  • 1. Data: 2006-03-19 12:15:21
    Temat: PIT37 - problem z "końcówką" dot. załączników
    Od: "Beer" <b...@n...gazecie.pl>

    Witam!

    Zwiesiłem się na samym końcu wypełniania PITu :(
    Rozliczamy się wspólnie (ja i żonka). Do pit37 dołączamy PIT/D oraz PIT/O
    (odliczenie wydatków na remonty oraz 'ulga internetowa').
    Korzystam z darmowego programu "PITy 2005" http://www.pity.pl/
    Wszystko idzie ładnie, ale problem robi się przy końcu.
    Na samym początku zaptaszczyłem w pkt. 6 kwadracik 2. I teraz jak powinny
    być POPRAWNIE wypełnione punkty od 116 do 122 w części H?
    Cokolwiek bym tam nie wpisał, to program mi krzyczy, że coś jest
    niepotrzebne, że coś nie tak... Z kolei jak wpiszę tak, coby nie krzyczał,
    to mnie się to nie podoba.
    Jak mają być wypełnione te informacje o załącznikach, przy podanych danych?
    (rozliczenie wspólnie z małżonkiem, załączniki:PIT/D i PIT/O).
    Z góry dzięki za info!

  • 2. Data: 2006-03-19 13:38:52
    Temat: Re: PIT37 - problem z "końcówką" dot. załączników
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Beer" <b...@n...gazecie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    danych?
    > (rozliczenie wspólnie z małżonkiem, załączniki:PIT/D i PIT/O).

    A czy zaznaczone są w 5 pkt. 2 i wybrane załączniki O i D, bo program ten
    sam wypełnia wówczas poz. 116 i 117?

  • 3. Data: 2006-03-19 13:55:59
    Od: "Beer" <b...@n...gazecie.pl>

    "Majkaa" <m...@n...pl> napisała:
    > A czy zaznaczone są w 5 pkt. 2 i wybrane załączniki O i D, bo program ten
    > sam wypełnia wówczas poz. 116 i 117?

    5 pkt. 2 ?! Ups... Nie wiem, co to jest...

    Ale nic ot - nie ważne :)
    Już chyba doszedłem ładu - wystarczyło kliknąć w helpa i wszystko jasne :-)

    Dzięki
    Pozdrawiam

    PS.
    A z innej beczki:
    czy przelew (1%) na organizację pp może być dokonany z poziomu banku
    internetowego? Np. mBank?
    I czy czasem nie będzie później konieczności udowodnienia dokonania takiego
    przelewu poprzez zamówienie z banku jakiegoś wyciągu? Może to kosztować
    siakieś 15-20 zł..., więc wcale nie mało.
    Gdzieś znajdę jakieś oficjalne stanowisko w tej sprawie?

  • 4. Data: 2006-03-20 07:10:16
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    zawsze mozesz sobie wydrukowac wtornik przelewu klikajac na historii
    zdarzen w bankowosci internetowej(ja tak mam w BPH) i jest to w prawie
    bankowym traktowane jako dowod dokonania przelewu

    --
    Pozdro
    Harry

  • 5. Data: 2006-03-20 16:53:01
    Od: "Beer" <b...@n...gazecie.pl>

    "Harry" <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl> napisał:
    > zawsze mozesz sobie wydrukowac wtornik przelewu klikajac na historii
    > zdarzen w bankowosci internetowej(ja tak mam w BPH) i jest to w prawie
    > bankowym traktowane jako dowod dokonania przelewu

    Właśnie odnośnie tych wydruków nie byłem pewien... Bo prawda jest taka, że
    odrobina zabawy w jakimś edytorze graficznym i można 'spreparować' sobie
    taki wydruk...
    Pewien jesteś, że taki wydruk wystarcza?

  • 6. Data: 2006-03-20 23:39:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Mar 2006, Beer wrote:

    > Właśnie odnośnie tych wydruków nie byłem pewien... Bo prawda jest taka, że
    > odrobina zabawy w jakimś edytorze graficznym i można 'spreparować' sobie
    > taki wydruk...

    "Odrobiną zabawy" można sobie spreparować cokolwiek, byli nawet tacy
    którzy taką metodą wyciągnęli na czyjeś konto zwrot VAT (tj. podszywając
    się pod innego, istniejącego przedsiębiorcę podawali własne konto
    i składali deklarację VAT ze zwrotem) na milionowe kwoty.
    Tyle, że za taką "odrobinę zabawy" można iść siedzieć na 5 lat :>
    to się "fałszowanie dokumentów" nazywa czy jakoś tak :)

    > Pewien jesteś, że taki wydruk wystarcza?

    Tak z ciekawości, wiesz że w części banków również "zamówiony"
    wyciąg lub wtórnik operacji jest bez podpisu i stempla?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-03-21 11:41:26
    Od: "Beer" <b...@g...pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał:

    > Tak z ciekawości, wiesz że w części banków również "zamówiony"
    > wyciąg lub wtórnik operacji jest bez podpisu i stempla?

    Hmm...
    A tego nie wiedziałem :)
    Dzięki - pozdrawiam.