1. Data: 2004-06-07 06:45:17
Temat:Płatnik - jak robić zapasowa kopie
Od:"antonina" <...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos byłby uprzejmu napisać jak robi sie zapasowa kopię (na dyskietke
lub CD) z programu PLATNIK?

A.

2. Data: 2004-06-07 07:06:31
Temat:Re: Płatnik - jak robić zapasowa kopie
Od:"Opix" <f...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "antonina" <...@o...pl> napisał w wiadomości

płatnik robi wszystkie zapisy dla płatnika w formacie pliku .kdu i rep.
poszukaj tych plików w płatniku i je skopiuj na dyskietkę .

Opix

3. Data: 2004-06-07 07:13:35
Od:"antonina" <...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Opix" <f...@v...pl> wrote in message news:ca146m$sb8$1@news.onet.pl...

> [...]
>
> płatnik robi wszystkie zapisy dla płatnika w formacie pliku .kdu i rep.
> poszukaj tych plików w płatniku i je skopiuj na dyskietkę .

Dobrze jesli o tym samych myślimy.
Ja chce mieć kopie na wypadek jakiejś awarii komputera i utraty danych.
Czy postępuja w opisany przez Ciebie sposób bedę mieć dobra kopie?
W szczególności czy będzie to kopia całości danych czy tylko wybranych
dokumentów? (Pewnie mogłabym to sama sprawdzić, ale obecnie nie mam dostępu
do Programu)

I jak "wgrać" te pliki w razie potrzeby?
Dziękuje
A.

4. Data: 2004-06-07 07:21:15
Od:"Opix" <f...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Opix" <f...@v...pl> wrote in message

są to pliki z zapisamii danych .wprowadzzając płatnika nadajesz
programowi nakaz zapisania i automatycznego ponowiania wpisu pod wybrana
nazwa płatnika .założmy że firma nazywa się kowalski więc przy
wprowadzaniu program pyta się jak bedzie nazwa archiwum i trowrzy ci dwa
pliki dla kowalskiego .gdy wyrzucisz program z pc a masz pliki
kowalski.rep i kowalski.kdu przegrane to przy ponownej instalacji jest
na wejsci programu pytanie czy chcesz wprowadzic płatnika nowego czy
odwołać się do starej bazy i wtedy podajesz połozenie tych plików na tym
gdzie je przechowujesz i program automatycznie tworzy ponownie
kowalskiego wraz z wszystkimi jego danymi i wprowadzonymi
dokumentami.jak bedzies postepować przy instalowaniu ponownym według
kolejności i sensu pytań to się nie pomylisz

Opix

5. Data: 2004-06-07 09:41:40
Od:"Olek" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> płatnik robi wszystkie zapisy dla płatnika w formacie pliku .kdu i rep.
> poszukaj tych plików w płatniku i je skopiuj na dyskietkę .

Opix - skąd tyś się wziął.
To było w bardzo starym płatniku, teraz wszystko siedzi w jednej bazie mdb.
Najczęściej c:\program files\prokom...\płatnik\baza\ tutaj_nazwa_bazy.mdb
A w programie jest prościutki kreator, który pyta gdzie zrobić archiwalna
bazę mdb

6. Data: 2004-06-07 10:59:57
Od:"antonina" <...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Olek" <o...@w...pl> wrote in message

> [...]
> A w programie jest prościutki kreator, który pyta gdzie zrobić archiwalna

Ale mnie nie chodzi o archiwalna bazę danych, tylko o jej kopie na nośniku
zewnętrznym. Kreator przygotowuje baze na dysku twardym. Czy dobrze
rozumuję?
A.

7. Data: 2004-06-07 11:06:33
Od:Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik antonina napisał:

> [...]
>

> Ale mnie nie chodzi o archiwalna bazę danych, tylko o jej kopie na nośniku
> zewnętrznym. Kreator przygotowuje baze na dysku twardym. Czy dobrze

Nie sprawdzałam, ale podobno ta kopie którą robi Platnik to można sobie
o kant [...] potłuc. Tak sie wyraził znajomy informatyk któremy przyszło
odtwarzać Płatik po padzie dysku.
Ja zrzucam na płytę caly katalog z płatnikiem.
W razie czego wystarczy zrzucić to z powrotem na dysk i "nainstalowac"
na to program.

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID m...@e...com.pl

8. Data: 2004-06-07 17:23:02
Od:"ziolo" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

tutaj_nazwa_bazy.mdb

> Ale mnie nie chodzi o archiwalna bazę danych, tylko o jej kopie na nośniku
> zewnętrznym. Kreator przygotowuje baze na dysku twardym. Czy dobrze
> rozumuję?

Dobrze rozumujesz, ale Olek też dobrze Ci podpowiedział. Wszystko (od wersji
5 wzwyż) co w Płatniku istotne siedzi w bazie *.mdb
(o ile używasz formatu Accessa a nie SQL Server).
Dodatkowo jeżeli używasz archiwum - to także jest pliczek *.mdb tylko o
innej nazwie. Zatem warto robić kopie obu tych plików.
Jeszcze jedno jest istotne przy odzyskiwaniu Płatnika - hasło do bazy :-).

ziolo

9. Data: 2004-06-07 18:24:58
Od:" " <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak uzywam SQL Server?
Marek

10. Data: 2004-06-08 07:15:02
Od:"antonina" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ziolo" <z...@p...fm> wrote in message
> [...]

> ziolo

c:\program files\prokom...\płatnik\baza\ tutaj_nazwa_bazy.mdb
Jesli mam juz ta ikone to: prawy przycisk myszy, kopiuj, CD - i już?

A.