  • 1. Data: 2013-04-17 12:59:20
    Temat: Parkowanie domen w Sedo, a faktura i księgowanie
    Od: Adam <a...@g...com>

    Szanowni Grupowicze

    Posiadam DG, VAT, VAT-UE, KPIR, program Mała Księgowość RP

    Zaparkowałem domeny w SEDO (w celu wyświetlania tam reklam i zarabianiu na
    ewentualnych kliknięciach) po wielu miesiącach uzbierała się suma, którą SEDO
    (oddział Niemiecki z VAT-UE) przesłał mi na złotówkowe konto firmowe.

    Na dokumencie od nich jest napisane "This is a tax-free extra service. Your VAT
    registration number: PL5XXXXXXX. The reversal of VAT liability referred to in § 13b
    UStG applies."

    Muszę im wystawić fakturę i ją zaksięgować. W związku z czym mam do Was kilka pytań,
    mam nadzieję, że nakierujecie mnie troszkę:

    1. Jak rozumiem parking domen jest usługą elektroniczną
    - bo jest to "dostarczenie przestrzeni reklamowej szczególnie banerów
    reklamowych na stronach lub witrynach reklamowych"?

    2. Czy fakturę wystawiam ze stawką VAT NP, 0% czy 23% ?

    3. Czy będzie to rozliczane zgodnie z art 100?
    Wg. ustawy podpunkt 4. z tego co rozumiem nie mogą tam być stawki 0% i zw?

    W programie księgowym mam kilka typów transakcji "pasujących" tj. do wyboru:
    - wewnątrz unijna,
    - Podatnikiem jest nabywca ,
    - Poza terytorium kraju
    - Poza terytorium kraju zgodnie z art 100 .

    I najbardziej chyba pasuje ostatnia.

    4. Na fakturze powinienem dodać dopisek "Reverse Charge"?
    Tytuł usługi na fakturze może być "dostarczenie przestrzeni reklamowej na
    domenach" ?

    Bardzo proszę o podpowiedzi. Przepraszam, jeśli zadane pytania są banalne dla Was,
    ale niestety nie dla mnie :)

    Pozdrawiam i dziękuję za przeczytanie postu i za wszystkie ewentualne odpowiedzi.

  • 2. Data: 2013-05-24 16:45:11
    Od: Petter <p...@g...com>

    Witam

    1. Zgadza się jest to usługa elektroniczna więc ja na fakturze wpisuję np: "Usługa
    reklamowa w sieci - wynajem powierzchni reklamowych na... np domenach internetowych."

    2. Vat na fakturze powinien być NP - nie podlega. ze względu na to, że podatnikiem
    jest nabywca z UE

    3. i 4. Jeżeli ma być NP to już nie inne, w Małej Księgowości do tego jest pole
    "podatnikiem jest nabywca" wtedy program już sam wstawi na fakturze dopisek po Polsku
    "Odwrotne obciążenie" zgodnie z nowymi wytycznymi nie trzeba juz podawać na jaką
    ustawę się powołujemy.