    From: "bono" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Pierwsze kroki z DG - "kilka" pytań
    Date: Mon, 27 Nov 2006 20:48:26 +0100

    Witam. Załozyłem DG i mam pytań kilka:
    1. W urzedzie miejskim zgłosiłem dość sporo z PKD - chociaż planuję na razie
    zajmować sie wyłącznie usługami fotograficznymi. Mam je wiec zgłoszone jako
    główna działalność w GUSie. Poza tym mam troszkę działalności związanej ze
    sprzedażą, m.in sprzedaż przez internet itd.
    2. Dostałem decyzje o wpisie do ewidencjiw Urzędzie miejskim z datą
    rozpoczęcia DG w dniu 16.11.2006
    3. Zgłosiłem w skarbówce jak wyżej. Pani w US zgodziła sie bym nie był
    płatnikiem VATu, ale musiałem napisać pismo o zgode do naczelnika, z
    uzasadnieniem, że bede na razie prowadził wyłącznie usługi fotograficzne
    (fotografuje sluby). Zatem nie musze (wg niej) płacić VATu - tylko ksiazka
    przychody/rozchody. Co ciekawe nie musze miec tez konta na firme.
    4. Wyczytałem, że mam 7 dni na zgłoszenie w ZUSie. A tu mi kobieta mówi, że
    obowiązek płacenia składki zdrowotnej (tylko ta mnie obowiazuje bo jestem
    zatrudniony gdzie indziej) wystepuje w ciagu 7 dni od rozpoczecia DG a nie
    od daty wpisu z Urzędu.

    Moje pytania (bo troche boje sie ze interpretacja w urzedach może byc rozna)
    1. Czy aby na pewno nie musze miec konta na firme? Czy owe zdrowotne moge
    przelewac z tego na ktore wpływaja mi pobory z pracy ?
    2. Jesli moje pierwsze zlecenia planuje na maj, czerwiec, to czy dopiero
    wtedy moge zgłosic rozpoczecie w ZUSie ?? Minie jakies pół roku od wpisu do
    ewidencji w urzedzie miejskim ...
    3. Jesli punkt 2 jest mozliwy to co z obecnymi fakturami na reklame, sprzet
    itp ?
    4. jak to jest z VATem. Kiedy musze być płatnikiem a kiedy nie ?

    Ufff... Zmeczonych przepraszam, innym dziekuje za uwagę.