  • 11. Data: 2003-03-18 14:08:17
    Temat: Re: Platnosc prywatna karta za f-re...
    Od: "yba" <y...@N...pl>

    "Jakub Jewuła" :
    > Bede kupowal sprzet (ŚT) w USA (przez siec).
    > Chcialbym zaplacic karta, niestety karte "wypukla"
    > mam tylko prywatnie. Czy moge zaplacic ta karta?
    > Sprzet bedzie oficjalnie importowany, cena okolo 3500 USD.
    >
    > Firma jednosobowa - osoba fizyczna prowadzaca dzialalnosc...

    Ja bym zaplacil.
    A splate karty, albo tylko jej czesci za zakup sprzetu, dokonal przelewem z
    konta firmowego.
    Rozumiem, ze bedzie faktura + dokumenty celne.

    --
    yba

  • 12. Data: 2003-03-18 14:13:00
    Od: "yba" <y...@N...pl>

    "B@ton" :

    > - Pracownik nie moze "kredytowac" firmy.
    tu chyba mówimy o jednoosobowej działalności i płaci właściciel

    > Kolejna sprawa to problem faktury. Pracownik dostal zaliczke (przelewem),
    > zaplacil karta. Na fakturze widnieje: "forma platnosci: karta". Czy taka
    > faktura jest OK, jesli zalozymy ze firma nie posiada karty platniczej...
    No wlasnie, ja widze tylko tu maly problem.

    > Jak wiec widac nie wiem czy wolno czy nie. Osobiscie kupuje rozne rzeczy
    na
    > firme, biore faktury i place KK, ale czy takie dzialanie jest w pelni
    > legalne to nie wiem.
    > Kolejny problem, ktore teraz mi sie nasunal to co w sytuacji: kupilem
    > komputer za 1000PLN, wzialem fakture, ale firma ma stan kasy: 0 (na dzien
    > ktorym dokonalem zakupu) ... czy ksiegowosc nie bedzie miala "ale", jak to
    > rozliczy?
    A jakbys wzial fakture i placil przelewem? Wg mnie to tak samo z KK.

    ---
    yba

  • 13. Data: 2003-03-18 16:46:56
    Od: "T.F." <t...@m...org>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> ...

    > Ano, po pierwsze Jakub ma zamiar płacić z osobistego konta
    > za rzeczy związane z DG

    Kilka lat temu (tak ze 2-3) na grupie bankowej byl podobny watek.
    I bylo WYRAZNIE napisane (cytat z regulaminu banku/karty),
    ze tak _NIE_ mozna robic !!!

    --
    T.F.

  • 14. Data: 2003-03-18 18:06:51
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Kilka lat temu (tak ze 2-3) na grupie bankowej byl podobny watek.
    > I bylo WYRAZNIE napisane (cytat z regulaminu banku/karty),
    > ze tak _NIE_ mozna robic !!!

    Hmm opinia banku mi ...obojetna jest :)
    Ja mam watpliwosci co na tu US.

    W "miedzyczasie" sie wyjasnilo - zrobie po prostu przelew.

  • 15. Data: 2003-03-18 18:43:32
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > A czym się różnią pieniądze "firmowe" od "prywatnych"
    > w 1. osobowej DG, że tak spytam ? :)
    > Nie mylić z kontem ! (tu mam zdanie odrębne :)).
    > Taka kwestia pojawiała się m.in. ze strony ksiegowych ("co
    > ja mam zrobić, przylazł szef i skonfiskował 2kzł z kasy,
    > jak to zaksięgować ??!" :)).
    > Odpowiedź która wtedy padła była dość oczywista (jak się ją
    > obejrzało :)) - "zaksięgować jako zaliczkę z zysku !".
    >
    > Tak z ciekawości: niby jak twoim zdaniem właściciel wypłaca
    > *sobie* pieniądze, jeśli nie przez pobranie z kasy lub konta ??

> [...]

    No tak, mialem na mysli sp. z o.o., a nie DG ;-)
    --
    Baton
    Krakow, Ford Focus 1.6 Cx kombi + LPG (oklejony) , Moondust silver

  • 16. Data: 2003-03-18 20:06:45
    Od: "Paweł" <p...@n...pl>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .
    > On Tue, 18 Mar 2003, plusz wrote:
    > [...]
    Kto mi wyjaśni, czym się różni przy 1-osobowej DG zapłacenie prywatną kartą
    kredytową zw. z ROR od zapłacenia gotówką np. za paliwo na stacji benzynowej
    lub w za jakieś drobne materiały biurowe. W moim przypadku mam elektroniczne
    konto bankowe do którego nie posiadam żadnej karty. Faktury na których mam
    napisane płatność przelewem reguluję przelewem, a całą drobnicę jak paliwo i
    materiały biurowe płacę prywatną kartą zwiazana z ROR który zasilam z
    firmowego konta elektronicznego, bo w innym przypadku nie miałbym możliwości
    korzystania z dochodów osiąganych z DG.
    Pozdrawiam, Paweł

  • 17. Data: 2003-03-20 00:36:38
    Od: "T.F." <t...@m...org>

    "Paweł" <p...@n...pl> ...

    > Kto mi wyjaśni, czym się różni przy 1-osobowej DG zapłacenie prywatną
    kartą
    > kredytową zw. z ROR od zapłacenia gotówką

    Co to jest "karta kredytowa zwiazana z ROR" ????
    Nie znam czegos takiego.
    (ale nie jestem bankowcem i moge nie znac...)

    Moze chodzi Tobie o karte PLATNICZA (np. Visa Electron) zwiazana z RORem.
    Jesli tak to sie zgadzam: karta PLATNICZA mozesz placic za co chcesz
    poniewaz jest to zywa gotowka tylko w innej (elektronicznej) formie.

    Ale karta KREDYTOWA to (IMHO) cos innego.
    Tutaj bank kredytuje (czyli pozycza) Tobie pieniadze,
    ale nie pozycza tych pieniedzy Twojej FIRMIE !!!

    A najbezpiecznie bedzie, jak spytasz sie w banku ktory wydal Tobie
    karte KREDYTOWA.

    --
    T.F.

  • 18. Data: 2003-03-20 14:34:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 20-03-2003 01:36, Użytkownik T.F. napisał:
    Ja tak WKF:

    > Moze chodzi Tobie o karte PLATNICZA (np. Visa Electron) zwiazana z RORem.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    "Może chodzi Ci o kartę..." jest po polsku. "...chodzi Tobie.." jest po
    polskawemu - marketingowemu.

    A wracając do meritum...

    > Ale karta KREDYTOWA to (IMHO) cos innego.
    > Tutaj bank kredytuje (czyli pozycza) Tobie pieniadze,
    > ale nie pozycza tych pieniedzy Twojej FIRMIE !!!

    A kiedy przelewam sobie z osobistego konta na firmowe pieniądze na
    podatki i robie na osobistym debet to bank może mi odebrać prawo do
    debetu bo finansuje nim firme a nie siebie?

    Schiza? Problem w tym że firma to ja. Nie da sie nas rozdzielić, chyba
    że chirurgicznie a jedno z nas i tak nie przezyje tej operacji...

    > A najbezpiecznie bedzie, jak spytasz sie w banku ktory wydal Tobie
    > karte KREDYTOWA.

    Najbezpieczniej? Hmm...
    Rozumie że kiedy płacę za firmowe zakupy kartą KREDYTOWĄ to w systemie
    banku który ją wydał pokazyje się czerwone ostrzeżeni że używam konta
    karty kredytowej w działalności gospodarczej???
    A specjalne jednostki interwencyjne juz mnie namierzają...

    Fajnie sie zaczyna... ciekawe gdzie ta droga dojdziemy :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl