  • 1. Data: 2003-11-18 19:09:32
    Temat: PKPiR oraz Ewid. przebiegu pojazdu
    Od: "Vei" <g...@W...pl>

    Witam

    Prosze o wyjasnienie. Prowadze jednoosobowa DG - osoba fizyczna i prowadze
    podatkowa ksiege przychodow i rozchodow. Nie jestem VATowcem. Do celow
    sluzbowych uzywam samochodu meza (juz dowiedzialam sie w US, ze musze spisac z
    mezem umowe uzyczenia, wiec to zrobilam).
    Prowadze ewidencje przebiegu pojazdu i mam zamiar od przychodu odliczac wartosc
    z obliczenia liczby km x stawka za 1 km.

    Moje pytanie. Jakim dokumentem ksiegowym wpisuje te wartosc w PKPiR?
    Przejrzalam wczesniejsze posty na ten temat i pojawil sie juz podobny problem,
    a w odpowiedzi wyczytalam, ze ta wartosc z kilometrowki to max kwota do jakiej
    zbieram faktury za paliwo. Ale w US dowiedzialam sie, ze zadnych faktur na
    paliwo nie zbieram tylko do rozliczen wpisuje wartosc z kilometrowki. Tylko
    jakim dokumentem? I rozumiem, ze z data zaistnienia zdarzenia?

    I jeszcze jeden problem. Samochodu uzywam w celu dojazdu do pracy - prowadze
    kursy w ramach DG. Czesto dojezdzam do innego miasta. Czy wtedy sama sobie
    wypisuje delegacje czy tylko wypelniam ewidencje przebiegu pojazdu i to
    wszystko?

    Dzieki z gory za odpowiedz.

    PS. Prosze nie odsylajcie mnie do US. Panie nie sa zbyt mile :( Co wiecej -
    okazuje sie, ze US w moim miescie a US w miescie oddalonym o 40 km stosuje inna
    interpretacje prawa - chocby, co do uzywania samochodu meza w mojej firmie.

  • 2. Data: 2003-11-19 11:20:55
    Temat: Re: PKPiR oraz Ewid. przebiegu pojazdu
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym 18 Nov 2003 20:09:32 +0100 "Vei" <g...@W...pl>
    pisze:

> [...]
    > wartosc z obliczenia liczby km x stawka za 1 km.
    >
    > Moje pytanie. Jakim dokumentem ksiegowym wpisuje te wartosc w PKPiR?
    Dokumentem na podstawie którego dokonuje się wpisu jest comiesięczne
    podsumowanie (narastająco od pocz. roku) zapisów w ewidencji przebiegu i
    ewidencji kosztów "samochodowych".

    Wpisu dokonać można np. z datą ostatniego dnia miesiąca wprowadzając zapis
    typu: Koszty eksploatacji samoch. osob. wg zestawienia styczeń/2003 (w
    kolumnach 3-6) a potem w kolumnie 14 wpisać odpowiednią wartość.

    > [..] wyczytalam, ze ta wartosc z kilometrowki to max
    > kwota do jakiej zbieram faktury za paliwo.

    Koszty są limitowane kilometrówką (km razy stawka) ale trzeba prowadzić
    ewidencję wydatków (udokumentowanych) i sumować narastająco od pocz roku.

    W koszty idą wydatki faktycznie poniesione do wysokości kilometrówki.

    > Ale w US dowiedzialam sie, ze zadnych faktur na paliwo nie zbieram tylko do
    > rozliczen wpisuje wartosc z kilometrowki.

    Wg mnie bzdura. A do wydatków wchodzi nie tylko paliwo ale olej, naprawy itp.

> [...]
    > wypisuje delegacje czy tylko wypelniam ewidencje przebiegu pojazdu i to

    Tylko ewidencja przebiegu.

    > Dzieki z gory za odpowiedz.

    proszę uprzejmie, z zastrzeżeniem, że powyższe pisałe w oparciu o przeczytane
    książki "mądrych" i własną praktykę w DG.

    Pozdrawiam,
    PAD
    --
    /***************************************************
    *************************

  • 3. Data: 2003-11-19 15:29:08
    Od: g...@g...pl

> [...]

    > proszę uprzejmie, z zastrzeżeniem, że powyższe pisałe w oparciu o przeczytane
    > książki "mądrych" i własną praktykę w DG.

    Dzieki - troche jasniej. I na wszelki wypadek wole zbierac te faktury za
    benzyne itd. Przeraza mnie to, ze w US w moim miescie i np. w miescie 40 km
    dalej mowia co innego. Niestety w razie kontroli - mile panie przyjda z mojego
    miasteczka, wiec wole stosowac sie do ich wytycznych :)) Nawet jesli sa
    bzdurne :) To tak jak pisalam o umowie uzyczenia. jeden urzednik twierdzi, ze
    musza spisac ja z mezem, inny, ze skoro nie mamy rozdzielnosci majatkowej - to
    zadna umowa niepotrzebna :))

    I badz tu czlowieku madry.