielni mieszkaniowej, której jest członkiem
    zaświadczenie, że "dokonał w 2001r. wpłat na spłatę kredytu zaciągniętego
    przez spółdzielnię mieszkaniową przed 31.05.1992 na budowę miszkania". W
    objaśnieniach do PIT-D znalezłem tylko informację o rubryce, w którą można
    wpisać wydatki na spłatę kredytu zaciągniętego przed 31.05.1992, które były
    poniesione do 1999 roku a nie znalazły pokrycia w dochodzie na tamte lata. W
    tamtych latach dziadek odliczał, i wydatki te miały pokrycie w dochodzie -
    ta rubryka nie dotyczy więc jego przypadku.
    Moje pytanie jest takie: czy dziadek może odliczyć w PIT-D wydatki
    poniesione w 2001 roku na spłatę kredytu zaciągniętego przez spółdzielnię
    przed 31.05.1992? Jeżeli tak do gdzie to wpisać? I gdzie jest napisane, że
    można to zrobić?
    Pozdrawiam
    Wojtek