  • 1. Data: 2005-01-10 09:09:35
    Temat: zeznanie roczne - liniowy
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    Oprocz liniowego mam pare EURO przychodu z odsetek za granica. W PIT
    36-L jest rubryka 'podatki zaplacone za granica' ale nie widze rubryki
    'dochody osiagniete za granica'.
    Czy w ogole w takiej sytuacji nie powinienenem oprocz 36-L zlozyc jeszcze
    drugiego rocznego PIT-u podobnie jak sklada ktos kto ma rozne zrodla dochodu ?
    I w tym momencie jaki ? Nie PIT 37 bo ten ma wyraznie zdefiniowane kto go
    sklada (ci ktorym podatki zabiera platnik) i ta opcja tam sie nie
    miesci. Nie PIT 36 bo nie prowadze drugiej dzialalnosci a zreszta i
    tak w ten sposob nie mozna robic.

    No i ???
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 2. Data: 2005-01-10 10:22:10
    Temat: Re: zeznanie roczne - liniowy
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel> napisał w wiadomości
    et.pl...

> [...]
    > sklada (ci ktorym podatki zabiera platnik) i ta opcja tam sie nie
    > miesci. Nie PIT 36 bo nie prowadze drugiej dzialalnosci a zreszta i

    A nie ma w PIT36-L rubryki w rodzaju "inne zrodla, niewymienione powyzej" ?
    Jesli juz masz potrzebe rozliczenia tego. Bo w PIT36 taka rubryka jest.

    marekz

  • 3. Data: 2005-01-10 10:58:55
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    MarekZ wrote:

    > A nie ma w PIT36-L rubryki w rodzaju "inne zrodla, niewymienione
    > powyzej" ? Jesli juz masz potrzebe rozliczenia tego. Bo w PIT36 taka
    > rubryka jest.

    PIT-36L to tylko z DG. W tym wypadku trzeba jeszcze złóżyć PIT-36 lub
    PIT-37

  • 4. Data: 2005-01-10 11:37:27
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <crtn5b$ebn$4@opal.futuro.pl>, jureq wrote:

    > PIT-36L to tylko z DG. W tym wypadku trzeba jeszcze złóżyć PIT-36 lub
    > PIT-37

    Wlasnie. Ciekawe, zajrzalem jeszcze raz do PIT 36-L i nie ma rubryki
    na inne dochody. Byloby to logiczne zreszta. Mniej logiczne jest
    wstawienie tam rubryki na ten dodatkowy podatek. Chyba po to zeby US
    nie musial sumowac kwot z dwoch zeznan.

    Rzecz w tym ze wlasciwie ani PIT-36 ani PIT-37 nie pasuje do sytuacji.
    Ani to dochod z DG ani z pracy.
    No ale skoro mam DG to chyba PIT-36 bedzie lepszy.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 5. Data: 2005-01-10 11:57:38
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <crtn5b$ebn$4@opal.futuro.pl>, jureq wrote:

    > PIT-36L to tylko z DG. W tym wypadku trzeba jeszcze złóżyć PIT-36 lub
    > PIT-37

    Doszukalem sie jeszcze jednego. To dotyczy tylko pewnej grupy, Art
    30c, p 4,5 UPDOF.

    ----------------- cut ---------------------
    4. JezĹeli podatnik, o ktĂłrym mowa w art. 3 ust. 1, osaga rowniez
    dochody z tytulu pozarolniczej dzialalnosci gospodarczej
    wykonywanej poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub ze
    zrodel przychodĂłw znadujacych sie poza terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej, a dochody te nie saÄzwolnione od
    opodatkowania na podstawie umowy o unikaniu podwĂłjnego opodatkowania,
    dochody te laczy sieÄz dochodami ze zrĂłdami przychodĂłw
    polozonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    Sadze ze ze Szwajcaria mamy taka umowe, czyli chyba w ogole tego nie
    trzeba dodawac W TYM MIEJSCU.
    Niemniej chyba wtedy obowiazuje cos innego, obliczanie proporcjonalne.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 6. Data: 2005-01-11 00:36:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Jan 2005, CzeslawEm. wrote:

> [...]
    >+ wstawienie tam rubryki na ten dodatkowy podatek. Chyba po to zeby US
    >+ nie musial sumowac kwot z dwoch zeznan.

    Mi się w waszych wywodach właśnie to nie podoba: czy ów "dochód
    z odsetek" dolicza się do "zwykłych" dochodów czy jest opodatkowany
    "ryczałtem z zasad ogólnych" - oczywiście *innym* niż "19% DG" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)