  • 1. Data: 2013-04-16 05:10:28
    Temat: Ważne pytania co do zamówień na firmy
    Od: Andrzej Jęziorski <a...@g...com>

    Witam,

    jako, ze mam brak wiedzy calkowicie o wszystkim co podatkowe prosilbym o
    wyrozumialosc oraz o zapoznanie z informacjami dot. wszystkich pytan. Na razie tylko
    pytam.

    1. Mam hurtownie jaka sprzedaje tylko firmom.
    2. Chce z niej wziac produkt, jaki bede bral na bazie miesiecznej - na wlasny uzytek
    (jedzenie organiczne).

    a) firma sprzedaje bez VATU czy z VAT
    jesli tego nie bede sprzedawal to biore z VAT czy bez VAT; czy moze jest to bez
    znaczenia?
    (czy moge kupywac bez VAT nawet jesli tego nie sprzedaje, jak to wyglada bo brak
    wiedzy kompletnej ani pojecia gdzie to znalexc)

    b) czy moge sie dogadac z kims i zeby to on wzial na siebie, jesli ja firmy jeszcze
    nie posiadam (np. dajac mu cos za to, za mozliwosc wykorzystania jego danych)

    Jeszcze jedno: co jesli poda jej sie dane firmy jaka zostala c) zawieszona, d)
    wyrejestrowana, tak z ciekawosci. Jakie sa konsekwencje prawne oraz co sie wiaze? VAT
    zostalby uiszczony (jesli to wazne do punktu A).

    Chce po prostu wziac towar, ktory jest 25% tanszy niz w sklepach - jedynie na wlasny
    uzytek (jesli to wazne).

    Planuje zalozyc firme w niedalekiej przyszlosci, jednak nie mam jeszcze wszystkich
    odpowiedzi oraz materialow wymaganych, stad okres ten moze sie przedluzyc nim dojdzie
    do ich zebrania. Tylko pytam i mam do tego legalne prawo.

    Dziekuje za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2013-04-16 05:56:53
    Temat: Re: Ważne pytania co do zamówień na firmy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-16 05:10, Andrzej Jęziorski pisze:
> [...]
    odpowiedzi oraz materialow wymaganych, stad okres ten moze sie przedluzyc nim dojdzie
    do ich zebrania. Tylko pytam i mam do tego legalne prawo.

    Czy na firmę, czy na cele osobiste, i tak zawsze kupujesz z VAT.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-04-16 08:06:10
    Od: Andrzej Jęziorski <a...@g...com>

    W MAKRO mozna bylo zaplacic bez VATu wiec nie wiem czy do konca to co napisales jest
    prawda?

  • 4. Data: 2013-04-16 08:30:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Andrzej Jęziorski wrote:

    > W MAKRO mozna bylo zaplacic bez VATu wiec nie wiem czy do konca to co
    > napisales jest prawda?

    Tak samo jak można kupić auto bez VAT czy telewizor bez VAT.
    Ten dzwon to w innym kościele.

  • 5. Data: 2013-04-16 08:34:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Apr 2013, Andrzej Jęziorski wrote:

    > W MAKRO mozna bylo zaplacic bez VATu

    Primo, odpowiadaj *POD* cytatem.
    A secundo, skąd pomysł wyżej?
    Z reklamy?
    To nie było w Makro lecz "w sklepie nie dla idiotów AFAIR"
    i później rozprzestrzeniło się na inne sklepy, sprzedaży aut
    nie wyłączając, to zwyczajna reklama "cen promocyjnych"
    które wcale nie są "bez VAT" lecz obniżone o równowartość VAT
    (to czy wcześniej zawyżone możemy pominąć).

    To że *CENY* są w makro podawane netto (przynajmniej w wersji
    "duże litery") wcale nie powoduje, że w kasie nie płacisz VATu :>
    Kupując "na cele gospodarcze" można go odliczyć, po sprzedaży
    lub przeznaczeniu na inne cele (osobiste) trzeba go z powrotem
    doliczyć, nie ma tak dobrze że "znika".

    wlasny uzytek (jesli to wazne).

    To nie problem, z jedną istotną uwagą (bo pytałeś czy "ktoś" może
    Ci wziąć). Mianowicie zabranie zakupu "firmowego" na własne potrzeby
    lub wydanie własnym pracownikom jest zwolnione z kasy fiskalnej.
    Sprzedaż/wydanie osobie trzeciej z takiego zwolnienia nie korzysta,
    więc dodatkowo trzeba uważać żeby "dożywotnio" nie ściągnąć sobie
    kasy na głowę.
    Zakładam oczywiscie że cena BRUTTO jest niższa o te 25%

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2013-04-16 08:52:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > które wcale nie są "bez VAT" lecz obniżone o równowartość VAT
    > (to czy wcześniej zawyżone możemy pominąć).

    Też nie do końca obniżono o wartość VAT, bo obniżano nieraz o 23%, a nie
    o 18% z hakiem. Ale, jak wspomniałeś, to była promocja "nie dla" idiotów.

    No i co ważne, bo autor może nie rozumieć, po obniżeniu VAT nadal
    normalnie w cenie był.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-04-16 09:42:19
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.04.2013 08:52, Liwiusz pisze:

    > No i co ważne, bo autor może nie rozumieć, po obniżeniu VAT nadal
    > normalnie w cenie był.

    Czyli można by ich pozwać o oszustwo, skoro twierdzili inaczej?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2013-04-16 10:35:33
    Od: Andrzej Jęziorski <a...@g...com>

    W Macro, bo mialem kiedys firme - ludzie kupywali bez placenia podatku VAT - nie byla
    to zadna promocja, tak przynajmniej mi sie wydawalo kiedy kasjerka mnie pytala czy
    bierze Pan bez VAT czy z doliczonym VATEM? Zawsze kazalem doliczac, bo zbyt malo
    wiedzialem.

    ----

    Wciaz mam metlik, kompletny.

    Sugerujecie, ze wziecie na firme tych produktow, dla celow wlasnych - NIE do
    odsprzedazy - nawet jesli bym ja posiadal, jest niezgodne z prawem?

    ?

  • 9. Data: 2013-04-16 10:35:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Czyli można by ich pozwać o oszustwo, skoro twierdzili inaczej?

    Na to posłowie nie pozwolą - musieliby się zgodzić, że niestosowanie
    się do reklam wyborczych też jest oszustwem :>

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2013-04-16 10:44:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Andrzej,

    Tuesday, April 16, 2013, 10:35:33 AM, you wrote:

> [...]
    > wydawalo kiedy kasjerka mnie pytala czy bierze Pan bez VAT czy z
    > doliczonym VATEM? Zawsze kazalem doliczac, bo zbyt malo wiedzialem.

    Jestem klientem Makro od kilkunastu lat. NIGDY nie było i nie mogło
    być pytania o VAT. Pytanie brzmi zawsze - faktura czy paragon. I
    koniec. Odpowiedź na to pytanie nie zmienia w żaden sposób kwoty do
    zapłaty.

    Makro w pewnym okresie zwracało VAT obcokrajowcom. Ale od czasu
    wejścia do UE chyba już nie ma takiej możliwosci.

    Best regards,
    RoMan