  • 1. Data: 2007-04-24 19:30:04
    Temat: PIT36 - w które pole zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Prowadzę DG, płacę ubezpieczenie chorobowe, korzystałem z niego parę dni
    w zeszłym roku. Czy uzyskany w ten sposób przychód wpisuję w PIT36 w
    pole 39 ("Wynagrodzenie ze stosunku: pracy, służbowego [...], a także
    zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłacone przez zakład
    pracy"), czy może dodaję do przychodu uzyskanego z DG (pole 47), czy
    może jeszcze gdzie indziej? Czy do tego typu przychodów przysługują mi
    jeszcze jakieś "ustawowe" koszty uzyskania przychodu? ;-)
    Maciek

  • 2. Data: 2007-04-24 19:41:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maciek,

    > Prowadzę DG, płacę ubezpieczenie chorobowe, korzystałem z niego parę dni
    > w zeszłym roku.

    Otrzymałeś zasiłek?

> [...]
    > zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłacone przez zakład
    > pracy"), czy może dodaję do przychodu uzyskanego z DG (pole 47), czy

    Zasiłki wypłacone przez organ rentowy. Powinieneś dostać PIT z ZUSu.

    > Czy do tego typu przychodów przysługują mi jeszcze jakieś "ustawowe"
    > koszty uzyskania przychodu? ;-)

    Z jakiej racji?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2007-04-24 19:42:13
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Otrzymałeś zasiłek?
    Gdybym nie otrzymał, to nie poruszałbym tematu :-)

    > Zasiłki wypłacone przez organ rentowy. Powinieneś dostać PIT z ZUSu.
    PIT dostałem, ale na PIT36 takiej rubryki nie widzę.

    > Z jakiej racji?
    A bo ja wiem?? W naszym prawie można znaleźć różne zaskakujące
    rozwiązania, więc może bym się pozytywnie rozczarował ;-)

    Maciek

  • 4. Data: 2007-04-24 20:22:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maciek,

    [...]

    > PIT dostałem, ale na PIT36 takiej rubryki nie widzę.

    Poz. 44?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2007-04-24 20:29:36
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Poz. 44?
    Poz.44: "Emerytury - renty oraz inne krajowe świadczenie, o których mowa
    w art.34 ust.7 ustawy"

    Art.34 ust.7 ustawy: "Organy rentowe są obowiązane, w terminie do końca
    lutego, po upływie roku podatkowego, sporządzić i przekazać roczne
    obliczenie podatku, według ustalonego wzoru, podatnikom uzyskującym
    dochód z emerytur i rent, rent strukturalnych, rent socjalnych,
    świadczeń przedemerytalnych i zasiłków przedemerytalnych oraz urzędowi
    skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według
    miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatnika, o którym mowa w
    art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu
    skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych;
    obowiązek ten nie dotyczy podatników:
    1) w stosunku do których ustał obowiązek poboru zaliczek,
    2) którym zaliczki były ustalane w sposób określony w art. 32 ust.
    1a-1c, chyba że podatnik przed końcem roku podatkowego złoży
    oświadczenie o rezygnacji z zamiaru opodatkowania w sposób określony w
    art. 6 ust. 2 lub ust. 4."

    Gdzie tu mowa o zasiłkach pieniężnych z ubezpieczenia chorobowego, czy
    może powinienem gdzieś między wierszami wyczytać? :-)
    Maciek