  • 1. Data: 2002-05-09 18:42:15
    Temat: pomocy!!!
    Od: "Smart Group" <s...@w...pl>

    mam dostac z zagranicy przelew na prywarne konto... dosyc duzo pieniazkow
    jako wyraz wdziecznosci za zalatwienie pewnej sprawy... ponoc grozi mi
    podatek od darowizny? jak to z tym jest? czy banki zglaszaja takie wplywy?
    czy moze tez bede musiala rozliczyc sie z tego w PIT w przyszlym roku? jako
    z dochodu? kwota ok 6000 euro.... pmozcie jak zatrzymac jak najwiecej dla
    siebie?
    pozdtawiam
    Basia

  • 2. Data: 2002-05-12 19:36:19
    Temat: Re: pomocy!!!
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Smart Group <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abefsv$82j$...@n...tpi.pl...
> [...]
    jako
    > z dochodu? kwota ok 6000 euro.... pmozcie jak zatrzymac jak najwiecej dla

    To zależy od kogo darowizna. Jeżeli jest to jakaś rodzina to są ulgi. Ale
    jeżeli nie to nie ma.
    Banki nie zgłaszają każdego wpływu ale odsetki od oprocentowania z
    oszczędności tak. Teoretycznie nikt się może tym nie zainteresować ale może
    też się zdarzyć, że np. podczas kontroli Twojego rocznego PIT-a wymyślą
    sprawdzić rachunek. Albo doniesie na Ciebie jakiś życzliwy.-:)
    Najlepiej niech przekazujący napisze na przelewie "zwrot długu". Znaczy że
    Ci tylko oddał pożyczkę :-))
    Albo niech wyśle nie na rachunek tylko taki przekaz pieniężny do domu
    "Western Union" się tym zajmuje. Wtedy jest mały bardzo ślad, tylko że to
    chyba droższe od zwykłego przelewu. Tak czy tak niech napisze "zwrot
    pożyczki"
    Chyba że masz jakąs umowę podpisaną (o pracę, zlecenie?)
    WS

  • 3. Data: 2002-05-13 11:12:47
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 May 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:

    >+ Użytkownik Smart Group <s...@w...pl> [...]
    [...]
> [...]
    >+ > czy moze tez bede musiala rozliczyc sie z tego w PIT w przyszlym roku?
    W kwestii formalnej: darowizna ma inną stawkę (2% zdaje się) niż
    dochód, i nie jest doliczana (to jest ryczałt)
    [...]
    >+ Banki nie zgłaszają każdego wpływu ale odsetki od oprocentowania z
    >+ oszczędności tak.

    ?? ZGŁASZZAJĄ ?? -:O
    A mi się zdawało ;) że podatek "belkowy" jest dlatego
    ryczałtowy, żeby nie było problemu z tajemnicą bankową :)

    >+ Teoretycznie nikt się może tym nie zainteresować ale może
    >+ też się zdarzyć, że np. podczas kontroli Twojego rocznego PIT-a wymyślą
    >+ sprawdzić rachunek.

    Przyznaję, że nie widzę związku :(

    >+ Albo doniesie na Ciebie jakiś życzliwy.-:)

    A to co innego ! -:)
    Rzeczywiście, jeśli jest prowadzone postępowanie - to można
    AFAIK zwrócić się do banku o dane.

    >+ Najlepiej niech przekazujący napisze na przelewie "zwrot długu". Znaczy że
    >+ Ci tylko oddał pożyczkę :-))

    Kawa ? Lody (znaczy coś zimnego) ?
    Jeśli wyrażam się niejasno - to od darowizn i *pożyczek*
    "przysługuje" TEN SAM podatek !
    Taki przelew to jest dobre zaproszenie do US :]
    [...]
    >+ Tak czy tak niech napisze "zwrot pożyczki"

    Wrrrr.... ! Odradzam.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-05-13 12:46:44
    Od: "Smart Group" <s...@w...pl>

    no to jak radzicie zrobic????

  • 5. Data: 2002-05-13 22:40:39
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 May 2002, Smart Group wrote:

    >+ no to jak radzicie zrobic????

    A myślisz że mamy genialny pomysł ??
    Owszem, "co cesarskie cesarzowi" - tylko to nie nasze
    pieniądze, więc dobrze nam gadac :]
    Ale jak zapłacisz odsetki za 4 lata i karę - to też będzie
    nam łatwiej gadać niż tobie...nie martw się ;)
    Czy 8kzł to była suma policzona wg. skali dochodowej
    czy (prawidłowo) od darowizn ? (tak z ciekawości...)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-05-14 07:21:48
    Od: "Smart Group" <s...@w...pl>

    A coz to jest to : 8kzł????
    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

  • 7. Data: 2002-05-14 08:27:03
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 May 2002, Smart Group wrote:

    >+ A coz to jest to : 8kzł????

    8 kilozłotych :)
    Zdaje się, że taka suma padła ?? (8000 zł)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-05-14 11:54:41
    Od: "Smart Group" <s...@w...pl>

    wiecej.... 6k Euro :-(((
    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

  • 9. Data: 2002-05-18 22:35:38
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0205131303460.13006-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...

> [...]
    > A mi się zdawało ;) że podatek "belkowy" jest dlatego
    > ryczałtowy, żeby nie było problemu z tajemnicą bankową :)

    No masz rację, nie zgłaszają danych osób ale podatek jest naliczany. A to
    kolejny ślad po dużej sumie.

    > Przyznaję, że nie widzę związku :(

    He, he oni za to zauważą związek. Mam na mysli jak np. Smart otworzy DG,
    zainwestuje w Salon piękności kupe kasy. I wtedy będzie pytanie "A skąd Pan
    ma tyle pieniędzy? Co roku składa Pan Pita z małymi dochodami?"
    Nie pytają tak? Byłem osobiście przy takim zapytaniu, własnie z takiego
    powodu. Była kontrola bo był zwrot VATu i pytanie padło. I trza było się
    gęsto tłumaczyc podpierając dokumentami i wyciagami z konta tez.

> [...]
    > Jeśli wyrażam się niejasno - to od darowizn i *pożyczek*
    > "przysługuje" TEN SAM podatek !
    > Taki przelew to jest dobre zaproszenie do US :]

    Jak od "pożyczek"? Mam na myśli, że ten z zagranicy oddaje dług.
    Tu chyba podatek płaci ten z zagranicy otrzymując pozyczkę. A nie ten co
    pożyczył komuś czyli Smart?
    Chyba że się mylę?
    A tym z zagranicy nasz US si/ęinteresował nie będzie.

    WS

  • 10. Data: 2002-05-18 22:38:06
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Smart Group <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abqtsi$e6d$...@n...tpi.pl...
    > wiecej.... 6k Euro :-(((
    > Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl>
    > napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    To chyba musisz jechać osobiście. Jak mówisz o euro to chyba jest Europa. A
    nawet do Hiszpanii nie zapłacisz 8000 euro. I wycieczka będzie :)) I
    spokojny sen :))

    WS