  • 1. Data: 2007-04-24 16:41:48
    Temat: koszt uzyskania przychodu pit 37
    Od: "Warcaby" <g...@o...pl>

    Mam problem z wpisaniem kwoty w pole 42.
    Mój dochód to suma z czterech umów (o dzieło i u. zlecenie) (różni
    pracodawcy). Kwota kosztu uzyskania przychodu to: 2186,37. Czy wpisuję tę
    właśnie kwotę (pełną), czy istnieje jakiś limit jeśli chodzi o to pole?
    Korzystam z programu Pity2006, i podczas wypełniania pojawiają się podpola,
    ale nie bardzo wiem, które odnosi sie do mojego przypadku. Najbardziej chyba
    (jeśli chodzi o treść ustawy) podpole 42g, ale tam z kolei nie ma mowy o
    wielu pracodawcach.
    Prosze o wsparcie, bo to mój debiut.
    Pozdr.

  • 2. Data: 2007-04-24 17:29:04
    Temat: Re: koszt uzyskania przychodu pit 37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Apr 2007, Warcaby wrote:

    > Mam problem z wpisaniem kwoty w pole 42.
    > Mój dochód to suma z czterech umów (o dzieło i u. zlecenie) (różni
    > pracodawcy).

    Z p. widzenia podatku to czy ktoś jest jednocześnie pracodawcą czy
    nie nie ma znaczenia (dla ZUS ma).
    Krótko mówiąc, w opisanym przykładzie nas interesuje WYŁĄCZNIE
    fakt że dany podmiot jest *zleceniodawcą* (umowy zlecenia) bądź
    też *zamawiającym* (umowy o dzieło) i powoływanie się na fakt
    że ma z kimś zawartą umowę o pracę (być może z wykonawcą i zleceniobiorcą
    powyższych umów) jest bez znaczenia!

    > Kwota kosztu uzyskania przychodu to: 2186,37. Czy wpisuję tę
    > właśnie kwotę (pełną), czy istnieje jakiś limit jeśli chodzi o to pole?

    Dla umów "o charakterze usług" nie ma limitu.

    > Korzystam z programu Pity2006, i podczas wypełniania pojawiają się podpola,
    > ale nie bardzo wiem, które odnosi sie do mojego przypadku.

    Idzie o to, że są dochody kwalifikujące się do umów wykonywanych
    osobiście (ale NIE umowy o pracę), które podlegają takiemu samemu
    limitowaniu jak umowy o pracę; ale są to świadczenia typu
    udział w komisji wyborczej i podobne takie.
    Faktyczna umowa zlecenia (znaczy "dokonanie czynności prawnej") bądź
    umowa rozliczana na zasadach zlecenia oraz umowa o dzieło nie mają
    limitów :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-04-24 18:03:48
    Od: "Warcaby" <g...@o...pl>

    > Dla umów "o charakterze usług" nie ma limitu.

    A co z maksymalną kwotą 1840, 77? Czy nie ma zastosowania w moim przypadku?

    " jeżeli podatnik tego samego rodzaju przychody uzyskiwał od więcej niż
    jednego podmiotu, roczne koszty uzyskania przychodów z poszczególnego źródła
    może podwyższyć maksymalnie do 1840 zł 77 gr. "

    Pozdr

  • 4. Data: 2007-04-24 18:42:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    > jednego podmiotu, roczne koszty uzyskania przychodów z poszczególnego źródła
    > może podwyższyć maksymalnie do 1840 zł 77 gr. "

    A przeczytałeś może, JAKICH PRZYCHODÓW ten przepis (który cytujesz)
    dotyczy?
    I jak toto się ma do przychodów które *TY* osiągnąłeś?

    pzdr, Gotfryd