  • 1. Data: 2013-04-17 09:59:23
    Temat: Zawieszona działalność - otrzymane odszkodowanie
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Po "chwilowych" przepychankach otrzymałem od ubezpieczyciela
    odszkodowanie za uszkodzony środek trwały (samochód). Odszkodowanie
    wypłacono z OC sprawcy. Jestem płatnikiem VAT, jednak w momencie wypłaty
    odszkodowania miałem (i nadal mam) zawieszoną działalność gospodarczą, w
    związku z czym ubezpieczyciel wypłacił mi odszkodowanie brutto (najpierw
    wysłali kwotę netto, a później dopłacili VAT). Składka na ubezpieczenie
    pojazdu była ujęta w koszty.

    Pytania:
    1. Czy otrzymane ubezpieczenie mam traktować jako przychód i już teraz
    księgować, czy może dopiero przy odwieszaniu działalności?
    2. Czy w trakcie zawieszenia działalności mogę ŚT naprawić i koszty
    naprawy zaksięgować?
    3. Co z tym VATem? Czy poprawnie mi go wypłacili, czy trochę na wyrost?

    Maciek